Tačiau įsibėgėjus darbams jie sunerimo: per aukšti šaligatviai, susiaurėjo važiuojamoji kelio dalis, nebebus kur sustoti prie parduotuvių. „Kapitalinio remonto projekto nesuderino su Veiviržėnų miestelio, parapijos bendruomenėmis“, – skundėsi į „Bangos“ redakciją paskambinusi skaitytoja.
Suabejojo, ar bus patogu
Laisvės gatvėje – valstybinės reikšmės rajoninio kelio Klaipėda–Veiviržėnai–Endriejavas ruože nuo 32,060 iki 32,560 km Veiviržėnų miestelyje AB „VIA Lietuva“ (buvusi Automobilių kelių direkcija) užsakymu nuo praėjusių metų lapkričio vyksta kapitalinis remontas, čia įrengiami pėsčiųjų takai. Šį projektą numatyta baigti rugpjūtį. „Labai džiaugiamės, kad mūsų miestelis pagražės, bet ar bus patogu žmonėms? Ir tai labai svarbu. Kodėl taip aukštai iškelti ir tokie platūs šaligatviai? Mūsų miestelyje nėra tiek gyventojų, kad reikėtų plačių erdvių. Gyventojų sodybos atsidūrė duobėje. Įvažiavimai į kai kurių gyventojų kiemus įrengti ne ten, kur turėtų būti, neatsižvelgus į realius duomenis. Nebeliko vietos sustoti prie maisto prekių, statybinių ir pramoninių prekių parduotuvių. Veiviržėnuose ir anksčiau trūko automobilių stovėjimo aikštelių, bet kol nebuvo šaligatvių, galėjo bet kur kelkraštyje sustoti. Dabar siauroje gatvėje sustojęs automobilis trukdys.
Prie bažnyčios pastatė du apšvietimo stulpus: kaip čia privežti seną, pasiligojusį žmogų? Kur sustoti atvykusiai laidotuvių procesijai? Man atrodo, kad su gyventojais šio projekto niekas nederino – nepaaiškino, koks bus šaligatvis, kaip viskas atrodys. Žinoma, gerai, kad mūsų miestelyje bus gražiau, tačiau turi būti ir patogu, o ne atvirkščiai. Manau, jog dar galima kai ką pataisyti“, – kalbėjo į „Bangos“ redakciją paskambinusi skaitytoja.
Su gyventojais nederino
Veiviržėnų miestelio Laisvės gatvėje nuo rudens dirba UAB „Plungės lagūna“. Apsilankius praėjusią savaitę, seniūnė Edita Sluckienė pastebėjo, kad tomis dienomis remonto darbai dėl projekto keitimo buvo šiek tiek pristabdyti, nors, pasak jos, visi labai laukia pabaigtuvių. Galima įsivaizduoti, kaip įspūdingai atrodys pagrindinė miestelio gatvė. „Bangos“ kalbintų veiviržėniškių nuomonės nesiskyrė.
Laisvės g. gyventojas Pranas Šiurys įsitikinęs, jog po remonto čia bus gražu, tačiau, anot jo, galėjo ir kitaip būti, pavyzdžiui, neiškelti taip aukštai šaligatvių. „Bet mes paprasti žmonės – neturime teisės ką nors pasakyti, ir mūsų niekas neklausė, su mumis nederino“, – „Bangai“ kalbėjo jis. Pašnekovas nepyko dėl plačių šaligatvių – čia bus įrengti pėsčiųjų ir dviratininkų takai. „Mums trūko informacijos apie gatvės remontą – reikėjo derinti su gyventojais, – sakė veiviržėniškis Petras. – Šaligatviai galėjo būti siauresni – važiuojamoji dalis būtų platesnė buvusi.“ „Tikriausiai mūsų pagrindinė gatvė gerai atrodys po remonto, bet va, priešais bažnyčią stovės gatvės apšvietimo stulpai, ir tame fone teks fotografuoti vartus ir sakralinį pastatą. Kodėl negalėjo truputį atokiau pastatyti? Teks priprasti ir prie aukštai iškeltų šaligatvių, bet man liūdniausia, kad remontuojamoje gatvėje neliko daug medžių. Išpjovė senas liepas, bet tikimės, kad pasodins naujas. Rezultatą matysime viską pabaigus, o dabar tik galime palyginti su tuo, kas buvo“, – „Bangai“ dėstė veiviržėniškė Loreta Dembickienė.
Antanas Čeliauskas iš Laisvės gatvės neslėpė nusivylęs ilgai lauktu projektu. Pasak jo, reikėjo žeminti gatvę, o dabar įvažiavimas į sodybą – kalnelis. „Komisijos klausiau, kuo remiantis buvo suprojektuoti įvažiavimai, kad jie neatitinka tikrovės. Projekte prie mano namo yra tik įvažiavimas, o įėjimo nėra: ties varteliais – duobė. Ar man reikės ją sutvarkyti? – stebėjosi remontuojamos gatvės gyventojas. – Kodėl šiame modernių technologijų amžiuje projektuotojai naudojosi kažkokiais pasenusiais, realybės neatitinkančiais duomenimis – nesistengė jų patikslinti?“
Jis prisiminė, kad miestelyje įrengiant vandentiekio ir kanalizacijos bei elektros tinklus įmonių atstovai kalbėjosi su visų sodybų šeimininkais.
Baiminasi dėl pirkėjų
Laisvės gatvėje įsikūrusios statybinių ir pramoninių prekių parduotuvės savininkė Violeta Labokienė skundėsi, kad prasidėjus remontui negalėjo atsivežti prekių, nes prie jos buvo iškasinėta. „Sausio–kovo mėnesiais prekyba visada menka, o šiemet gatvės remontas dar labiau sutrikdė, – atskleidė verslininkė. – Jeigu iš anksto būtų pranešę apie jo pradžią, būtume daugiau prekių atsivežę. Blogai, kad su mumis nederino projekto, neklausė, ar dėl pokyčių bus patogu.“
Pasak V. Labokienės, prie parduotuvės nebegalės privažiuoti automobiliai, nes trinkelėmis išklojo didelį asfaltuotą plotą, kur sustodavo mašinos. Nežino, kur sustos vilkikas, atvežęs prekes – situaciją ji vadina tragiška.
„Ar tiek vietos reikia pėstiesiems? – stebėjosi pašnekovė. – Čia pat autobusų stotelė, o kur sustoti pirkėjams? Kaip jie turės nusinešti prekes į automobilius? Jau dabar žmonės piktinasi, kad prie mūsų parduotuvės nebėra privažiavimo, todėl ieško kitur. Mes džiaugiamės kiekvienu pirkėju – jų nedaug. Ar mums teks užsidaryti? Pirkėjai mums neša pinigus, mes mokame mokesčius, bet į mus nekreipia dėmesio, tik žlugdo. Esame maži ir bejėgiai šioje žemėje.“
V. Labokienė patenkinta, kad Veiviržėnai gražėja. „Žmonės čia atvyks pasidžiaugti įgyvendintais projektais, bet kur statys automobilius?“ – retoriškai klausė ji.
Seniūnė E. Sluckienė: „Gyventojai turėjo galimybę domėtis projektu ir dalyvauti jo svarstyme, teikti pastabas, bet nė vienas nepasidomėjo.“
Skuba spręsti problemą
Maisto prekių parduotuvės savininkas Viktoras Daugėla kalbėjo, jog 20 metų „visais frontais“ kovota, kad būtų sutvarkyta be šaligatvių, apleista Laisvės gatvė. „Čia vykdomi du projektai: kapitalinio gatvės remonto, kurio užsakovas – AB „VIA Lietuva“, ir gatvės apšvietimo, kurį rengia rajono Savivaldybė, – dėstė verslininkas. – Girdėjau, kad neprivalu bendruomenę supažindinti su projektu – nei gyventojai, nei verslininkai nežinojo, kokio aukščio, pločio bus šaligatviai. Dabar abiejose pusėse jie bus po 2,5 m. Kreipiausi į VIA Lietuva, kad paliktų įvažiavimą prie parduotuvės, kur buvo išlenkimas. Bet po remonto jo nebeliks, o jeigu ir liks, tai bus pavojinga išlipti, nes labai susiaurėjęs kelias.“
Suvokęs situaciją, V. Daugėla prie savo parduotuvės pradėjo rengti automobilių aikštelę pirkėjams.
Veiviržėnų parapijos klebonas Vidmantas Gricius susilaikė nuo komentarų.
„Netiesa, kad projektas nesuderintas su gyventojais, verslininkais – informacija buvo paskelbta Savivaldybės tinklalapyje, be to, projektas nusiųstas bendruomenės atstovams ir seniūnaičiai jį turėjo. Žmonės turėjo susitikti su projektuotojais (buvo pateikti jų kontaktai), kad paaiškintų jų situaciją. Betgi projektuotojai turi laikytis reglamento – negali projektuoti, kaip užsigeidžia žmonės, – dėstė Veiviržėnų seniūnijos seniūnė E. Sluckienė. – Žmonės turėjo galimybę domėtis ir dalyvauti projekto svarstyme, teikti pastabas, bet nė vienas nepasidomėjo. Niekas į seniūniją nebuvo atėjęs – mes nežinome, kokie įvažiavimai ar aikštelės reikalingi parduotuvėms, jeigu žmonės nesikreipia. Per vėlu domėtis, kai vyksta remonto darbai.“
Komentarai
- „Bangos“ redakcijai paprašius pakomentuoti situaciją, Klaipėdos rajono savivaldybės administracijos Statybos ir kelių priežiūros skyrius informavo, kad Laisvės g. Veiviržėnuose – valstybinės reikšmės kelias, kuriame daugiausia dėmesio skiriama eismo saugumui. „Savivaldybė pirko projektavimo paslaugas, o sąlygas projektavimui išdavė AB „VIA Lietuva“ (buvusi LAKD). Teisės aktai nereikalavo, kad projekto autoriai jį pristatytų visuomenei. Projektas parengtas 2021 m. pagal LAKD pateiktas technines specifikacijas. Dėl pakeitimų ir papildomų darbų visus sprendimus priima „VIA Lietuva“, kuri yra kelio savininkė“, – rašoma atsakyme.
- „VIA Lietuva“ komunikacijos vadybininkė Eglė Nemanytė savo komentare ramino gyventojus: „Projektas nėra baigtas, darbai vyksta, todėl situacija keisis. Dabar rengiamas projekto pakeitimas, kuriame įvažiavimų į sodybas vietos bus koreguojamos pagal esamą situaciją (faktą). Atkreipiame dėmesį, kad prie minėtų parduotuvių legalių parkavimo vietų niekada nebuvo. Pagal projektą, suremontavus gatvę ir įrengus šaligatvį, kurio plotis privalo atitikti techninių dokumentų reikalavimus, neužtenka erdvės įrengti parkavimo vietas.“
Rašyti komentarą