Mechanikas paaiškino, kaip tinkamai pašildyti automobilį žiemą

(2)

Mechanikas atskleidė tiesą apie tai, ar vairuotojams verta šildyti automobilio variklį po to, kai jis visą naktį stovėjo lauke. Jo paprasta 30 sekundžių taisyklė padės sutaupyti benzino ir laiko žiemą, rašo „The Sun".

Nors kai kurie automobilių ekspertai, remdamiesi senų modelių eksploatavimo patirtimi, rekomenduoja ilgą šildymą, mechanikas Momo teigia, kad daugumai šiuolaikinių automobilių reikia tik „30 sekundžių, jei ne mažiau“.

Jis paaiškino, kad 30 sekundžių laukimas leidžia variklio alyvai pasiekti cilindrų galvutes, kurios yra viršutinė variklio dalis. Kai alyva pasiekia galvutes, visas variklis yra visiškai sutepamas ir paruoštas darbui.

Alyva turi cirkuliuoti po visą variklį, nes tai sumažina trintį tarp judančių metalinių dalių važiuojant.

Sumažinus trintį, sumažėja šiluma, kurią šios dalys išskiria trindamosi viena į kitą, o tai apsaugo nuo nusidėvėjimo, pagerina variklio būklę ir prailgina jo tarnavimo laiką.

Kai tai įvyks, maždaug po 30 sekundžių, galima iš karto pradėti važiuoti, patarė Momo.

Nors to pakanka variklio darbingumui palaikyti, mechanikas pažymėjo, kad automobilį galima šildyti ir ilgiau nei šį laiką:

„Jei norite jį pašildyti, kad atitirptų stiklai, tai taip pat normalu“.

Tačiau Momo nerekomenduoja pernelyg ilgai šildyti variklio ryte, nes tai neekonomiška.

„Neleiskite varikliui per ilgai dirbti tuščiąja eiga, kitaip eikvosite degalus“, – pabrėžė jis.

Nors daugumai šiuolaikinių automobilių visiškai įkaisti reikia apie 30 sekundžių, yra akivaizdus požymis, kad variklis yra sutepamas. Kai variklis yra paruoštas darbui, vairuotojai pastebės, kad variklio sūkių skaičius sumažėja iki juntamo laipsnio paklaidos. 

Vairuotojai taip pat gali stebėti tuščiosios eigos apsisukimų sumažėjimą tachometru – prietaisų skydelyje, kuris matuoja tūkstančius apsisukimų per minutę.

Kaip paaiškino Momo, kai tachometro rodyklė tuščiosios eigos metu nusileidžia, tai reiškia, kad variklis įkaitęs ir paruoštas važiuoti.

Tuščiosios eigos apsisukimų diapazonas skiriasi priklausomai nuo modelio ir variklio dėl mechaninių veiksnių, tokių kaip darbinis tūris, nustatymas ir cilindrų skaičius.

Tačiau įkaitinto variklio apsisukimai paprastai sumažėja keliais šimtais, dažniausiai nuo daugiau nei 1000 iki mažiau nei 1000 apsisukimų per minutę daugumoje šiuolaikinių automobilių.

Šaltinis: unian.net

Raktažodžiai

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.
Sidebar placeholder