Nuo metalo laužo iki iššūkio
Šeštojo dešimtmečio pradžioje velionis ponas G. Č. Agarwalas įsigijo vos atpažįstamą „Renault Frères“ kėbulą: sulankstyti sparnai, išdaužtas stiklas ir visiškai be variklio. Kaip rašo Telegraph India, automobilis buvo pasmerktas nykti.
Tačiau į istoriją įsitraukė žentas Šašis Kanoria. Jis su uošviu sudarė savotiškas lažybas: jeigu pavyks rasti originalų variklį ir atgaivinti mašiną, uošvis perduos ją jam. Ponas Agarwalas sutiko nedvejodamas.
Po kelių mėnesių paieškų Šašis tikrai surado tinkamą variklį, o pažado laikęsis Agarwalas perdavė automobilį žentui.
Variklio paieška buvo svarbiausias „Renault Frères“ 1906 m. restauracijos raktas / Nuotrauka: Telegraph India
Septintajame dešimtmetyje prasidėjo lėta, bet atkakli restauracija.
„Raudonosios damos“ gimimas
Atkūrus automobilį, jis netruko tapti žinomas tarp kolekcininkų ir gavo pravardę „Raudonoji dama“.
Iki 1986-ųjų automobilis buvo puikios būklės, kol įvyko rimtas variklio gedimas, po kurio jis vėl dviem dešimtmečiams dingo iš viešumos.
2004 m. Šašio sūnus Šrivardanas nusprendė padėti tėvui. Kartu jie atnaujino mechaniką, sutvarkė variklį ir atgaivino ryškiai raudoną spalvą.
„Tėtis kasdien dirbo prie automobilio, o jo rankos būdavo juodos nuo alyvos – lyg tikro mechaniko“, – prisimena Šrivardanas.
Nuo parodų iki pripažinimo
Nuo 2005-ųjų „Renault Frères“ tapo nuolatiniu parodų ir retro automobilių ralių dalyviu.
Šrivardanas su sūnumis Abhudajumi ir Advitu pelnė daugybę apdovanojimų.
2019 m. jų automobilis sulaukė aukščiausio įvertinimo: prestižiniame Cartier Travel with Style Concours d’Elegance jis buvo pripažintas seniausiu renginio automobiliu (dalyvio numeris – 1) ir apdovanotas „Specialiuoju prizu“.
Šiandien – gyva legenda
Šeima nusprendė automobilį tausoti: variklis užvedamas tik kartą per savaitę, o į renginius – EIMG Concours ir Statesman Rally – „Raudonoji dama“ išrieda du kartus per metus, jau nebekonkuruodama dėl prizų.
„Mes nustojome varžytis, kad ir kiti turėtų galimybę. Mūsų automobilis – seniausias veikiantis Kolkatoje. Todėl „Raudonoji dama“ tikrai gyvens toliau“, – šypsosi Šrivardanas.

Rašyti komentarą