Ar norint prabangiai važiuoti būtina dairytis į „premium“ segmentą?

Net ir tie vairuotojai, kurie į automobilį žiūri tik kaip į transporto priemonę, pripažintų, kad norėtų važinėti komfortiškai, tyliai, džiaugtis moderniausiomis pagalbinėmis vairavimo sistemomis ir širdį virpinančia galia.

Tačiau šie malonumai būdingi „premium“ segmentui, o jis įkandamas toli gražu ne kiekvienam. Bet ar tikrai reikia mokėti daugiau nei 100 tūkst. eurų, norint gauti šias savybes?

Vidutinė klasė vejasi „premium“

Šiandien nors kiek brangesni, nei biudžetinio segmento atstovai, kompaktiniai ar vidutiniai krosoveriai, SUV bei paskutiniai likę sedanai važiuoja tyliau, komfortiškiau ir geriau nei „premium“ segmento modeliai prieš gerą dešimtmetį.

Tai neturėtų stebinti, nes naujausios technologijos greitai prigyja ir pigesniuose automobiliuose. Visgi, nors ekonominių ir vidutinės klasės transporto priemonių gamintojai sparčiai žengia pirmyn, sūkių nemažina ir „premium“ grupės atstovai – jie vis vien būna keliais žingsniais priekyje.

Vairuoti prabangius automobilius – ne tik įvaizdžio, bet ir vairuotojo bei keleivių gerovės klausimas. Na ir kas, kad vidutinis krosoveris gali turėti tokias pačias saugumo technologijas kaip „Mercedes-Benz“ ar BMW.

Tikėtina, jog pastaruosiuose jos veiks geriau, tiksliau ir greičiau, o ir ne vien jos yra svarbios. „Premium“ modelis salono apdaila, garso izoliacija ir komfortu visuomet pranoks „vidutinioką“.

Deja, tikrąją automobilinę prabangą su naujausiomis technologijomis gali patirti tik turtingi žmonės, nes ji daug kainuoja. Aišku, „Mercedes“, BMW ar „Audi“ turi ir mažų, pigesnių modelių, tačiau tikrieji kelių laineriai atsieina per 100 tūkst. eurų.

Ar panašų komforto lygį galima rasti už mažesnę sumą?

Paieškojus galima rasti

Kaip teigia „Autoplius.lt“ komunikacijos specialistas Gintenis Dauparas, tokių variantų rinkoje nėra itin daug, bet kruopščiai ir kantriai paieškojus jų rasti tikrai įmanoma.

„Pirmoji man į galvą šovusi mintis – „Kia Sorento“ ir „Hyundai Santa Fe“. Šie krosoveriai parodo, kad, norint važinėti prabangiai, nebūtina pirkti „premium“ modelių.

Būkim realistai: tai nėra patys pigiausi automobiliai rinkoje, bet už santykinai nedidelę kainą jie tikrai užtikrina prabangų, komfortišką važiavimą“, – sako pašnekovas.

Šie du broliški modeliai iš Pietų Korėjos, dideli šeimyniniai SUV, laikui bėgant užaugo iki markių flagmanų. „Hyundai“ pozicionuojamas dar kaip didelis vidutinės klasės SUV, o „Kia Sorento“ Lietuvoje parduodamas kaip prašmatniausias markės vėliavnešys: tik pačios geriausios komplektacijos ir su galingiausiais varikliais.

„Žmonės skirtingai vertina prabangą. Mano požiūriu, prabangų važiavimą suteikia minkšta, patogi važiuoklė, geros, greit veikiančios technologijos ir saugumas. „Sorento“ toks ir yra: jis didelis, saugus, aukštas, minkštas, technologiškai pažangus, gana prašmatnus.  Galbūt jis nesukurs tokio įvaizdžio kaip „premium“ modelis, bet jei nesi ženklelių maniakas, kam mokėti daugiau?“ – retoriškai klausia G. Dauparas.

Prabanga už pusę kainos

Korėjietiški flagmanai pasižymi ne tik komfortišku važiavimu ir gražia apdaila, bet ir aukštosiomis technologijomis, už kurias nereikia mokėti papildomai. „Sorento“ standartinės įrangos sąrašas lenkia didelę dalį „premium“ segmento modelių: salonas čia apdailintas „Nappa“ oda, sėdynės šildomos ir ventiliuojamos bei reguliuojamos elektra, jis turi daugiau nei dvi dešimtis pagalbinių vairavimo ir saugumo technologijų bei pažangią multimediją su „Bose Premium“ garso sistema. Vokiškosios trejybės automobiliuose šiuos elementus dažniausiai reikia įsigyti papildomai.

Korėjietiškas SUV – didelis, 7-ietis, galimas ir 5-ių vietų. Būdamas 4810 mm ilgio, dydžiu jis beveik prilygsta „BMW X5“, turi panašaus dydžio bagažinę ir netgi kiek daugiau erdvės ant galinės sėdynės. Išoriškai tai yra panašios klasės automobiliai, tačiau jų kaina smarkiai skiriasi.

Maksimaliai sukomplektuotas, visą įmanomą įrangą turintis 194 AG dyzelinis „Sorento“ mūsų šalyje kainuoja 62 490 eurų, o X5 – tik prasideda nuo 84 649 eurų. Su papildoma įranga ir galingesniais varikliais jo kaina nesunkiai perkops 100 tūkst. eurų.

Kalbant apie įkraunamuosius hibridus, atitinkamas, vėlgi tik geriausiai sukomplektuotas „Sorento“ kainuoja 68 990 eurų, o X5 hibridas – nuo 96 150 eurų. Su papildoma įranga kaina gali pasiekti ir pusantro šimto tūkstančių eurų.

Už ką moka „premium“ modelių pirkėjai?

Žinoma, „Kia“ ir BMW negali būti lyginami tiesiogiai – dukart brangiau atsieinantis „premium“ automobilis turi likti priekyje. Tad ką papildomai gauna labiau pasiturintys vairuotojai?

„Reikia pabrėžti, kad „premium“ prekių ženklų atstovai ne tik gamina pažangius automobilius, bet ir parduoda savo vertybes, dėl kurių žmonės juos įsimyli. Vairuotojams patinka jų sudedamosios dalys ir jie tampa lojaliais klientais.

„Mercedes“ gamintojai akcentuoja komfortą, BMW – dinamišką valdymą. „Premium“ segmento žaidėjai už aukštesnę kainą siūlo geresnį komforto ir valdymo santykį, dar naujesnes ir pažangesnes technologijas“, – aiškina G. Dauparas.

Be abejo, „premium“ modeliai žavi ir galingesniais varikliais. „BMW X5“ bazinis 3 litrų dyzelinis variklis pasiekia 298 AG, o įkraunamasis hibridas turi net 490 AG ir 29 kWh bateriją.

„Kia Sorento“ dyzelinis motoras išvysto 194 AG, o įkraunamojo hibrido – 265 AG, pastarasis turi 13,8 kWh bateriją. Rodikliai mažesni, tačiau vis vien labai „sveiki“, žiūrint į automobilio kainą. Didelis korėjietiškas septynvietis iki 100 km/val. įsibėgėja greičiau nei per 9 sek.

Taigi, ar prabangos jausmą gali suteikti vien tik „premium“ kategorijos modeliai, priklauso nuo kiekvieno suvokimo. Jei prabanga labiau asocijuojasi su ženkleliu, statuso simboliu ir dinamika, tuomet tokiam pirkėjui vis dar niekas nepralenks „premium“ segmento.

Jei norėdami prabangos vairuotojai orientuojasi į komfortišką važiavimą, erdvę, kokybišką salono apdailą ir technologijas nežiūrėdami į ženklelį, visa tai galima gauti už daug priimtinesnę kainą pasidairius į geriausius vidutinės klasės žaidėjų produktus.

Gemius

Raktažodžiai

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder