jeep

Kas yra "Jeep" nuotykių ieškotojų bendruomenė ir ką ji veikia

Jeep yra vienas iš prekės ženklų, gerai žinomų atokiausiuose pasaulio kampeliuose. Legendinio amerikiečių automobilių gamintojo pristatinėti nereikia, nes jis iš tiesų yra viso visureigių segmento kūrėjas - jį įkūrė garsusis WillysMB.

Daugiau nei aštuonis dešimtmečius "Jeep" gamina tvirtus keturiais ratais varomus automobilius, skirtus lauko entuziastams ir nuotykių ieškotojams.

Jie sėkmingai įveikia sudėtingiausias bekelės, priverčia įveikti vandens kliūtis ir net įveikti kalnų viršūnes.

"Jeep" savininkai turi galingą subkultūrą. Įsigydamas džipą, vairuotojas tampa didelės nuotykių mėgėjų bendruomenės, turinčios savo hierarchiją, taisykles, simbolius ir net specialų "slaptą" pasisveikinimą, nariu.

Jokia kita automobilių markė ar modelis neturi tokios galingos ir vieningos bendruomenės.

Organizatorių nuotr.

Jos stiprybė slypi džipų mėgėjų vienybėje, bičiulystės jausme, nepriklausomai nuo amžiaus, lyties ar socialinės padėties. Jeep bendruomenė vienija ūkininkus ir aukščiausio lygio vadovus, mechanikus ir muzikantus.

Pasirodo, kad kitų automobilių savininkai net šiek tiek pavydi Jeep subkultūrai.

Sociologinis tyrimas parodė, kad 29 proc. apklaustų automobilių savininkų norėtų perimti "Jeep" papročius savo markių bendruomenėse.

O "Tesla" elektromobilių savininkai (47 %) labiausiai domisi "Jeep" bendruomenės tradicijomis - jie prisipažįsta, kad norėtų sukurti panašią subkultūrą.

Maža to, 36 % apklaustųjų svarstytų galimybę rinktis "Jeep Wrangler" kaip kitą savo automobilį ne tik todėl, kad jis leistų jiems prisijungti prie bendraminčių bendruomenės.

Slaptas pasisveikinimas ir antis ant variklio dangčio

Kas daro Jeep-erių bendruomenę tokią geidžiamą?

Panagrinėkime įdomiausias šios automobilių subkultūros apraiškas.

Pirmiausia verta paminėti ypatingą Jeep Wave pasisveikinimą - slaptų signalų seriją, kurią Jeep vairuotojai duoda vieni kitiems kaip solidarumo ženklą.

Pagrindinė "Jeep Wave" kultūros taisyklė - visada atsakyti "Jeep Wave". Mandagus džipo vairuotojas turėtų būtinai atsakyti į pasisveikinimą.

Paprastai džipų savininkai sveikindamiesi mojavo visais rankos pirštais, rodė V raidę (Victory - pergalės ženklas) arba mojavo pirštais ir tuo pat metu laikė ranką ant vairo.

Jei džipas neturi durų, vairuotojas gali net basomis kojomis iškišti koją iš automobilio neatitraukdamas rankų nuo vairo.

O pakeltas į viršų rankos, kuri laiko vairą, rodomasis pirštas yra komplimentas: tai reiškia, kad jūsų džipas yra vertinamas.

Klasikiniai modeliai, tokie kaip CJ, ir visureigiai, kompetentingai modifikuoti važiuoti bekele, sulaukia didžiausios pagarbos tarp "džipininkų". Jų savininkai yra džipų bendruomenės hierarchijos viršūnėje.

Yra kelios "Jeep Wave" kilmės versijos.

Viena iš jų teigia, kad Antrojo pasaulinio karo metais kareiviai sveikino "Willys MB", kuriais kareiviams buvo gabenamas maistas ir amunicija.

Pagal kitą versiją, Jeep Wave signalai atsirado pokario metais JAV.

Taip sveikinosi veteranai, įsimylėję Willys MB ir nusprendę taikos metu nesiskirti su keturračiu draugu.

Šis signalas reiškė: už Jeep vairo sėdi kovinis dvynys.

Remiantis trečiąja teorija, pasisveikinimas pradėtas naudoti 60-70-aisiais metais. Tuo metu "Jeep" jau buvo įgijęs nuotykių ieškotojų automobilių įvaizdį ir jų savininkai taip sveikindavosi su bendraminčiais.

Kita tradicija - "Duck Duck Jeep", atsiradusi ne taip seniai, bet pamėgta legendinio ženklo savininkų.

Organizatorių nuotr.

Ji buvo pradėta rengti 2020 m., tačiau "Jeep" bendruomenėje sparčiai populiarėja.

Jos esmė ta, kad "džipininkai" vieni kitiems padaro dovaną - ant automobilio variklio dangčio ar veidrodėlių palieka mažus guminius ančiukus, kuriuos dažnai papildo sveikinimo raštelis.

Viskas prasidėjo nuo to, kad "Jeep Wrangler" savininkė Alison Parliament iš Kanados Ontarijo provincijos nusipirko keletą geltonų guminių ančiukų ir užmovė juos ant kito "Wrangler" variklio dangčio su užrašu "Have a nice day!" (liet. "Geros dienos!").

Taip ji nusprendė susitaikyti po nedidelio kivirčo automobilių stovėjimo aikštelėje.

Apie šį atvejį sužinojo džipų bendruomenė, o Alison Parliament greitai rado pasekėjų - buvo įkurtas savotiškas ančiukų ančiukų džipų flashmobas.

Per COVID-19 pandemiją antis ant variklio dangčio tapo džipų savininkų palaikymo simboliu, būdu pasakyti: "Tu nesi vienas".

Dabar "Duck Duck Jeep" taip pat yra pagarbos ar simpatijos parodymas ir būdas pralinksminti bendramintį.

Per trejus metus socialiniuose tinkluose buvo paskelbta šimtai tūkstančių nuotraukų su antimi ant džipo variklio dangčio iš įvairių pasaulio vietų, atsirado net specialios grupės "Facebook" tinkle.

Daugelis džipų mėgėjų dėl "Duck Duck Jeep" susirado naujų draugų.

Organizatorių nuotr.

Kelionės ir festivaliai tarp bendraminčių

Jeep savininkai labai mėgsta patys modifikuoti savo transporto priemones.

Žinoma, visureigių tiuningas yra itin vertinamas. Dažniausiai jie montuoja bekelei skirtas padangas, papildomus žibintus, stogo bėgius ir sustiprintus buferius, taip pat didina prošvaisą.

Kad palengvintų šį procesą, "Jeep Performance Parts" ir "Mopar" gamina daugybę įvairių priedų, kurie leidžia sukurti savo unikalų džipą ir padidinti jo žinomumą visuomenėje.

O kur geriau parodyti savo ypatingą keturratį draugą nei bendraminčių būryje?

Pavyzdžiui, tai galima padaryti tradiciniame Jeep Velykų safaryje. Kasmet tūkstančiai džipų mėgėjų atvyksta į Moabo dykumą JAV Jutos valstijoje.

Tarp uolėtų kalnų džipų savininkai demonstruoja savo bekelės įgūdžius, dalijasi automobilių modifikavimo paslaptimis ir tiesiog smagiai leidžia laiką draugų kompanijoje.

Jeep prekės ženklas aktyviai remia Velykų safarį ir kasmet jame demonstruoja spalvingus tiuninguotus visureigius.

Kita kultinė "Jeep" bendruomenės vieta - ekstremali bekelės trasa "RubiconTrail" netoli Tahoe ežero, Siera Nevados kalnuose, Kalifornijos šiaurėje.

Prieš 70 metų, 1953 m., ją pirmą kartą įveikė drąsuoliai 55 visureigiais "Willys Jeep". Po metų renginys buvo pakartotas globojant gamintojui, todėl atsirado kasmetinis festivalis "Jeep Jamboree".

Įveikti sudėtingą Rubikono trasą laikoma aukščiausiu džipininko pasiekimu, garantuojančiu pagarbą bendruomenėje ir aukštą vietą hierarchijoje.

Nenuostabu, nes tai kone garsiausia bekelės trasa pasaulyje - 35 km ilgio sunkios bekelės trasa, kurios aukščio skirtumas nuo 1646 iki 2134 m virš jūros lygio. Beje, būtent "Rubicon Trail" trasoje išbandomi būsimi "Jeep" modeliai.

Legendinis rėminis visureigis "Jeep Wrangler", kompaktiškas krosoveris "Jeep Compass" su ekonomišku hibridiniu įrenginiu ir prabangus "Jeep Grand Cherokee", kurį pirmą kartą galima įsigyti septynių vietų versijoje, jau rinkoje.

Ateinančiais metais prie jų prisijungs naujasis "Jeep Avenger", gavęs "Geriausio 2023 metų Europos automobilio" titulą.

Organizatorių nuotr.

Organizatorių nuotr.

Organizatorių nuotr.

Šaltinis: focus.ua

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder