Visus juos vaidina aktoriai, tačiau yra filmų, kuriuose pagrindinį vaidmenį atlieka visai ne žmonės, o automobiliai.
Toks yra visiems gerai žinomas pirmasis „Fast and the Furious“ filmas, taip pat antroji ir trečioji F&F franšizės dalys, na gal dar kelios.
Automobiliai tuose filmuose yra ne mažiau svarbūs nei aktoriai.
Beje, automobiliams kino filmuose, kaip ir aktoriams yra keliami tam tikri reikalavimai, jiems kaip ir aktoriams reikia makiažo ir dublerių.
Kai kino ekrane matote konkretų automobilį, nepamirškite kad ištiesų filmavime būna naudojami keturi, penki ar daugiau tokių automobilių.
Visi jie naudojami skirtingiems tikslams, o pagrindinis automobilis, kuris paprastai yra nepriekaištingos būklės ir turi visas reikalingas modifikacijas yra vadinamas „Hero 1“– tai ir yra mūsų pagrindinis filmo herojus.
„Tarkim, žinomiausias iš „F&F” automobilių yra oranžinės spalvos Toyota Supra, tačiau viso tokių Toyotų filme buvo net aštuonios.
Trys skirtos triukams atlikti, kadangi po kiekvieno šuolio būdavo sulaužoma automobilio pakaba.
Vienas buvo atsarginis automobilis, vienas pavadinimu „buck” buvo naudojamas garso studijoje ir filmavimui su žaliu fonu, vienas automobilis sumontuotas ant hidraulinės judančios platformos su mėlynu fonu naudotas naktinio pasivažinėjimo kadrui nufilmuoti, vienas automobilis be variklio, kuris buvo rodomas kadre su Vin Diesel sėdinčiu variklio skyriuje, vienas buvo sudegęs, kuris buvo rodomas filme kaip projektui atveštas automobilis ant tralo, vienas „MicRig” automobilis – tai automobilio kėbulas su ratukais pritvirtintas prie sunkvežimio galo ir naudojamas įvairiems automobilio manevrams nufilmuoti filmuojant aktorius iš arti, dažnai per priekinį stiklą.
Iš visų šių automobilių tik „Hero 1” automobilis buvo su turbo varikliu ir mechanine pavarų dėže.
Toliau daugiausia kalbėsime būtent apie „Hero 1” automobilius“, - sako atsiliepimų ir skelbimų svetainės Autoasas.lt vadovas Nerijus Paketūras.
Įdomu tai, kad filmo kūrėjai turėjo ne itin gerą supratimą apie to meto modifikuotų automobilių kultūrą ir tokiam filmui tinkamus automobilius, todėl pasamdė keletą žmonių gerai išmanančių šią sritį, kurie parinko automobilius bei pasirūpino jų pateikimu filme.
Vienas jų buvo Craig Lieberman – remiantis jo prisiminimais ir parašytas šis straipsnis.
Craig Lieberman’ą beje galima pamatyti pirmame filme – jis yra „drago” varžybose startą duodantis vyrukas.
Policijos Mitsubishi Eclipse
Tai automobilis pristatęs visų iki širdies gelmių mylimą Paul’o Walkerio personažą. Automobilis suvaidinęs svarbią rolę filme ir visiems įsiminęs žalios Kawasaki spalvos kėbulu.
Antros kartos Mitsubishi Eclipse nepretendavo į greičiausio automobilio titulą, tačiau buvo pasirinktas taupymo sumetimais.
Be to, filme pirmasis Brian’o automobilis turėjo būti kuklesnis nei vėliau pasirodžiusi Toyota Supra.
Ištiesų „Hero 1” Mitsubishi Eclipse buvo sidabrinės spalvos su „Robo Car Aero Armor” kėbulo apdaila, 19 colių „ADR M-Classic” ratlankiais, turėjo kuklų dvilitrinį atmosferinį 420A variklį su 140 AG galia, „Sparco” sėdynes, puikią Sony audio sistemą ir daug kitų interjero modifikacijų. Beje, azoto suboksido sistema automobilyje buvo butaforinė.
Viso filmavime buvo naudojamos septynios Mitsubishi Eclipse, daugelis jų neturėjo net pilno interjero dėl ko buvo užtamsinti langai, kad to nesimatytų.
Daugelis šių Eclipsių po filmo buvo išparduotos įvairiems automobilių muziejams, „Hero 1” automobilis buvo parduotas už 50.000 JAV dolerių ir galiausiai atsidūrė Holivudo automobilių muziejuje Gatlinburge Tenesio valstijoje.
Išliko netgi toji Mitsubishi Eclipse, kuri buvo susprogdinta – ją dabar galima rasti automobilių muziejuje Las Vegase.
Žalias Mitsubishi Eclipse gerai įsiminė automėgėjams, tad šiandien visame pasaulyje galima surasti ne mažiau šimto identiškų filme panaudoto Mitsubishi Eclipse kopijų.
Dom Toretto japoniškas pasirinkimas - Mazda RX-7
Nors šio filmo kadruose Mazda RX-7 nebuvo dažnai matomas, tačiau mums gerai įsiminė „drag” lenktynėse filmo pradžioje, kurias vos vos laimėjęs Vin Dieselio herojus vainikavo fraze: „It don't matter if you win by an inch or a mile. Winning's winning.”
Šis raudonos spalvos automobilis ekrane atrodė puikiai ir nemažai prisidėjo prie Mazda RX-7 modelių šlovės „Hero 1” automobilį filmo kūrėjai išnuomavo iš vietinio automobilių entuziasto.
Tai buvo tamsiai pilkos spalvos 1993 metų modelis su „VeilSide Combat II” kėbulo apdaila, saugos lankais, įspūdingais 19 colių „VeilSide Andrew Racing F” ratlankiais, o atverčiami priekiniai žibintai prieš filmavimą buvo pakeisti į „Lexan” žibintus po stiklu.
Automobilis turėjo modifikuotą įsiurbimo kolektorių, modifikuotą kuro padavimą, išmetimą ir naują ECU – visa tai padidino automobilio galią iki 305 AG.
Be šio automobilio buvo naudojami dar trys Mazda RX-7. Beje, nei vienas iš jų neturėjo azoto suboksido sistemos kaip buvo rodoma filme.
Įdomu tai, kad ir koks puikus buvo šis automobilis, tačiau variklio garsas, kurį girdime filme yra ne RX-7, o miksas garsų iš 1JZ ir 2JZ Toyota variklių.
Po filmavimo vienas automobilių liko kino kompanijos garažuose, vienas iškeliavo į Olandiją pas automobilių kolekcionierių, kuris turi ir Toyota Supra „Hero 1” automobilį, kiti du RX-7 yra automobilių muziejuose - vienas Floridoje, kitas Las Vegase.
Automobilis, kuris kėlė baimę - juodas Dodge Charger
Šio automobilio ko gero nereikia pristatyti – tai fatališkas juodos spalvos Dodge Charger iš garažo ištrauktas tik filmo pabaigoje, tas pats kuris lenktynėse su Toyota Supra peršoko per traukinių pervėžą ir atsitrenkęs į sunkvežimį, įspūdingai persivertęs ore su trenksmu nusileido ant stogo.
Beje, šis triukas buvo atliktas realiai, nebuvo naudota jokia kompiuterinė grafika. Jei kam įdomu ar Dodge Charger ištiesų pasistojo piestu lenktynių su Toyota Supra starte - atsakymas yra ne, tam buvo panaudotas rėmas sumontuotas automobilio dugne.
Nors taip pakelti automobilio priekį įmanoma ir be rėmo, tiesiog pasinaudojant milžinišku sukimo momentu, tačiau tam būtinai reikia minkštų „slick” tipo padangų ir specialiai paruošto asfalto.
Dodge Charger „Hero 1” automobilis buvo „B-body” 1969-ųjų metų modelis, su big-block Hemi varikliu, išardytu salonu, saugos lankais ir „Cragar 200 S Max” ratlankiais.
Viso filmavime buvo naudoti 4 ar 5 tokie automobiliai. Įdomu tai, kad nei vienas jų neturėjo 900 AG galią išsukančio turbokompresoriaus, koks buvo rodomas iš arti scenoje Dom’o garaže.
Parodytas variklis buvo pasiskolintas ir įdėtas į automobilį tik tam konkrečiam kadrui. Kiek yra žinoma „Hero 1” automobilis dabar randasi Italijoje.
„100.000 JAV dolerių po kapotu” Honda S2000
Šią Honda filmo kūrėjams išnuomavo vienas iš filmo techninių patarėjų. Jis taip pat suvaidino trumpą rolę filme – tai vairuotojas pirmose drago lenktynėse žaidžiantis kompiuterinį žaidimą Honda Civic automobilyje.
Originaliai Honda S2000 buvo juodos spalvos, turėjo „Veilside Millennium” kėbulo apdailą, HKS išmetimą ir „Andrew Racing Mesh” ratlankius.
„Filme buvo teigiama, kad į automobilį yra investuota 100.000 JAV dolerių, jame sumontuota turbina. Ištiesų, tiek pinigų į mažytę Honda nebuvo sudėta, tačiau turbina buvo, tik sumontuota jau po filmo, prieš pat filmo premjerą.
Įdomu tai, kad nebuvo jokių šios Honda dublerių, todėl kadrai stambiu planu automobilio interjere buvo filmuojami Honda Civic kėbule.
Po pirmojo filmo ši Honda S2000 buvo perdažyta tamsiai mėlyna spalva, vėliau perlamutine oranžine ir galiausiai rožine jau filmuojant antrąją dalį.
Taip, ši grėsmingai atrodanti juoda Honda S2000 yra ta pati rožinė Honda S2000 pasirodžiusi antroje „2 Fast 2 Furious” dalyje.
Dabar šią Honda S2000 galima pamatyti Petersen automobilių muziejuje Los Andžele“, - sako Nerijus.
„Big Bird” Nissan GTR
Tai automobilis užstatęs pravažiavimą picos kurjeriui naktinėse lenktynėse. Galbūt šis Nissan GTR jums nelabai įsiminė, tačiau tai bene geriausias automobilis pirmoje „Fast and the Furious” dalyje.
Įdomu tai, kad buvo mintis šį automobilį duoti Paulo Walkerio herojui, tačiau Nissan GTR R33 buvo pats brangiausias automobilis filme, o jų būtų reikėję bent 3-4 vienetų, kurių tuo metu JAV apskritai nebuvo.
Be to, netiko ir tai, kad GTR vairas buvo dešinėje pusėje ir galiausiai filmo scenarijus reikalavo, kad pagrindinis Briano automobilis būtų su targa tipo stogu, kurio reikėjo sunkvežimio apiplėšimo scenoje.
Taigi, šis ypatingas automobilis atliko tik antraeilį vaidmenį.
Originaliai šis 1995 metų Nissan GTR buvo baltos spalvos su 18 colių „Work VS-XX” ratlankiais ir HKS modifikacijomis po kapotu.
Automobilis buvo laikinai importuotas į JAV ir buvo vienas pirmųjų Nissan GTR R33 automobilių Jungtinėse Valstijose.
Šis Nissan GTR dalyvavo įvairiose parodose, „Pikes Peak” varžybose, buvo naudojamas kaip HKS ir kitų kompanijų reklaminis demo automobilis. Po filmo automobilis atsidūrė vieno amerikiečio rankose, kuris neturėjo leidimo turėti jo, kaip ir dar vieno Nissan GTR.
Galiausiai JAV federalinė valdžia abu šiuos automobilius konfiskavo ir 2012 metais jie buvo sunaikinti. Absurdiška tokio ypatingo automobilio istorijos pabaiga.
Nenusakomos spalvos Nissan 240SX
Šis automobilis atliko ne itin didelį vaidmenį filme, bet buvo logiškas pasirinkimas – kažkas iš Toretto kompanijos būtinai turėjo vairuoti tiuningo scenoje itin populiarų automobilį.
Taigi, jį gavo viena iš pagrindinių filmo herojų – kietoji Letty, kurią vaidino charizmatiška Michelle Rodriguez.
Įdomu tai, kad Michelle Rodriguez iki šio filmo automobilių išvis nevairavo. Įdomu ir tai, kad šio Nissan variklio garsas paimtas iš 2JZ Toyota variklių.
Originaliai šis 1997 metų Nissan 240SX S14 buvo sidabrinės spalvos. Išoriškai gana kuklus modelis po kapotu turėjo ne 2.4 L o 2.0 L neprastai modifikuotą variklį.
SR20DET turbo variklis su „Nurspec-R” išmetimo sistemos pagalba siekė beveik 400 AG galią.
Ruošiant filmui, Nissan 200SX buvo sudėta „Zeal Bay Speed” kėbulo apdaila, „Advan Model 5” ratlankiai, kėbulas perdažytas violetine spalva.
Po filmo automobilis buvo gražintas savininkui, kuris jį perdažė buvusia sidabrine spalva.
Vėliau automobilis keletą kartų buvo perparduotas, galiausiai maždaug 2009 metais atsidūrė tokio savininko rankose, kuris jį išardė ir pardavė dalimis. T
ai buvo laikas, kai „Fast and the Furious” filmai buvo praradę turėtą susidomėjimą, o kultinio filmo statusas dar nebuvo susiformavęs.
Mios Acura Integra
Tai buvo 1995 metų Acura Integra, kuri įsiminė tik 180 laipsnių apsisukimu naudojant rankinį stabdį.
Originaliai ši Integra buvo tamsiai mėlynos spalvos keturdurė LS versija (ne GSR) su automatine pavarų dėže, pakeista priekine dalimi iš keturių lempų dizaino į pailgas „facelift” lempas, anglies pluošto kapotu ir galiniu spoileriu.
Automobilio savininkė buvo moteris, kas labai patiko filmo kūrėjams, nes automobilį filme vairavo Jordanos Brewster personažas - pagrindinio herojaus mylimoji Mia Toretto.
Įdomu tai, kad kai buvo pradėti filmavimo darbai, Jordana ne tik nebuvo automobilių fanė, bet ji net neturėjo vairuotojo pažymėjimo.
Acura Integra buvo perdažyta, kaip įprasta užklijuoti lipdukai, stilistiškai modifikuotas interjeras, uždėti nauji ratlankiai ir „Koni” coiloveriai.
Po filmavimo automobilio savininkė gražino Integrai buvusią spalvą ir toliau ją naudojo kaip kasdieninį automobilį.
Tačiau praėjus vos mėnesiui po filmavimo automobilis pateko į avariją, kurioje Acura Integra buvo apgadinta ir iš priekio, ir iš galo, todėl buvo atiduota į autolaužyną.
Jesse Volkswagen Jetta
Ko gero tai buvo vienas įsimintiniausių automobilių pirmame „Fast and the Furious” filme, mums iki skausmo pažįstamas, bene vienintelis vokiškas ir tikrai nepretenduojantis į galingųjų gretas - Volkswagen Jetta pas mus dar žinomas Vento vardu.
Automobilis buvo išnuomotas iš Craig Lieberman pažįstamo, kuris beje labai nenorėjo jo atiduoti filmavimui, nes buvo itin kruopščiai modifikuotas, sudėta puiki audio sistema ir pan.
Techniškai automobilis nebuvo kažkuo ypatingas – turėjo dviejų litrų variklį ir automatinę pavarų dėžę.
Po filmavimo automobilis buvo keliskart parduotas, tame tarpe ir „Scottsdale“ aukcione 2016 metais už 42.000 JAV dolerių.
Viskuom nepatenkinto Vince’o Nissan Maxima
Kaip šis atrodytų ne itin tinkamas automobilis atsidūrė filme? Ištiesų Vince’o herojui buvo siūlomi įvairūs variantai nuo Toyota MR2 iki Lexus GS, galiausiai filmo kūrėjai pastebėjo neblogai atrodančią mėlynos spalvos Nissan Maxima su 3.0 V6 varikliu ir sumontuota turbina.
Tai buvo filmo patarėjo Craig Lieberman’o kasdieninė mašina, kurią jis išnuomavo kino studijai.
Taip buvo surastas paprastas ir pigus sprendimas, kas buvo svarbu kuriant pirmąją „Fast and the Furious” dalį, iš kurios tiesą sakant niekas nesitikėjo tokios sėkmės.
Automobilis įsiminė priekinių ratų „burnout” scena, kurią atlikti reikėjo neprastų įgūdžių, kadangi ši Maxima turėjo automatinę pavarų dėžę.
Ikoniška Brian’o Toyota Supra
„Ir galiausiai automobilis tapęs ne tik šio filmo sinonimu, bet ir visos automobilių kultūros ambasadoriumi – oranžinės spalvos ketvirtos kartos Toyota Supra.
Būtent šis automobilis filmo eigoje prikeltas iš pelenų, buvo pagrindinis filmo herojus įsiminęs visiems net ir tiems, kas nesidomi automobiliais.
Oranžinės spalvos kėbulas su targa stogu, twin tubo 2JZ variklio garsas 2000-ųjų metų pradžios Kalifornijos peizaže paryškintame gelsvais kameros filtrais – štai taip mes automobilių fanai įsivaizduojame romantiką.
Jei ne šis filmas ko gero ir Autoasas.lt svetainė nebūtų atsiradusi“, - sako Nerijus 2008 metais įkūręs šią svetainę.
Pagrindinį „Hero 1” Toyota Supra automobilį išnuomavo minėtas filmo patarėjas automobilių klausimais Craig Lieberman’as.
Originaliai automobilis buvo baltos spalvos, vėliau perdažytas geltonai. Jame buvo sumontuoti saugos lankai, puiki „Clarion” audio sistema, po kapotu dvi turbinos pakeistos į vieną didelę.
Toyota Supra turėjo įvairius kitus variklio, įpurškimo, įsiurbimo ir išmetimo sistemų patobulinimus, kas jai suteikė 650 AG galią. Tobulai modifikuotas automobilis dalyvavo autoparodose, daug kartų buvo aprašomas žurnaluose apie automobilius.
Filmui Supra gavo „Bomex” kėbulo apdailą, oranžinę spalvą, didelį galinį APR spoilerį ir 19 colių „Racing Hart M5” ratlankius.
Po filmo Craig Lieberman’o Toyota Supra atsidūrė Olandijoje vieno kolekcionieriaus rankose ir išliko lygiai tokia pati kaip rodoma filme.
Pas šį patį žmogų atsidūrė dar viena Supra iš kitų septynių naudotų filme, vienos Supros buvo likęs tik kėbulas ir jis yra automuziejuje JAV.
Dar viena Supra 2021 metais buvo parduota „Barrett-Jackson” aukcione už 550.000 JAV dolerių ir tai yra pati brangiausia kada nors parduota Toyota Supra.
Tiek kino ir automobilių istorijos šiam kartui, laukite tęsinio.
Rašyti komentarą