Rusijos „AvtoVAZ“ pažadėjo pradėti gaminti „aukštesnės klasės“ automobilius nei BMW X5

„AvtoVAZ“ gali pagaminti analogišką BMW X5 krosoverį ir pradėti jo serijinę gamybą, tačiau artimiausiu metu to daryti neketina, pareiškė automobilių koncerno produktų programų direktorius Olegas Grunenkovas.

„AvtoVAZ“ turi aukštesnės klasės automobilių projektų, mes žiūrime į ateitį, bet viską reikia daryti nuosekliai“, – sakė O. Grunenkovas interviu blogeriui Amiranui Sarderovui. 

Jo teigimu, automobilių gamybos kompanija ketina 2026 m. išleisti krosoverį „Lada Azimut“, kurį jis priskyrė „aukštesnei klasei“ nei BMW X5. „Jei mums viskas pavyks [su šiuo modeliu], mes eisime toliau“, – pažymėjo „AvtoVAZ“ atstovas.

„Lada Azimut“ sukurtas ant „Lada Vesta“ platformos ir turi tik priekinius varomuosius ratus. Tikimasi, kad pirmiausia į rinką pateks versijos su 1,6 litro VAZ varikliu, kurio galia 120 arklio jėgų, derinamais su Kinijoje pagaminta 6 pavarų mechanine dėže. 

Vėliau turėtų pasirodyti galingesni varikliai – 136 ir 150 AG. 

Palyginimui: BMW X5, pirmą kartą pristatytas dar 1999 m., turi visus keturis varančiuosius ratus, variklį, kurio galia viršija 200 AG, ir 5-pakopę hidromechaninę pavarų dėžę.

Anksčiau „AvtoVAZ“ vadovas Maksimas Sokolovas pareiškė esąs nusivylęs pardavimų dinamika Rusijos rinkoje. 

Jis pažymėjo, kad dabar gaminti naujus modelius yra pernelyg rizikinga ir gamintojas neturi pagrindo plėsti modelių asortimentą. 

Remiantis 2025 m. rezultatais, „AvtoVAZ“ planuoja Toljačio gamykloje pagaminti 274 tūkst. automobilių, tai yra 40 % mažiau nei buvo numatyta pradiniame plane. 

Automobilių gamyklos pagamintos produkcijos vertė pinigine išraiška sudarys 464,5 mlrd. rublių. 

Tai yra 27,7 % mažiau nei praėjusiais metais. 

Pagal Toljati administracijos socialinę ir ekonominę prognozę, 2026 m. automobilių gamyba įmonėje gali sumažėti dar 3,3 % – iki 265 tūkst. automobilių.

Įmonė susidūrė su staigiu Rusijos automobilių rinkos nuosmukiu, kuris 2025 m. gali sumažėti maždaug 20 %. 

Remiantis „Autostat“ duomenimis, per dešimt mėnesių naujų „Lada“ automobilių pardavimai Rusijoje sumažėjo 25 % palyginti su tuo pačiu laikotarpiu praėjusiais metais, o prekės ženklo rinkos dalis sumažėjo iki 25,5 %. 

Dėl to įmonė perėjo prie keturių darbo dienų savaitės, sumažino atlyginimus ir pradėjo mažinti darbuotojų skaičių.

The Moscow Times

Raktažodžiai

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.
Sidebar placeholder