Komerciniai automobiliai pasikeitė: specialistai įvardijo pagrindinius skirtumus
O pagrindinė pokyčių sritis – didėjantis šio segmento transporto priemonių vairuotojų komfortas. Tuo buvo galima įsitikinti ir gegužės mėnesį vykusiuose „Lietuvos 2024 metų komercinio automobilio“ rinkimuose, kuriuose varžėsi geriausi mūsų šalies keliuose riedantys šio segmento atstovai.
Tobulina, kas svarbiausia
Kas dvejus metus organizuojamame renginyje patyrusių specialistų komisija kas kartą išnagrinėja keliolika rinkoje aktualiausių lengvųjų komercinių transporto priemonių ir jas visapusiškai įvertina – tiek analizuodama techninius duomenis ir kainoraščius, tiek ir išmėgindama įvairiomis sąlygomis keliuose.
Vertinimo komisijos nariai pastebi, kad, atnaujindami modelius, gamintojai mažiau suka galvas dėl jų dizaino įmantrybių ar linijų glotnumo, tačiau iš tiesų nuosekliai deda daug pastangų tobulindami tai, kas svarbiausia.
Todėl, kaip pažymi konkurso komisijos narys, „Sixt Lietuva“ pardavimo vadovas Valdas Stanislovaitis, dabartiniai komerciniai automobiliai kuo toliau, tuo labiau komforto lygiu panašėja į lengvuosius.
„Komfortas didėja, atsiranda visos moderniausios technologijos, saugumo sistemos, kurios anksčiau buvo montuojamos tik lengvuosiuose modeliuose. Šių automobilių funkcionalumas ir išvaizda nedaug pasikeitė, o komfortas ir vairavimo patogumas pastebimai patobulėjo. Dėl to labai smagu“, – vertina specialistas.
Pavyzdžiui, 2024 metų konkurse Metų ergonomikos nominaciją, kuri – viena svarbiausių vairuotojams, laimėjo dabartinės kartos „MAN TGE“ modelis. Vien pažvelgus į jo įrangos sąrašą, plika akimi matyti, kad dalis šio furgono vairuotojų nepajustų didelio skirtumo perlipę iš šiuolaikinio asmeninio automobilio.
LED žibintai, beraktė užvedimo sistema, parkavimo asistentas ar vairuotojo nuovargio stebėjimo sistema – tai tik dalis modernių komforto bei saugumo sistemų, kurios gali būti įrengtos šiame modelyje.
„Tiesiog automobilis daug metų nesikeičia ir tai rodo, kad jis yra patikimas ir mėgstamas. Dėl to gero daikto beveik nereikia tobulinti. Kas su juo važiavo, jautėsi patogiai ir komfortiškai“, – konkurso rezultatus komentuoja V. Stanislovaitis.
Dėl komforto ir saugumo
Nagrinėdamas pokyčių tendencijas šio segmento transporto priemonėse, „Lietuvos komercinio automobilio 2024“ rinkimų komisijos narys, žurnalo „Auto Bild Lietuva“ vyriausiasis redaktorius Vitoldas Milius pažymi, kad gamintojai juda aiškia ir gana paprasta kryptimi.
Specialistas atkreipia dėmesį į tai, jog šiuolaikinės elektroninės sistemos automobilių gamybos pramonėje yra toli gražu ne pačios brangiausios, tačiau vienos sparčiausiai vystomų technologijų.
„Kėbulai ar padangos – kas buvo prieš 15 metų, tas iš esmės naudojama ir dabar.
Pažiūrėkime, pavyzdžiui, į ekranus: prieš 15 metų jų nebuvo, o dabar yra visur. Visi junglumo elementai, visos saugumo sistemos – jos jau pasiekė ne tik lengvųjų automobilių, bet ir prabangių lengvųjų automobilių lygį“, – dėsto komisijos narys.
Jo žodžius iliustruoja ir prestižinės Europos saugumo organizacijos „Euro NCAP“ sprendimas nuo 2021 metų reitinguoti lengvųjų komercinių automobilių saugumą. Atskirose lengvųjų komercinių furgonų nominacijose pagrindinis dėmesys skiriamas pažangių vairuotojo pagalbos sistemų prieinamumui šiuose automobiliuose ir jų veikimo kokybei.
Tarp vertinamų modelių – patys įvairiausi: nuo mažesniųjų „Fiat Doblo“, „Opel Combo“ ir panašių iki „Ford Transit“, „Renault Master“, „Peugeot Boxer“ ir kt.
Organizacija pažymi, kad ekonominė tokių transporto priemonių tarnavimo trukmė ir bendras nuvažiuojamas kilometrų skaičius paprastai viršija tradicinių lengvųjų automobilių vidurkius.
Ir nors komercinių furgonų avarijų dažnis nebūtinai yra didesnis nei kitų automobilių, paprastai susidūrimai su jais turi sudėtingesnes pasekmes kitoms transporto priemonėms.
O pažangiosios vairuotojo pagalbos sistemos gali padėti užkirsti kelią eismo įvykiams arba sušvelninti jų pasekmes, todėl svarbu, kad jos būtų įrengiamos kuo plačiau.
Pavyzdžiui, minėtame lietuviškojo konkurso dalyvyje „MAN TGE“ įdiegta eismo juostos laikymosi sistema, eismo ženklų atpažinimo funkcija, avarinio stabdymo pagalba, adaptyvioji pastovaus greičio palaikymo sistema.
Beje, jau šiemet debiutuos naujosios kartos „MAN TGE“ modelis.
Tarp pagrindinių jo patobulinimų gamintojai vėl akcentuoja dar labiau išaugsiantį funkcionalumą ir interjero evoliuciją. Tam bendrovės inžinieriai ruošia visiškai naują borto funkcijų tinklo architektūrą.
Naujos kartos modelyje bus naudojami nauji valdymo blokai, kurie ne tik padidins automobilių kibernetinį saugumą, bet ir leis dar labiau išplėsti pasyviojo ir aktyviojo saugumo sistemas. Iš viso bus įdiegta 11 naujų pagalbos vairuotojui ir saugumo sistemų, išplečiant jų sąrašą iki 27.
Tarp kitų naujovių atsiras ir galimybė programinės įrangos atnaujinimus atsisiųsti nuotoliniu būdu, išvengiant papildomų kelionių į priežiūros dirbtuves.
Padeda prisivilioti naujos kartos vairuotojų
V. Miliaus nuomone, gerokai didesnis dabartinių komercinių modelių komfortiškumas turi ir kitą paprastą paaiškinimą. Gamintojai labai daug dėmesio skiria vairuotojui ir jo darbo sąlygoms.
„Tai šiek tiek susiję ir su automobilių parkų valdytojų rūpesčiais ieškant naujos kartos vairuotojų. Gal jų reikalavimai didesni, todėl ir darbo vietos turi būti tikrai šiuolaikiškos. Žmogus, iš savo automobilio persėdęs į darbo priemonę, turi rasti visas pažįstamas sistemas, nes tokioje aplinkoje jis praleis visą darbo dieną“, – sako specialistas.
Jo teigimu, pramonėje šia kryptimi einama užtikrintai: sistemos sparčiai vystomos, automobiliai greitai atnaujinami, rinkodaros prasme tokiems gamintojams, kaip minėtasis MAN, atsiranda daugiau progų atskleisti pokyčių naudą, o šiais modeliais savo parkus pildančios bendrovės įgyja kozirių norėdamos pritraukti naujų vairuotojų.
„Bendras lygis yra labai pakilęs: anksčiau juokaudavome, kad kažkas taupydamas automobiliuose neužsakė oro kondicionierių, o dabar tai būtų tiesiog neįsivaizduojama. Todėl dabartiniai mikroautobusai ar furgonai puikiai važiuoja, yra lengvai valdomi ir pažangūs“, – reziumuoja V. Milius.
Rašyti komentarą