Ką reikia žinoti prieš perkant naudotą elektromobilį: ekspertų patarimai

Naudoti elektromobiliai yra vienas iš patrauklių pasirinkimų rinkoje. Tokie automobiliai turi nemažai privalumų, tačiau jie turi ir „minusų“

Ekspertai „Consumer reports“ pažymėjo, kad patikimų ir ekonomiškų naudotų elektromobilių yra, tačiau yra nemažai trūkumų, jei perkate elektromobilį, kuriam jau 10 metų ar daugiau. 

Elektromobilių patikimumas neprilygsta benzininiams ar hibridiniams automobiliams.

Elektromobilių akumuliatoriai sukurti taip, kad tarnautų ilgai, t. y. daug ilgiau nei, pavyzdžiui, benzinu varomų automobilių užvedimo akumuliatoriai, tačiau jie netarnauja amžinai, o juos pakeisti yra gana brangu.

„Realybė yra tokia, kad jei galiausiai tektų keisti elektromobilio akumuliatorių, išlaidos gali viršyti automobilio kainą“, - sako Alexas Knizekas, CR automobilių bandymų centro automobilių bandymų plėtros direktoriaus pavaduotojas.

Kokia akumuliatoriaus garantija

Beveik visiems elektromobiliams suteikiama aštuonerių metų arba 100 000 mylių trukmės akumuliatoriaus garantija, kuri taip pat apima su akumuliatoriumi susijusius komponentus, pavyzdžiui, akumuliatoriaus valdymo modulį.

Kai kuriems elektromobiliams, įskaitant kai kuriuos „Tesla“ modelius, suteikiamos ilgesnės garantijos, kurios gali būti perduodamos naujiems savininkams.

Akumuliatoriaus garantijos sąlygos dažnai būna išdėstytos automobilio naudotojo vadove.

Ar naudoti akumuliatoriai yra patikimi

Savininkų apklausa rodo, kad daugumos senesnių elektromobilių patikimumas yra žemesnis nei vidutinis ir kad net nauji elektromobiliai atsilieka nuo benzininių ir hibridinių automobilių. 

Skundai daugiausia susiję su elektromobiliais, įkrovimu ir akumuliatoriais. 

Taip yra daugiausia dėl to, kad naujoms technologijoms dažnai prireikia kelerių metų, kad būtų pašalintos klaidos. 

Gera žinia ta, kad elektromobiliams reikia mažiau įprastinės techninės priežiūros nei benzinu varomiems automobiliams.

Kaip patikrinti naudoto automobilio akumuliatorių

Visų elektromobilių akumuliatoriai laikui bėgant praranda veikimo spartą. 

Tai nėra didelė problema automobiliams su dideliu nuotoliu, tačiau tai gali labai sumažinti kai kurių senesnių elektromobilių su mažu nuotoliu, pavyzdžiui, „Ford Focus Electric“, „Mitsubishi i-MiEV“, 2014-2018 m. „Mercedes B Class“ ir 2011-2014 m. „Nissan Leaf“, naudingumą.

Taip pat svarbu stebėti akumuliatoriaus būklę, jei perkate automobilį, kurio akumuliatoriaus garantija baigiasi. 

Paprasčiausias būdas - visiškai įkrauti elektromobilio akumuliatorių ir palyginti prietaisų skydelyje rodomą apytikslį nuvažiuojamą atstumą su pradiniu apskaičiavimu. 

Važiuodami įsitikinkite, kad kelionės nuotolio ir akumuliatoriaus įkrovos rodikliai nemažėja.

Šio metodo problema yra ta, kad faktiniam elektromobilio nuvažiuojamam atstumui įtakos turi daug veiksnių. 

Šaltą dieną apytikslis nuvažiuojamas atstumas gali sumažėti 25 %. 

Tas pats pasakytina ir apie papildomų prietaisų, pavyzdžiui, šildytuvo, naudojimą arba važiavimą greitkeliu.

Į ką dar reikėtų atkreipti dėmesį

Elektromobilių padangos dėvisi greičiau nei įprastų automobilių. 

Be to, kai kurie ankstyvieji elektromobiliai buvo parduodami nedideliais kiekiais ir gali būti mažai panašūs į naujesnius modelius, todėl sunkiau rasti dalių ir kvalifikuotų technikų.

Be to, kai kuriuose senesniuose elektromobiliuose ryšiui palaikyti buvo naudojami korinio ryšio tinklai, kurie dabar jau neveikia, todėl sunku planuoti įkrovimą, reguliuoti klimato kontrolę ar nuotoliniu būdu patikrinti akumuliatoriaus įkrovimo lygį.

Šaltinis: unian.net

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder