Sausio pradžioje per 245-ąjį Amerikos astronomų draugijos susitikimą organizacija paragino uždrausti „įkyrią kosminę reklamą“.
To priežastis - galimi trukdžiai, kuriuos tokios reklaminės kampanijos gali sukelti antžeminiams astronominiams stebėjimams.
Reklama Žemės orbitoje jau seniai uždrausta Jungtinėse Amerikos Valstijose, tačiau kitose šalyse šis klausimas nereglamentuojamas.
Astronomai vis labiau nerimauja, kad tuo gali pasinaudoti užsienio bendrovės.
„Patrauklumas toks didelis, kad neįsivaizduoju, jog kas nors to neišbandytų“, - sakė Astronomijos ir kosminės aplinkos apsaugos komiteto narys Džonas Barentinas (John Barentin).
Barentinas sakė, kad jam nėra žinoma apie jokią bendrovę, kuri planuotų pradėti orbitinę reklamą.
Tačiau jis paminėjo Rusijos bendrovę „Avant Space“, kuri 2024 m. balandį paleido kubinį palydovą.
Bendrovės teigimu, šiuo palydovu bandomos technologijos, skirtos ateityje sukurti palydovų žvaigždyną, galintį manevruoti orbitoje ir naudojant lazerius formuoti reklamuotojų logotipus ar kitus vaizdus.
2019 m. kita Rusijos bendrovė „StartRocket“ paskelbė bendradarbiaujanti su „PepsiCo“ dukterine įmone Rusijoje, kad sukurtų mažų palydovų, kurie naudotų saulės burių elementus šviesai atspindėti ir logotipui formuoti, kosminį laivyną.
Tačiau po bandymų „PepsiCo“ būstinė JAV paskelbė, kad tokio formato reklamos nepalaikys.
Amerikos astronomų draugija ragina visame pasaulyje uždrausti kosminę reklamą priimant tarptautinę konvenciją, sutartį ar įstatymą.
Organizacija taip pat prašo JAV delegacijos JT Taikaus kosminės erdvės naudojimo komitete paremti šią iniciatyvą.
Rašyti komentarą