„Raudonoji dama“: vyras prikėlė retą 1906 metų „Renault Frères“ po dešimtmečių užmaršties

1906-ųjų „Renault Frères“ – unikalus prancūziškas automobilis – galėjo atsidurti metalo laužo krūvoje, kai pateko į Kolkatą. Daug metų juo niekas nesidomėjo, kol vienas žmogus ryžosi jį atkurti.

Nuo metalo laužo iki iššūkio

Šeštojo dešimtmečio pradžioje velionis ponas G. Č. Agarwalas įsigijo vos atpažįstamą „Renault Frères“ kėbulą: sulankstyti sparnai, išdaužtas stiklas ir visiškai be variklio. Kaip rašo Telegraph India, automobilis buvo pasmerktas nykti.

Tačiau į istoriją įsitraukė žentas Šašis Kanoria. Jis su uošviu sudarė savotiškas lažybas: jeigu pavyks rasti originalų variklį ir atgaivinti mašiną, uošvis perduos ją jam. Ponas Agarwalas sutiko nedvejodamas.

Po kelių mėnesių paieškų Šašis tikrai surado tinkamą variklį, o pažado laikęsis Agarwalas perdavė automobilį žentui. 

Variklio paieška buvo svarbiausias „Renault Frères“ 1906 m. restauracijos raktas / Nuotrauka: Telegraph India

Septintajame dešimtmetyje prasidėjo lėta, bet atkakli restauracija.

„Raudonosios damos“ gimimas

Atkūrus automobilį, jis netruko tapti žinomas tarp kolekcininkų ir gavo pravardę „Raudonoji dama“. 

Iki 1986-ųjų automobilis buvo puikios būklės, kol įvyko rimtas variklio gedimas, po kurio jis vėl dviem dešimtmečiams dingo iš viešumos.

2004 m. Šašio sūnus Šrivardanas nusprendė padėti tėvui. Kartu jie atnaujino mechaniką, sutvarkė variklį ir atgaivino ryškiai raudoną spalvą.

„Tėtis kasdien dirbo prie automobilio, o jo rankos būdavo juodos nuo alyvos – lyg tikro mechaniko“, – prisimena Šrivardanas.

Nuo parodų iki pripažinimo

Nuo 2005-ųjų „Renault Frères“ tapo nuolatiniu parodų ir retro automobilių ralių dalyviu. 

Šrivardanas su sūnumis Abhudajumi ir Advitu pelnė daugybę apdovanojimų. 

2019 m. jų automobilis sulaukė aukščiausio įvertinimo: prestižiniame Cartier Travel with Style Concours d’Elegance jis buvo pripažintas seniausiu renginio automobiliu (dalyvio numeris – 1) ir apdovanotas „Specialiuoju prizu“.

Šiandien – gyva legenda

Šeima nusprendė automobilį tausoti: variklis užvedamas tik kartą per savaitę, o į renginius – EIMG Concours ir Statesman Rally – „Raudonoji dama“ išrieda du kartus per metus, jau nebekonkuruodama dėl prizų.

„Mes nustojome varžytis, kad ir kiti turėtų galimybę. Mūsų automobilis – seniausias veikiantis Kolkatoje. Todėl „Raudonoji dama“ tikrai gyvens toliau“, – šypsosi Šrivardanas.

Raktažodžiai

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.
Sidebar placeholder