Baltijos šalys „Rail Baltica“ statyboms prašo dar 325 mln. eurų

Bendra Baltijos šalių įmonė „RB Rail“ prašo dar 325 mln. eurų Europos Sąjungos paramos europinės geležinkelio vėžės „Rail Baltica“ statyboms.

Teikdamos paraišką Baltijos šalys pereina į naują projekto įgyvendinimo etapą, kai bus statoma pagrindinė geležinkelio linija, trečiadienį pranešė „Lietuvos geležinkeliai“ (LTG).

„Užtikrinus papildomą finansinę paramą galėsime laikytis ambicingų terminų ir sukurti modernų transporto koridorių, kuris pagerins susisiekimą, paskatins ekonomikos augimą ir tvarų regiono vystymąsi“, – pranešime sakė LTG infrastruktūros tinklą valdančios įmonės „LTG Infra“ vadovas Vytis Žalimas.

Pasak LTG, gavusi papildomų lėšų Lietuva įrengs tris statinius Kauno mazge, parengs linijos elektrifikavimo nuo Latvijos iki Lenkijos sienos techninį projektą, suprojektuos regionines stotis bei išpirks 30 proc. žemės ruože nuo Lenkijos sienos iki Kauno.

Latvija numato statyti 14,2 km ruožą nuo Lietuvos sienos iki Salaspilio, parengti elektrifikavimo techninį projektą nuo sienos su Lietuva iki Upeslejos, o Estijos – pastatyti 10,1 km dvikelio geležinkelio sankasą nuo Karplos iki Seljos.

Šiuo metu Lietuvoje statoma 46,3 km ilgio pagrindinės linijos sankasa ir inžineriniai statiniai, taip pat paskelbtas konkursas dėl papildomo 12,1 km ruožo statybos. 

Taip pat planuojama skelbti papildomus konkursus siekiant, jog metų pabaigoje būtų statoma 114 km ilgio sankasos linija.

Kartu su nacionaliniu trijų Baltijos valstybių finansavimu „Rail Baltica“ projektui iki šiol skirta 1,43 mlrd. eurų paramos, iš kurių Lietuvai – 529 mln. eurų.

Raktažodžiai

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder