Kaip gimė visureigio legenda
„Willys Jeep“ istorija prasidėjo 1940 m. vasarą, kai JAV kariuomenė paskelbė konkursą sukurti nedidelį, lengvą, greitą automobilį.
Karo lauko sąlygos reikalavo ypatingo mobilumo, todėl naujajam modeliui buvo keliami griežti reikalavimai: jis turėjo sverti ne daugiau kaip 600 kg, talpinti 3–4 žmones, pasiekti 80 km/h greitį ir turėti visų varančiųjų ratų pavarą su reduktoriumi.
Į konkursą įsitraukė trys gamintojai – American Bantam, Ford ir Willys-Overland. Kiekvienam buvo skirta vos 49 dienos prototipui sukurti.
„Willys-Overland“ prototipas, pavadintas „Willys Quad“, buvo pristatytas 1940 m. lapkričio 11 d., per Pirmojo pasaulinio karo pabaigos metines. Ir būtent jis laimėjo.
Techninė revoliucija
„Willys Quad“ netgi viršijo kariuomenės reikalavimus – jis svėrė tik 578 kg, o 2,2 litro keturių cilindrų variklis, išvystantis 60 AG, leido pasiekti net 104 km/h greitį.
Tai buvo nepaprastas pasiekimas tiems laikams.
Nuo 1941 m. modelis pradėtas gaminti pavadinimu „Willys MA“, tačiau gamintojas nespėjo vykdyti užsakymų, todėl gamyba buvo perduota ir „Ford“ gamyklai.
Taip atsirado „Ford GPW“ – santrumpa nuo General Purpose Willys. Šis pavadinimas ilgainiui pavirto į mums pažįstamą žodį „Jeep“.
Beje, garsiosios septynios „Jeep“ radiatoriaus grotelės buvo „Ford“ inžinierių idėja – štampuotos grotelės buvo lengviau gaminamos masiškai.
Vėliau jos tapo neatsiejamu „Jeep“ simboliu.
„Willys MB“ – karo frontų karalius
Nuo 1942 m. pradėtas gaminti „Willys MB“ tapo vienu iš labiausiai atpažįstamų Antrojo pasaulinio karo automobilių.
Jis tarnavo kaip vadavietės transportas, sanitarinis automobilis, kartais net ginkluotas kulkosvaidžiu. „Jeep“ galėjo vilkti lengvą patranką ir pravažiuoti beveik bet kokį reljefą.
Šiuo modeliu važinėjo net JAV prezidentas Franklinas D. Ruzveltas, o karo metais buvo pagaminta apie 645 tūkst. „Willys MB“ visureigių. Dalis jų buvo išsiųsta pagal Lend-Lease programą į Didžiąją Britaniją ir SSRS.
Po karo dar 160 tūkst. patobulintų „Willys M38“ buvo pagaminta taikos metu.
Nuo karo iki civilinės versijos
Jau 1944 m., kai sąjungininkų pergalė buvo akivaizdi, gamintojai pradėjo ruoštis pokariui. Taip gimė civilinė visureigio versija – „Willys CJ-2A“ (CJ reiškė Civil Jeep).
Ji pasirodė 1945 m. rugpjūtį ir iš esmės buvo „Willys MB“ su keliais patogumais: pneumatiniais stiklo valytuvais, atlenkiamu galiniu bortu, atsarginiu ratu ir veidrodžiais.
Per ketverius metus pagaminta 215 tūkst. „Jeep CJ-2A“ vienetų.
Pasaulio visureigių eros pradžia
Civilinis „Willys“ tapo įkvėpimu visam automobilių pasauliui.
Būtent jis paskatino britą Morį Wilksą sukurti „Land Rover“, o japonai, matydami „Jeep“ sėkmę, pradėjo kurti „Nissan Patrol“ ir „Toyota Land Cruiser“. Pagal „Jeep“ licenciją modeliai buvo gaminami ir Mitsubishi, SsangYong, Mahindra gamyklose.
Taigi, „Willys Jeep“ faktiškai sukūrė visureigių klasę, kurios principai – tvirtas rėmas, aukšta prošvaisa ir visų ratų pavara – tebėra pagrindas iki šiol.
Nuo „darbinio arklio“ iki prabangos simbolio
Ilgą laiką visureigiai buvo utilitariniai darbo automobiliai, tačiau jau nuo 6-ojo dešimtmečio jie ėmė traukti aktyvaus poilsio mėgėjus.
Vėliau atsirado pirmieji prabangūs visureigiai – „Jeep Wagoneer“ ir „Range Rover“, sujungę pravažumą ir komfortą.
Nuo 9-ojo dešimtmečio vis labiau išpopuliarėjo krosoveriai – lengvesni, asfaltui pritaikyti modeliai su nešančiu kėbulu.
Paveldas tęsiasi
Šiandien visureigiai – populiariausias automobilio tipas pasaulyje.
Nors dauguma jų – krosoveriai, rinkoje vis dar galima rasti tiesioginių „Willys Jeep“ palikuonių: „Jeep Wrangler“, „Toyota Land Cruiser“ ar „Mercedes G-Class“.
Be to, neseniai pristatytas naujas, įperkamą klasiką primenantis „Toyota Land Cruiser FJ“.
Įdomu:
„Jeep Wrangler“ iki šiol išlaiko rėminę konstrukciją ir legendinį dizainą – tai gyva duoklė originaliajam „Willys MB“, kuris šiemet švenčia 85 metų jubiliejų.
Rašyti komentarą