Continental įmonė

„Antikiniška" politika - akivaizdi grėsmė iš Lietuvos išnykti šimtus darbuotojų turinčiai „Continental"

Geniali Lietuvos užsienio politiką formuojančio garsiausio anūko veikla duoda savo vaisių. Kinija taiko ekonomines sankcijas. Ir nors valdžios žmonės save ramina, kad bendras prekybos balansas nėra labai didelis, tačiau jie pamiršta, jog tokios įtakingos šalys turi ir daugiau spaudimo priemonių. Viena jų - veikti Lietuvoje veikiančias užsienio kapitalo įmones, kurios turi ekonominių interesų Kinijoje.

Viena tokių tapo Kauno LEZ teritorijoje įsikūrusi Vokietijos kapitalo automobilių elektronikos komponentų gamintoja „Continental". Kaip dar prieš šventes pranešė naujienų agentūra „Reuters", Kinija spaudžia nebenaudoti jos gamykloje Lietuvoje pagamintų komponentų. Įmonė atsisako komentuoti politinius klausimus.

Tai jau problema ir Vokietijos pramonei, nes „Continental" yra milžiniška korporacija, veikianti dar nuo 1871 metų, savo gamybą išmėčiusi per 53 šalis ir įdarbinusi daugiau negu 200 000 darbuotojų. Kiekviena gamykla turi savo konkrečią paskirtį, tad jeigu viena stringa, tai ir kitur procesai sustoja arba lėtėja.

O tai jau milžiniški nuostoliai. Visos didelės korporacijos naudoja planinę ekonomiką.

Lietuva buvo pasirinkta dėl kelių esminių priežasčių: tai vis dar kvalifikuota ir santykinai (Vokietijos vertinimais) pigios darbo jėgos šalis. Gera geografinė padėtis - dar viena priežastis, tai yra, tiekimo grandinės nenutolusios nuo centro. Tai, ir tiktai tai, yra priežastis, kodėl ši gamykla atsirado Kaune.

O tokios „plyno lauko" investicijos yra labai vertingos bet kuriai šaliai, tad jeigu Lietuva nespręs jos valdžios užkurto konflikto, tai eilėje rikiuosis mūsų kaimyninės šalys. Kad suprastume, koks tai vertingas mūsų šaliai projektas, paanalizuokime jo planus.

„Continental Automotive Lithuania" registruoja 2017 metų spalį, o gamykla pradėjo veikti 2019 rudenį. Tuo metu įmonėje dirbo 205 darbuotojai. 2020 metų pabaigoje - 307, o dabar įmonė turi 435 įdarbintus asmenis. Vidutinė alga - 2566 eur „ant popieriaus", tačiau suprantama, jog algos skiriasi priklausomai nuo užimamos pozicijos, tačiau jos didesnės negu šalies vidurkis.

Kad suprastumėme, kokių pozicijų darbuotojų įmonė vis dar ieško, galima pažiūrėti šiuos CV banko skelbimus.

Tačiau čia dar ne viskas. Įmonė planuoja plėstis ir 2021 metų balandį pradėjo Kauno LEZ'o teritorijoje statyti antrą gamyklą, kurią planuoja užbaigti šiais metais. Taip pat artimiausiu metu planuojama įdarbinti dar 500 žmonių, o iki 2025 metų išsiplėsti iki 1500 darbuotojų. Investicijos į antrą gamyklą siekia 90 milijonų eurų, iš viso tai sudaro 185 milijonus eurų.

2019 metų spalį įmonę sudarė 22 000 kvadratinių metrų gamybos, administravimo ir sandėlio patalpos, na, o nuo kitų metų prisidės dar 15 000 kvadratų. Gamybos zona padidės 10 000 kvadratų, biuro - 3000 kvadratų, o sandėliavimo patalpos išsiplės iki 2500 kvadratinių metrų.

Stambios pramonės veikla daro teigiamą poveikį ir kitoms ūkio šakoms Lietuvoje. Štai elektros tiekimo bendrovė „Elektrum Lietuva" iki 2022 metų pabaigos turi įrengti 1 megavato (MW) galios saulės jėgainę, kuri bus skirta patenkinti įmonės elektros poreikiams. Saulės parkas iškils šiaurinėje „Continental" teritorijos dalyje Kauno LEZ ir užims 2 hektarų plotą. Įmonė už sutartą kainą įsipareigoja pirkti jėgainės pagamintą elektrą, o po to jėgainė taps bendrovės nuosavybe.

2021 metų pradžioje statybos ir inžinerinių sistemų priežiūros įmonė „Caverion Lietuva" pasirašė sutartį dėl pilnos pastatų inžinerinių sistemų priežiūros. Sutartis pasirašyta 3 metams su galimybe ją pratęsti dar dviems metams.

Tad įmonė Lietuvai neša naudą ne tik per sumokamus mokesčius ir darbo vietas (1500 darbuotojų nuo 2025 metų), bet ir papildomus užsakymus kitoms Lietuvoje veikiančioms įmonėms.

Tačiau yra ir dar vienas aspektas dėl ko naudinga ši įmonė.

„Continental Automotive Lithuania" įmonėje gaminami davikliai, reguliavimo sistemos, elektroniniai komponentai bekontakčiam krovimui automobiliuose, saugumo sistemos, radarai. O taip pat aukštos pridėtinės vertės elektronikos komponentai: durų ir sėdynių kontrolės elementai, išmanios automatinės langų užtamsinimo sistemos, adaptyvinės greičio palaikymo sistemos sensoriai bei priekiniai radarai automatinei stabdymo funkcijai.

Visa tai - automobilių pramonės žinios, kurias galės perimti Lietuvos dirbantieji. Kaip teigia „Continental Automotive Lithuania" generalinis direktorius Shayan Ali: „Matome Kauną automobilių elektronikos centru...". Tad įmonės veikla automatiškai spartins elektronikos inžinerijos, automatikos ir robotikos mokslų vystymąsi Lietuvoje.

Žinoma, jeigu geniali anūkų (Landsbergių) ir sūnelių (Maldeikių) užsienio politika neprivers „Continental" iškelti gamybą į ne tokias konfliktiškas šalis.

O „Continental" yra tik viena iš daugelio pramonės šakų, kurios gali nukentėti nuo konflikto su Kinija. Eilėje dar apdirbamoji pramonė, kuri yra viena iš labiausiai pažangių bei augančių sferų Lietuvoje.

Raktažodžiai

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder