Atsitraukimas nuo rutinos: kaip RPA diegimas padės darbuotojams

Daugelyje šiuolaikinių įmonių RPA (robotų procesų automatizavimo) diegimas tampa neatsiejama darbo dalimi. 

Tačiau kyla klausimas, kaip šie pokyčiai paveiks žmonių darbą. Šiame straipsnyje Siarhei Fedarovič — IBA Group programų ir projektų vadovas pasakoja kokių pokyčių galime tikėtis įdiegus RPA ir ar yra ko bijoti.

Šiandien RPA diegimas tampa vis populiaresnis, nes leidžia įmonėms sumažinti laiką, skirtą monotoniškoms operacijoms atlikti, mažinti klaidų skaičių ir padidinti bendrą produktyvumą. Argi ne to nori visos įmonės?

Pavyzdžiui, RPA padės atlikti tokią rutininę užduotį kaip duomenų apdorojimas: duomenų rinkimo, apdorojimo ir analizės iš įvairių šaltinių, pavyzdžiui, skaičiuoklių, duomenų bazių ir interneto programų, automatizavimas nebeužguls darbuotojų pečių.

Be to, robotizacija padės sutaupyti laiko, automatizuojant ataskaitų rengimą ir klientų užklausų valdymą (automatizuojant klientų užklausų apdorojimą per elektroninį paštą, internetines formas, pokalbių robotus ir kitus komunikacijos kanalus).

Sutaupytą laiką galima skirti strateginiam planavimui, naujų produktų kūrimui ir paslaugų kokybės gerinimui, kas galiausiai prisideda prie verslo augimo ir jo konkurencingumo didinimo.

Taip pat RPA gali padėti atliekant rutinines operacijas ERP ir CRM sistemose, finansinės apskaitos procesuose bei rinkos ir konkurentų stebėjime.

Automatizavus rinkos, kainų, konkurentų akcijų ir kitų svarbių veiksnių duomenų rinkimą ir analizę, bus lengviau kurti verslo strategiją.

Net ir personalo atrankoje RPA padės sutaupyti laiko ir greičiau surasti reikiamą darbuotoją. Kaip žinome, kuo greičiau judate į priekį, tuo didesnė jūsų verslo sėkmės tikimybė.

Greičiau, aukščiau, stipriau

Vis dar abejojate, ar verta diegti robotizaciją versle? O be reikalo! RPA padės būtent ten, kur yra silpnosios vietos.

Mes visi esame žmonės ir kartais dėl neatidumo ar nuovargio darome klaidas, tačiau robotams šie jausmai nežinomi. Dėl to RPA atliktos užduotys yra tikslesnės ir patikimesnės nei tos, kurias atliko žmogus.

Tai sumažina klaidų riziką ir su jomis susijusias išlaidas taisymui ir grąžinimams.

Be to, kadangi robotai nepavargsta, užduotys gali būti atliekamos nuolat, be kavos ar pietų pertraukų.

Tai nereiškia, kad dabar jums nebereikia žmonių, tiesiog jų dėmesys bus sutelktas į kūrybingesnes ir svarbesnes užduotis, kurios tiesiogiai prisideda prie verslo augimo.

Automatizavimas naudojant RPA leidžia optimizuoti įmonės išteklių naudojimą, tokių kaip laikas, darbo jėga ir IT infrastruktūra. Tai padeda sumažinti išlaidas neproduktyvioms užduotims ir padidina išteklių naudojimo efektyvumą.

Galiausiai, RPA leidžia lengvai pritaikyti automatizavimą pagal verslo poreikius. Prireikus galima pridėti naujų robotų arba išplėsti automatizavimo sritį be didelių papildomų išlaidų.

Mažiau rutinos

Ar yra darbuotojų, kurie nepavargsta nuo rutininių užduočių? Tikrai ne, todėl jų veiduose tikrai atsiras džiaugsmas, kai įdiegsite RPA į savo verslą.

Automatizavus pasikartojančias ir rutinines užduotis, darbuotojai atlaisvinami nuo monotoniško darbo ir gali susitelkti į svarbesnius strateginius savo veiklos aspektus.

Tokiu būdu, darbuotojai jaučiasi labiau patenkinti savo darbu, nes gali efektyviau naudoti laiką ir dalyvauti įdomesniuose projektuose, kas galiausiai prisideda prie motyvacijos ir produktyvumo didinimo. Vien tik pliusai!

Ko bijoti?

RPA diegimas skamba labai patraukliai, tačiau svarbu nepamiršti laikytis tam tikrų taisyklių.

Pirmiausia, svarbu užtikrinti darbuotojų ir klientų duomenų konfidencialumo apsaugą, kai šiuos duomenis apdoroja RPA robotai.

Darbuotojai turi būti informuoti apie tai, kurie procesai yra automatizuoti naudojant RPA ir kaip tai paveiks jų darbą.

Norėdamos užtikrinti duomenų saugumą naudojant RPA, įmonės turėtų: šifruoti duomenis, kontroliuoti prieigą, stebėti veiklą, mokyti darbuotojus ir reguliariai kurti atsargines duomenų kopijas.

Taip pat svarbu laikytis duomenų apsaugos standartų, prižiūrėti programinės įrangos atnaujinimus ir užtikrinti atitiktį reguliavimo reikalavimams.

Taip pat svarbu laikytis duomenų apsaugos standartų, atnaujinti programinę įrangą ir stebėti, ar laikomasi norminių reikalavimų.

Be to, reikia suprasti, kad RPA diegimas gali pakeisti tam tikrų įgūdžių ir profesijų poreikį, o tai gali paveikti darbo jėgą ir reikalauti darbuotojų perkvalifikavimo.

Reikia užtikrinti lygias galimybes visiems darbuotojams ir vengti diskriminacijos diegiant ir naudojant RPA. Sprendimai, kuriuos procesus automatizuoti, turėtų būti sąžiningi ir pagrįsti.

Sprendimai be dvejonių

RPA diegimas iš esmės keičia sprendimų priėmimo procesus organizacijose. Robotizacija padeda užduoti tinkamus klausimus ir gali prisidėti prie verslo procesų formalizavimo.

Žmogiškųjų klaidų minimizavimas ir procesų standartizavimas padidina duomenų, pagal kuriuos priimami sprendimai, kokybę ir prognozuojamumą, todėl sumažėja laikas, reikalingas analizei ir sprendimų priėmimui.

Be abejonės, artimiausiais metais RPA toliau plėtosis, integruodamasis su kitomis pažangiomis technologijomis, tokiomis kaip dirbtinis intelektas ir skaitmeninė transformacija.

Pagrindinės RPA plėtros tendencijos apima taikymo srities plėtimą, vartotojo patirties gerinimą, dėmesį etiniams aspektams ir saugumo standartams. Įmonės vis aktyviau diegs RPA į savo verslo procesus, siekdamos didinti efektyvumą, optimizuoti išteklius ir stiprinti konkurencingumą.

Gemius

Raktažodžiai

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder