Monika Gedrimaitė pristato parodą - „Kiek trunka kūryba” arba tarp prisiminimo, pamatymo ir akmenėlių

Spalio 28 d. „Baroti” galerijoje Klaipėdoje atidaroma personalinė Monikos Gedrimaitės paroda - „Kiek trunka kūryba”. Tai pirmas kartas, kai naujausia autorės kūryba pristatoma uostamiestyje.

 

Kompozicijoje, susidedanioje ilakonikformkeramikos objekt, keliami reikalingumo, naudingumo bei krybos kilms klausimai.

Parodoje pristatomos skirtingo dydio skulptros, eksponuojampos ant menininks sukurtmedio konstrukcij, kurias papildo trumpi tekstai-prisiminimai iautors vaikysts augant Skuode: „Atsimenu, dirbti su mediu pradjau, kai man buvo kokie septyneri. (...)

Kai kiti turdavo transformerius ir action man’us, savo veiklintus mogeliukus gamindavau irastmedio gabaliukir ilgvini”. Gedrimaits kryboje itin svarbus vilgsnis daikto-objekto detal, jos sukrimo mediagas, priemones ir bdus, kaip tai pateikta.

Pasak autors, jos sukurtus objektus galima palyginti su vaikystje pamgtais spalvotais akmenliais, kurie iuo atveju - „besivėžinantys ant suaugysts rat”.

i paroda ne apie efektus, o apie tai: „(...) kpastaruosius metus pajauiau esant kaip niekad reikalinga.

Mano kuriami daiktiki objektai ir jpaaikinimai danai bna ambivalentiki, dl to atsakydama sau klausim, kodl ir kiek tai utrunka, juos kartu kniju kryboje.”

Manipuliuodama technikomis, autorlaviruoja tarp disciplin, suteikdama savo krybai naratyvins gelms. Apmstydama krybinproces, jungdama jsu performatyviomis medijomis Gedrimaitformuoja iskirtinmeninstili.

„Jauiu, kad turiu tam tikromis racionaliomis priemonmis igauti intuityviai pagavius daiktus. Jautrus aplinkos ir nuoseklus asmeninibsentyrinjimas mane veda krybos finišą.

Tokiu bdu jauiu, kad ambivalentikumas tampa juosianiu konceptualiu pavidalu.” Paklausta apie tekstus, kuriuose ufiksuotos vaikysts akimirkos ir parodoje eksponuojamobjektryšį, autoratkreipia dmesį į svarbias detales: „Daiktas ir idja, man atrodo, visada susij. Ir nors ssajos ne tiesiogins — tarp jvisada sivelia prisiminimas, intuicija, nepaaikinamas matymas kiaurai.

Aneinau, kodl, kai kurias ios istorijos dalis prisimenu, o kitos — lieka nutyltos. Aneinau, bet šįkart ir nenoriu inoti, nes tiesiog smagu. Šįkart nebenoriu matuoti, kategorizuoti, sverti, aprayti, galgale — irasti knors nauja.

Nepasikartojantis, atveriantis ir klaidinantis; ilgas, nerimastingas, reiklus — laikas iki krybos, iki pamatymo. Šįkart labai reikalingas.”

Naujausia Gedrimaits paroda tsia ligiolinius autors iekojimus, kurie pagrsti filosofini-buitini, konceptuali-dekoratyvibei technologiniinterpretacijpaiekomis ir idjomis. Kuriami objektai, ciklai derinami su kitomis mediagomis bei ready-made daiktais tampa

meniniais tyrimais, kurie nagrinja daiktikkrinio prigimt. Menininks kryboje svarbiu momentu tampa vilgsnis daikto-objekto detal, jos sukrimo mediagas, priemones ir bdus. Autorei labai svarbus technologinis aspektas, taiau Gedrimaittechnologinius niuansus paveria koncepcijos dalimi.

Klaipdos gyventojai bei miesto sveiai kvieiami susipainti su Monikos Gedrimaits kryba. Autors paroda „Kiek trunka kryba” „Baroti” galerijoje veiks iki lapkriio 23 d.

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder