Būtingės terminale laukiama didesnių tanklaivių
Bendrovė planuoja terminalo plūduro sistemą pritaikyti tanklaiviams, kurie gali gabenti iki 165 tūkst. tonų naftos, rodo aplinkosaugininkams pateikta informacija.
„Orlen Lietuva“ siekia įvertinti esamą plūduro sistemą su visa jai priklausančia įranga ir pritaikyti ją 165 000 tonų dedveito tonažo tanklaiviams aptarnauti“, - teigiama dokumentuose, skirtuose planuojamos veiklos aplinkosauginiam vertinimui.
Dabar sistema gali naudotis iki 150 tūkst. tonų atplukdantys laivai.
Pokyčių pasiekti „Orlen Lietuva“ norėtų per artimiausius dvejus metus - iki 2027-ųjų vidurio. Jeigu reikės, bus modernizuotas ir pats plūduras.
Tačiau nei tanklaiviais atvežamos žaliavinės naftos kiekis, nei terminalo pajėgumai neturėtų keistis, nes „grimzlė privalo būti ne didesnė kaip 16 metrų“, dokumentuose nurodo „Orlen Lietuva“. Į Baltijos jūrą įplaukiančių laivų grimzlė ribojama dėl galimybės laivams kirsti Danijos sąsiaurius.
„Orlen Lietuva“ siekia įvertinti galimybę strateginiame Būtingės terminale priimti didesnio tonažo tanklaivius – toks pakeitimas atspindi rinkos tendencijas ir leistų priimti įvairesnių tipų žaliavas“, - teigiama įmonės komentare „Vakarų ekspresui“.
Nuo 2006 metų per sistemą kraunama importinė nafta povandeniniu vamzdynu keliauja iki krante esančių rezervuarų. Su dabartiniais pajėgumais per jį galima perkrauti iki 14 mln. tonų naftos.
Pernai jos perkrauta 9 mln. tonų žaliavos.
Šiuo metu terminale iškraunamos ir į Mažeikių gamyklą vamzdynu pristatomos Norvegijoje, Saudo Arabijoje, Jungtinėse Amerikos Valstijose ir kitose pasaulio šalyse išgaunamos naftos. Iš Rusijos ši žaliava neperkama nuo 2022-ųjų kovo, po to, kai ši šalis užpuolė Ukrainą.
Pernai „Orlen Lietuva“ perdirbo 9,1 mln. tonų naftos, daugiausiai jos pagamintų degalų parduodama Baltijos šalyse, Lenkijoje ir Ukrainoje, o pajamos siekė 5,9 mlrd. eurų.

Rašyti komentarą