Prasidėjus lapkričiui – 7 svarbiausios saugaus vairavimo taisyklės

Atėjus paskutiniam rudens mėnesiui ir pamažu artėjant žiemai, vairavimo sąlygos tampa neprognozuojamos: pirmasis sniegas ir ledas gali iškristi bet kada, sušlapę ar apledėję keliai didina avarijų riziką, o dėl klimato pokyčių šiuo metų laiku eismo sąlygų pokyčiai tampa staigūs ir sunkiai prognozuojami. Kaip tinkamai pasiruošti šiam laikui, atsako ekspertai.

Vairavimo mokytoja ir saugaus eismo ekspertė Olga Židovlenkova pabrėžia, kad saugus vairavimas rudenį prasideda nuo automobilio paruošimo. 

Jai pritaria BTA Ekspertizių skyriaus vadovas Andrius Žiukelis, pabrėždamas, kad pirmiausia reikėtų pradėti nuo kokybiškų žieminių padangų: „Tikrai nereiktų tikėtis, kad padangos su vos 3 mm protektoriaus gyliu vis dar bus saugios kelyje, ypač esant sudėtingesnėms sąlygoms.“

Be padangų, svarbu ir tinkamai funkcionuojantys valytuvai, pakeistas salono oro filtras, taip pat papildytas kondicionieriaus freonas, į žieminius pakeisti aušinimo bei langų plovimo skysčiai, pažymi O. Židovlenkova: „Gali nuskambėti juokingai, kam rudenį ar žiemą reikalingas kondicionieriaus freonas, tačiau nepamirškime, kad jis sausina orą ir padeda greičiau pašalinti drėgmę nuo priekinio stiklo.“

Dar vienas svarbus automobilio parengimo rudeniui ir žiemai akcentas – veikiantys, tvarkingi ir sureguliuoti žibintai, sako BTA Ekspertizių skyriaus vadovas: „Deja, kaip daug laiko keliuose praleidžiantis vairuotojas, matau daug automobilių su neveikiančiais kairiais, galiniais arba pernelyg ryškiais priekiniais žibintais, nors tamsesniais metų laikais tvarkingi žibintai yra ypač svarbūs.“

Automobilyje turėkite viską, ko prireiks atšalus orams

Pasirūpinus automobilio technine būkle, rudenį ir žiemą reikėtų nepamiršti pasirūpinti ir kitais jo elementais.

„Rekomenduočiau jau dabar automobilyje turėti ledo tirpiklį. Grandikliai irgi tinkamas įrankis, tačiau jie gali braižyti stiklus, tad purškiamas tirpiklis gali būti geresnis pasirinkimas“, – pabrėžia O. Židovlenkova.

Ekspertė vėsiajam metų laikui taip pat pataria pakeisti tekstilinius kilimėlius į guminius: „Jie neabsorbuoja drėgmės, todėl padeda išvengti papildomos kondensacijos salone, o vėliau susikaupusį vandenį ar sniegą iškratyti yra kur kas lengviau.“

Užsitikrinkite gerą matomumą

Geras matomumas – būtina saugaus vairavimo sąlyga bet kuriuo metų laiku, tačiau vėlyvas ruduo ir žiema turi savitų matomumo problemų. 

BTA Ekspertizių skyriaus vadovas A. Žiukelis atkreipia dėmesį, kad daugeliui vairuotojų kyla sunkumų ne tik dėl ilgesnių tamsos valandų, bet ir dėl žemo saulės kampo.

„Dėl žemo saulės kampo rudens ir žiemos rytais bei vėlyvomis popietėmis, giedromis dienomis ji šviečia tiesiai į akis. Todėl akinius nuo saulės automobilyje verta turėti ne tik vasarą, bet ir žiemą“, – pabrėžia BTA draudimo ekspertas.

O. Židovlenkova priduria, kad, naktimis ir rytais paspaudus šaltukui, tinkamai nuvalyti tik priekinį stiklą neužteks: „Negalima važiuoti „kaip tanke“ – šoninius langus ir veidrodėlius taip pat būtina valyti, nes jie suteikia geresnį vaizdą iš šonų, o tai ypač svarbu, kai kelio sąlygos tampa sudėtingos“, – teigia ji.

Apgalvokite, ką darysite nenumatytais atvejais

Rudenį ir žiemą dažnesni tampa ne tik tam tikri eismo įvykiai, bet ir kai kurie techniniai gedimai, susiję su nukritusia temperatūra. A. Žiukelis primena, kad šiais atvejais KASKO draudimas gali būti ypač naudingas ne tik apsaugai nuo eismo įvykių, bet ir techninių gedimų, kurie žiemą dažnėja.

„Šaltuoju metų laiku pasitaiko atvejų, kai automobilio durys užšąla, variklis neužsiveda ar slystama nuo kelio. 

KASKO, ypač su pagalbos kelyje paslauga, gali būti vertingas kai atsiduriate netikėtoje situacijoje ir patys negalite išspręsti problemos. Draudimas padeda apsisaugoti vairuotojus nuo finansinių nuostolių“, – teigia ekspertas.

Dėvėkite judesių nevaržančią aprangą

Apranga, kurią dėvime sėdėdami prie vairo, taip pat turi didelės įtakos saugiam vairavimui, ypač vėlyvą rudenį ir žiemą. O. Židovlenkova pastebi, kad vairuotojai dažnai renkasi netinkamą aprangą, kuri apsunkina judėjimą.

„Apsirengti per daug šiltai ir prarasti judesių laisvę – didelė klaida. Vairuotojai dažnai sėdi su storais šalikais ar striukėmis, moterys neretai net bijo pasukti galvą, kad makiažu neišsiteptų drabužių. 

Judesiai prie vairo turi būti laisvi, kad galėtumėte greitai sureaguoti. Taip pat dažna klaida – vairuoti su megztomis pirštinėmis be specialių silikoninių padukų, nes vairas gali praslysti“, – sako saugaus eismo ekspertė.

Be to, rudenį ir žiemą dažnas jau avi batus su storesniu padu – anot O. Židovlenkovos, tai reiškia, kad mūsų kojos jau ne tokios jautrios, todėl patartina stebėti, kaip į pedalo paspaudimus reaguoja automobilis: „Gali būti, kad vien dėl avalynės vėlyvą rudenį reikėtų laikytis dar saugesnio atstumo – bent iki tol, kol vėl priprasite prie kitokių batų.“

Nepamirškite, kad vairavimas jau kitoks nei vasarą

Pasak O. Židovlenkovos, kai kurie vairuotojai rudenį vis dar iš įpročio važiuoja taip, lyg vasarą, tačiau per naktį pasikeitus orui labai nustemba ir gali sudaryti tiek sau, tiek kitiems pavojingas situacijas.

BTA draudimo ekspertas teigia, kad rudenį daugybė avarijų įvyksta dėl vairuotojų, pervertinančių savo gebėjimą valdyti automobilį ant lapais padengto kelio: „Drėgni lapai turi lygiai tokį patį poveikį, kaip ir sniegas ar ledas. Vairuotojai turėtų lėtinti greitį ir vengti staigių manevrų, nes automobilis gali lengvai slysti.“

Pavojai keliuose vėlyvą rudenį ir žiemą gali slypėti pasitaikius ir dar mažiau pastebimam reiškiniui – juodajam ledui.

„Juodasis ledas dažnai susidaro ankstyvą rytą arba ten, kur eismas nėra intensyvus. Vairuotojai dažnai nepastebi, kad kelias jau pavojingai slidus. Tad rekomenduoju, ypač gyvenant ne mieste,  prieš pradedant važiuoti patikrinti kelio būklę, trumpam stabdant saugioje vietoje“, – sako O. Židovlenkova.

Kontroliuokite emocijas už vairo

Saugumas kelyje priklauso ne tik nuo tinkamai paruošto automobilio ir mūsų vairavimo įgūdžių, bet ir gebėjimo valdyti emocijas. Net jei vairavimo sąlygos yra įtemptos, svarbiausia išlikti ramiems. O. Židovlenkova akcentuoja, kad stresas už vairo dažnai tampa rimtų klaidų priežastimi.

„Baimė, pyktis ar noras greitai pasiekti kelionės tikslą gali sukelti avarijas, ypač kai kelio sąlygos nuolat keičiasi. 

Būtina išlaikyti saugų atstumą nuo kitų automobilių ir prisiminti, kad rudenį ir žiemą stabdymo kelias yra gerokai ilgesnis nei vasarą. Net jeigu jus ir supykdo nemandagūs vairuotojai, prisiminkite, kad jūsų tikslas turėtų būti saugiai nuvykti iš taško A į tašką B“, – pažymi ekspertė.

BTA Ekspertizių skyriaus vadovas A. Žiukelis priduria, kad net ir patyrusiems vairuotojams rudens ir žiemos sąlygos gali būti pavojingos, todėl nereikėtų pervertinti savo gebėjimų. 

„Pirmomis šaltomis dienomis žmonės dar neprisitaiko prie naujų sąlygų, todėl svarbu būti atidesniems nei įprastai – geriau nuvertinti savo įgūdžius nei juos pervertinti“, – teigia jis.

Raktažodžiai

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder