Kaip Sovietų Sąjungoje apsieidavo be oro kondicionieriaus: išradingos gudrybės, kurias naudojo vairuotojai
(6)Sovietų vairuotojai turėjo išrasti bet ką, kad sumažintų karščio pojūtį
Tad kokių gudrybių sovietų vairuotojai turėjo imtis, kad nebūtų taip karšta?
Sovietinių vairuotojų gudrybės kovojant su karščiu
Žinoma, pirmas dalykas, apie kurį pagalvojo vairuotojas, kai jam pasidarė karšta, buvo atidaryti langus.
O jie buvo maži.
Dažnai būdavo atidaryti tik trikampio formos langai.
Jei automobilyje buvo stoglangis, jis būdavo atidaromas arba pakeliamas.
Prie prietaisų skydelio buvo pritvirtinti nedideli ventiliatoriai, maitinami iš cigarečių žiebtuvėlio lizdo
Tokie, kokius vėliau pritaikė mikroautobusų vairuotojai.
Tie, kurie negalėjo gauti tokio nešiojamo ventiliatoriaus (o tai buvo baisi retenybė), ant langų pritvirtindavo įvairias užuolaidas.
Tai buvo įvairios austos užuolaidos, užuolaidėlės ir pan.
Kai kurie automobilių savininkai, turėję statybinių įgūdžių, savo jėgomis susikurdavo kondicionierius.
Istorijoje žinomi atvejai, kai buvo naudojamos žarnos iš šaldytuvų, kartonas, vamzdžiai iš artimiausių laužaviečių ir kt.
Mažai žinomas faktas, kad aštuntojo dešimtmečio pabaigoje Zaporožėje, Ševčenkos vardu pavadintoje Vilniavskio gamykloje, buvo surinkti pirmieji oro kondicionieriai automobiliams.
Jie vadinosi "Prochlada" ir buvo paruoštas komplektas, skirtas montuoti automobilyje.
Tačiau šis egzempliorius nebuvo plačiai paplitęs.
Tačiau, nepaisant paplitusios nuomonės, SSRS mokėjo gaminti oro kondicionierius.
Paprastiems piliečiams jie buvo tiesiog neprieinami.
Pavyzdžiui, ZIL-111 turėjo oro kondicionierių.
Tikriausiai oro kondicionieriaus paplitimas buvo ribotas dėl to, kad SSRS laikais jis buvo nepatikimas, gedo, jį buvo sunku suremontuoti.
Be to, tada komfortas nebuvo prioritetas - jam buvo skiriama mažai dėmesio.
Rašyti komentarą