Ar galima vilkti automobilį su automatine pavarų dėže ar jį paimti į vilkiką: aiškus mechaniko atsakymas

(11)

Daugelis automobilių savininkų yra girdėję arba skaitę automobilio instrukcijoje „baisią“ taisyklę – vilkti automobilį su „automatu“ negalima arba galima tik labai trumpą atstumą.

Ką paprastai „sako“ automobilio instrukcija.

Paprastai automobilį galima vilkti neviršijant tam tikro greičio ir ne toliau nei tam tikras atstumas.

Techninis šių apribojimų pagrindimas yra toks:

Kai veikia variklis ir automatinė transmisija, veikia automatinės transmisijos alyvos siurblys, kuris užtikrina alyvos cirkuliaciją ir slėgį, alyvos tiekimą į visus mazgus, kuriems reikalingas tepimas.

Jis pradeda veikti, kai pradeda suktis variklio alkūninis velenas.

Pažymėtina, kad alyvos slėgio automatinėje transmisijoje reikalavimai yra daug aukštesni nei, pavyzdžiui, variklyje.

Jei variklyje alyvos slėgis paprastai priklauso nuo variklio sūkių, tai automatinėje transmisijoje alyvos slėgis reguliuojamas atskiru slėgio reguliatoriumi, o šiuolaikinėse automatinėse transmisijose alyvos slėgis reguliuojamas atskirai skirtingiems kontūrams.

Kas atsitiks, jei automobilis bus vilktas su neveikiančiu varikliu?

Dalis automatinės transmisijos mazgų suksis, nes sukimasis bus perduodamas iš ratų pavaros velenų.

Tačiau tuo pačiu metu alyvos siurblys neveiks, nes siurblys paprastai yra varomas variklio sukimosi per hidratransformatoriaus korpusą.

Susidaro situacija, kai dėžė sukasi „tuščia“, bet be nuolatinio alyvos tiekimo.

Kokie procesai vyksta automatinėje transmisijoje tokioje situacijoje?

1. Dėžės velenai sukasi ant įvorių (trinties guolių). Alyva įvorėms tepti tiekiama slėgio siurblio.

Žinoma, tai neįvyks, jei variklis neveikia...

2. Korpuso trinties paketai yra „atspausti“, bet paketų diskai yra pakankamai tvirtai pritvirtinti ir vis tiek trina vienas kitą.

Variklio darbo metu susidaro nuolatinė alyvos dūmų uždanga, o diskai nuolat yra alyvoje.

Jei alyva nuolat nepateikiama į dėžės elementus, diskai sukantis „praranda“ tepalinę medžiagą.

3. Planetiniai reduktoriai taip pat yra sutepami alyva, kuri nuolat teka iš įvairių mazgų. Tas pats efektas pasireiškia, jei nėra nuolatinio alyvos slėgio.

Kas vyksta

Ant visų mazgų yra alyvos plėvelė. Ant šios alyvos plėvelės ir pradeda suktis dėžės mazgai vilkimo metu. 

Šviežios alyvos tiekimas – nėra. Trinties garų aušinimas – nėra. Dėžės mazgai pradeda palaipsniui kaisti.

Be aušinimo negalima važiuoti ilgai. Būtent dėl to automobilio važiavimas su neveikiančiu varikliu yra ribotas.

Kai kurie mano, kad instrukcijoje nurodyti greičiai ir atstumas yra apytikriai. Tačiau tuo pačiu metu yra įmanoma, kad automobilių ar automatinių transmisijų gamintojai atlieka išteklių bandymus prieš paskelbdami šias rekomendacijas.

Bet kuriuo atveju, vilkti automobilį galima, bet tai nėra pageidautina dėl papildomo pavarų dėžės nusidėvėjimo.

Maksimalus atstumas, kurį galima nuvilkti, yra nedidelis, nedideliu greičiu.

Jei susiklostė ekstremali situacija ir aplinkybės, kai stovite lauke, evakuacijos automobilis nepasiekiamas... ir reikia vilkti automobilį toli ir ilgai.

Yra mechaninis triukas

Fiziškai atjunkite dėžę nuo varančiųjų ratų. Tam pakanka atjungti pusašį nuo dėžės ir ratlankių arba išimti kardaninį veleną iš sukibimo.

Žinoma, tai nėra paprasta operacija, ir įprastu raktu jos neatliksite.

Bet kai tai vienintelis variantas, norint išsaugoti transmisiją, geriau šiek tiek prakaituoti, nei vėliau išleisti pinigus automatinės pavarų dėžės remontui.

Parengta pagal užsienio spaudą

Raktažodžiai

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.
Sidebar placeholder