Patyręs automobilio savininkas nuo nepatyrusio skiriasi tuo, kad žino ir naudoja bent kelias gudrybes, kurios palengvina ir supaprastina tam tikrus kasdienio automobilio naudojimo aspektus. Tačiau ne visos jos yra tikrai naudingos. Pavyzdžiui, paimkime automobilio „valytuvus“.
Pavojinga gyvenimo gudrybė
Turbūt labiausiai pastebimas patyrusio automobilio savininko požymis - pastatytame automobilyje į viršų kyšančios valytuvų šluotelės. Paprastai taip daroma tam, kad sningant ir atšylant ar užšąlant valytuvų šepetėliai neprišaltų prie priekinio stiklo. Iš pirmo žvilgsnio viskas logiška: nėra tiesioginio objektų kontakto - nėra užšalimo.
Privalumas tas, kad gumos nesugenda, kai šepetėlį reikia atitraukti nuo stiklą dengiančio ledo. Tačiau yra ir tamsioji šio poelgio pusė, kuri panaikina džiaugsmą galvojant apie „valytuvų“ saugumą. Reikalas tas, kad kiekvienas valytuvo šepetėlis turi spyruoklę.
Jos reikia, kad „valytuvas“ prisispaustų prie stiklo. Kai reguliariai ir ilgą laiką paliekame valytuvo rankenėlę pakeltoje padėtyje, jos spyruoklė išsitempia ir ilgainiui praranda elastingumą.
Tai pasireiškia jėgos, spaudžiančios valytuvą prie priekinio stiklo, sumažėjimu jį valant. Dėl to automobilio savininkui pastebimai pablogėja valytuvo kokybė. Valytuvai ne pašalina, o ištepa nešvarumus, todėl tenka sunaudoti daug daugiau plovimo skysčio, o prieš vairuotojo ir priekinio keleivio akis atsiranda neišvalytų plotų.
Automobilio savininkas nusiperka senus valytuvus ir įsigyja naujus, kokybiškus, tačiau padėtis nedaug pagerėja - juk reikalas ne valytuvuose, o automobilio savininko ištemptose valytuvų spyruoklėse....
Kaip netyčia sulaužome priekinio stiklo valytuvą
Tarp nepatyrusių vairuotojų yra gana radikalus būdas pabloginti priekinio stiklo valymą. Tam pakanka užvesti automobilį su užšalusiais „valytuvais“ ir iš karto pabandyti įjungti priekinio stiklo valytuvą. Bet kuriuo atveju - nesvarbu, ar pavara spėja nuplėšti gumas nuo ledo, ar ne - dėl to padidėja viso mechanizmo, įskaitant elektros variklį, apkrova.
Dabar svarbiausias dalykas
Kad išvengtumėte problemų dėl užšalusių valytuvų, nepalikite pakeltų stiklo valytuvų.
Taip pat neįjunkite mechanizmo, kai valytuvai yra prišalę prie stiklo.
Geriausia būtų juos atitirpinti naudojant automobilio „šildytuvą“ arba elektrinį priekinio stiklo šildymą.
Jei reikia skubiai važiuoti ir nėra laiko šioms procedūroms, galite kokiu nors plastikiniu daiktu (pavyzdžiui, šepečio kotu) nubraukti „valytuvus“ nuo stiklo ir nukrapštyti ledo gabalėlius nuo jų gumų.
Po to priekinio stiklo valytuvą galite naudoti be jokių apribojimų ir rūpesčių dėl jo veikimo.
Šaltinis: auto.rambler
Rašyti komentarą