Norėdama išsiaiškinti, kiek transporto priemonės spalva turi įtakos jos saugumui, automobilių duomenų įmonė „carVertical“ atliko tyrimą ir išskyrė saugiausias automobilių spalvas.
Saugiausi – žalios ir geltonos spalvos automobiliai
Iš visų Lietuvoje tikrintų automobilių saugiausi yra žali modeliai. Visgi daugiau nei pusė jų (56,7 proc.) yra patyrę didesnių ar mažesnių apgadinimų, o tai tik patvirtina faktą, kad visiškai saugių automobilių nėra. Žalia spalva neretai dažomi elektriniai modeliai, o tamsesniais žalios spalvos atspalviais – bekelei skirtos transporto priemonės, tokios kaip „Land Rover“ ar „Jeep Wrangler“.
Nors geltona arba auksinė spalva dažnai siejama su galingais ir prabangiais automobiliais, visgi tokie modeliai į avarijas pakliūna rečiau nei kitų spalvų transporto priemonės – žalų įrašų turėjo 60,1 proc.
Neretai savininkai automobilį perdažo ar aptraukia jį plėvele, todėl prieš perkant naują transporto priemonę visuomet verta patikrinti, ar automobilio spalva sutampa su nurodyta registracijos liudijime.
„Perdažyti automobilį ar aptraukti jį plėvele neužtrunka. Visgi įsigydami tokį automobilį pirkėjai turėtų atkreipti dėmesį į kėbulo būklę, nes po plėvele gali slėptis kėbulo defektai ar korozija“, – sako automobilių ekspertas Matas Buzelis.
Populiariausių spalvų automobiliai į avarijas patenka dažniau
Jau ne vienerius metus populiariausiomis spalvomis automobilių rinkoje išlieka juoda, balta ir pilka (sidabrinė). Tai globalus reiškinys ir artimiausiu metu šių spalvų modelių populiarumas, ko gero, tik augs. Nors gatvėmis važinėja tūkstančiai juodų, pilkų ir sidabrinių automobilių, ne jie dažniausiai patenka į eismo įvykius.
Iš visų Lietuvoje „carVertical“ tikrintų automobilių, daugiausia įrašų apie apgadinimus eismo įvykiuose turėjo oranžiniai automobiliai (68,9 proc.) ir smėlio spalvos modeliai (65,5 proc.).
„Automobilio išvaizda gali būti apgaulinga, todėl nerekomenduojame rinktis to modelio, kuris atrodo gražiau. Svarbu patikrinti automobilio istoriją, atlikti bandomąjį važiavimą, patikrinti jo būklę autorizuotame servise ir tik tada priimti sprendimą – jį pirkti ar ieškoti kito“, – aiškina M. Buzelis.
Tyrime naudojami statistiniai duomenys iš įmonės klientų įsigytų automobilių istorijos ataskaitų nuo 2023 m. rugpjūčio iki 2024 m. rugpjūčio. Tyrimas vykdytas 15-oje šalių.
Rašyti komentarą