Kalėdinė girlianda automobilio prietaisų skydelyje: kurių signalų ignoruoti nevalia?

Iki Kalėdų likus vos kelioms dienoms ir planuojant ilgesnes keliones pas artimuosius, verta atkreipti dėmesį į automobilio prietaisų skydelyje užsidegančias įspėjamąsias lemputes. 

Nors draudimo bendrovės BTA užsakymu „Norstat“ atlikta apklausa atskleidė, kad dauguma vairuotojų jas vertina atsakingai, visgi dalis signalų vis dar ignoruojami, o tai gali baigtis rimtais gedimais, didelėmis išlaidomis ar net pavojingomis situacijomis kelyje.

Atliktas tyrimas parodė, kad 51 proc. vairuotojų teigia neignoruojantys jokių įspėjamųjų lempučių, tačiau likusi dalis pripažįsta, kad tam tikrų signalų patikrinimą yra linkę atidėti vėlesniam laikui.

„Prieš ilgesnes keliones svarbiausia įsitikinti, kad automobilis yra techniškai tvarkingas. 

Net ir nedideli gedimai ar įspėjamieji signalai, kuriuos vairuotojai kasdienėse kelionėse linkę ignoruoti, ilgesniame kelyje gali tapti rimta problema – tiek saugumo, tiek finansiniu požiūriu. 

Todėl prieš sėdant į automobilį verta skirti laiko bent minimaliam patikrinimui“, – sako BTA Ekspertizių skyriaus vadovas Andrius Žiukelis.

Kada būtina sustoti, o kada dar galima važiuoti?

Šiuolaikiniame automobilyje vairuotoją pasitinka ne viena ir ne dvi, o kelios dešimtys skirtingų įspėjamųjų lempučių. Įprastai jos būna trijų kategorijų – įspėjamosios apie kritinius gedimus (raudonos), įspėjamosios apie sutrikimus (oranžinės arba geltonos) ir informacinės (žalios arba mėlynos).

Pasak automobilių serviso „Autobroliai“ direktoriaus Eimanto Jazoko, prietaisų skydelyje išvydus raudonos spalvos lemputę, būtina reaguoti akimirksniu.

„Raudonos spalvos lemputės signalizuoja apie kritinius gedimus, kurie reikalauja iš karto sustabdyti automobilį ir užgesinti variklį.

Jei pasirodo raudona lemputė, vairuotojas turėtų nedelsiant sustoti ir tik pasikonsultavus su kvalifikuotais specialistais spręsti, ar užvesti variklį ir vykti pačiam į autoservisą, ar naudotis transportavimo paslaugomis“, – tvirtina E. Jazokas.

Tuo metu oranžinės arba geltonos lemputės, tokios kaip ABS sistemos, padangų slėgio ar variklio emisijos, taip pat reiškia, kad yra gedimas.

„Išvydus oranžinę arba geltoną lemputę, įprastai važiuoti automobiliu galima, jeigu yra būtina ir vairuotojas žino, ką tiksliai jos reiškia. Svarbu patikrinti ir išspręsti problemą kuo greičiau, bet dažnu atveju transportavimo neprireikia ir galima važiuoti toliau“, – pažymi E. Jazokas.

Smulkmenos, kurios išlieka svarbios

Tyrimas rodo, kad dažniausiai ranka numojama į, atrodytų, smulkmenas – 16 proc. vairuotojų ignoruoja langų plovimo skysčio trūkumo lemputę, manydami, kad tai neturi realios įtakos saugumui.

„Net ir tos įspėjamosios lemputės, kurios vairuotojams atrodo visiškai nerimtos – pavyzdžiui, langų plovimo skysčio trūkumo signalas – turi tiesioginę įtaką saugumui kelyje. 

Važiuojant ilgesnius atstumus, ypač žiemą, nešvarus priekinis stiklas gali smarkiai pabloginti matomumą, o kritinėje situacijoje tai lemia papildomas sekundes reakcijai.

Tokios smulkmenos dažnai tampa grandinės dalimi, kuri baigiasi eismo įvykiu“, – teigia BTA Ekspertizių skyriaus vadovas.

Jam pritaria ir E. Jazokas pridurdamas, kad ignoruojamos lemputės gali sukelti labai rimtų pasekmių: „Pirmiausia gali būti prarastas automobilio valdymas ar saugumas. 

Taip pat gali lemti variklio ar pavarų sistemos  (transmisijos) gedimą ir net sukelti avarijas.“

Ilgesnė kelionė prasideda nuo automobilio paruošimo

Ruošiantis ilgesnei kelionei, pasak E. Jazoko, rekomenduojama atlikti išsamų automobilio patikrinimą. Tai gali padėti išvengti netikėtų gedimų kelyje.

„Visų pirma rekomenduojama pasitikrinti alyvos, aušinimo, stabdžių ir langų apiplovimo skysčių lygius. Taip pat svarbu įvertinti padangų slėgį ir būklę: ar protektoriuje nėra įstrigusių varžtų ar kitų daiktų, ar nepažeisti padangų šonai, ar pakankamas protektoriaus gylis. 

Jei automobilyje yra atsarginis ratas, dažnai pamirštama patikrinti ir jo slėgį bei atkreipti dėmesį į gamybos datą“, – tvirtina E. Jazokas.

Nors gedimai kelyje dažnai laikomi sėkmės ar nesėkmės klausimu, BTA Ekspertizių skyriaus vadovas pažymi, kad daugeliu atvejų jų galima išvengti.

„Praktikoje matome, kad dalis vairuotojų žalą patiria ne dėl sudėtingų techninių gedimų, o dėl elementarių dalykų, pavyzdžiui, kai automobilis išvažiuoja į kelią akivaizdžiai neparuoštas ilgesnei kelionei. 

Jei visgi kyla įtarimų, kad kažkas negerai, svarbiausia nesileisti į kelionę. 

Taip pat nereikėtų ignoruoti įspėjamųjų ženklų ir kliautis sėkme kelyje –  kaip tyčia automobilis gali sugesti pačioje netinkamiausioje vietoje, pavyzdžiui, ten, kur nėra mobiliojo ryšio. 

Tokia situacija ne tik sugadina šventinę nuotaiką, bet ir dažnai gerokai paplonina piniginę“, – pabrėžia A. Žiukelis. 

Raktažodžiai

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.
Sidebar placeholder