Europos automobilių gamintojai ragina siekti kompromiso su JAV, kad sumažintų baimę dėl tarifų
Europos automobilių pramonės milžinės, įskaitant „Mercedes-Benz“ ir BMW, paprašė Europos Komisijos susitarti su būsimuoju JAV prezidentu Donaldu Trumpu dėl „didžiojo susitarimo“, kad būtų apsaugota Europos automobilių pramonė.
Prašymas pateiktas didėjant įtampai tarp ES ir JAV, kai kyla prekybos karo eskalavimo pavojus.
D. Trumpas JAV prezidentu bus prisaikdintas pirmadienį.
Jis jau atskleidė, kad ketina įvesti didelius muitus į JAV importuojamoms Kinijos prekėms, ir didėja susirūpinimas, kad naujasis prezidentas gali imtis atsakomųjų priemonių prieš šalis, kurios toliau prekiauja ir palaiko gerus santykius su Kinija.
Europos automobilių gamintojų asociacija (ACEA) paragino Europos Komisiją padaryti viską, kas įmanoma, kad prekyba su Kinija ir JAV išliktų kuo atviresnė.
Organizacija taip pat pabrėžė, kad tiek Kinija, tiek JAV yra labai svarbios Europos automobilių pramonės sėkmei.
ACEA atstovauja daugeliui automobilių bendrovių, įskaitant BMW Group, Ford of Europe, Jaguar Land Rover, Renault Group, Opel Group ir Volkswagen Group.
Laiške ES vadovams naujai išrinktas ACEA prezidentas Ola Källenius teigė: „Kalbant apie Kiniją, vienodos veiklos sąlygos neturėtų būti naudojamos siekiant atkirsti rinkas ir kelti pavojų seniai nusistovėjusioms, gerai veikiančioms tiekimo grandinėms.
Užuot kėlus sienas, Europos vidaus rinką reikėtų stiprinti ir didinti jos atsparumą.
„Abu regionai - ES ir Kinija - nori apsaugoti darbo vietas savo vidaus rinkose ir kartu pasinaudoti laisvos tarptautinės prekybos privalumais.
Šiuo atžvilgiu abi šalys suinteresuotos pasiekti susitarimą. Todėl pripažįstame tiek ES, tiek Kinijos politikos formuotojų pastangas rasti abiem pusėms priimtiną sprendimą ES antisubsidijų byloje. Šios derybos turi būti kuo greičiau teigiamai užbaigtos.“
Källenius taip pat pabrėžė, kad protekcionistinės priemonės ne visuomet gali būti geriausias sprendimas kiekvienu atveju, ir kartu atkreipė dėmesį į tai, kad prekybos karai neturi nugalėtojų.
Europos automobilių pramonė ir toliau susiduria su sunkumais
Europos automobilių pramonė ir toliau susiduria su kliūtimis, didėjant konkurencijai su Kinijos konkurentais, kurių gaminiai dažnai yra pigesni ir pasižymi platesnėmis funkcijomis.
Jie taip pat yra subsidijuojami. Dėl to blokas nustatė didesnius tarifus Kinijos elektrinių transporto priemonių (EV) gamintojams, importuojantiems savo transporto priemones į ES.
Vokietijos automobilių pramonė ruošiasi darbo vietų praradimui dėl perėjimo prie elektros energijos
Vokietijos automobilių pramonė ypač priešinosi tarifams, baimindamasi atsakomųjų veiksmų.
Keletas didžiųjų Vokietijos automobilių prekės ženklų, tokių kaip BMW, „Volkswagen“, „Audi“ ir „Mercedes-Benz“, vykdo didelę veiklą Kinijoje.
Kinijos vyriausybė jiems taip pat pasiūlė nemažai lengvatų, pavyzdžiui, pigesnę žemę, mokesčių lengvatas ir kt.
Kadangi Kinija yra viena didžiausių Europos automobilių rinkos dalyvių rinkų, taip pat didėja susirūpinimas, kad ši šalis gali nustatyti savo tarifus automobilių importui.
„Volkswagen“ jau pardavė savo veiklą Sindziange, nurodydama „ekonomines priežastis".
Šaltinis: euronews.com
Rašyti komentarą