Galutinis teismo verdiktas: Uosto direkcija sutartį su „Rohde Nielsen“ nutraukė teisėtai
Lietuvos Aukščiausiasis Teismas (LAT) trečią kartą atsisakė priimti „Rohde Nielsen“ kasacinį skundą, kuriuo ji siekė peržiūrėti įmonei nepalankų žemesnės instancijos teismo sprendimą, tačiau nutarta, jog pagrindo tam nėra.
„Trečią kartą paduoto kasacinio skundo argumentais taip pat nepagrindžiamas nustatytų kasacijos pagrindų buvimas (...) Trečią kartą ieškovės paduotas kasacinis skundas grindžiamas kitaip suformuluotais, tačiau iš esmės panašiais argumentais, kaip ir antrasis kasacinis skundas“, – teigiama sausio 11-osios nutartyje, kuri neskundžiama.
„Rohde Nielsen“ skundus LAT taip pat atsisakė priimti pernai lapkričio 14-ąją ir gruodžio 14-ąją.
Spalio 19-ąją Lietuvos apeliacinis teismas nutarė, kad sutartį nutraukusi Uosto direkcija pasielgė teisėtai, nes nutrauktoje sutartyje buvo įtvirtintos aplinkybės tokiai galimybei.
Anot teismo, nustatyta, kad rangovė nepalankiomis darbui oro sąlygomis nesiėmė priemonių spartinti darbų našumą ir, nors direkcija nuolat ragino didinti darbų našumą, to nebuvo paisoma, papildoma technika buvo pasitelkiama tik epizodiškai. Be to, laiku neužbaigus sutartyje numatytų darbų, direkcija negalėjo pradėti kitų projekto darbų.
Direkcijos pateiktą priešieškinį dėl 28,4 tūkst. eurų delspinigių ir 4,1 mln. eurų nuostolių atlyginimo teismas tenkino iš dalies ir iš Danijos įmonės priteisė tik delspinigius.
Apeliacinis teismas atkreipė dėmesį, kad direkcija per protingą terminą nepasirašė atskiros sutarties dėl neatliktų darbų dalies, todėl neturi teisės į nuostolių atlyginimą.
Klaipėdos apygardos teismas pernai balandį atmetė „Rohde Nielsen“ ieškinį prašant pripažinti, kad uosto direkcija neteisėtai nutraukė sutartį. Danijos bendrovė taip pat prašė priteisti daugiau nei 1 mln. eurų negautų pajamų su 8 proc. palūkanomis.
„Rohde Nielsen“ uoste yra įgyvendinusi ne vieną projektą, anksčiau ji taip pat valė akvatorijos dugną, gilino uosto įplauką ir kanalą.
Šiuo metu Klaipėdos uosto išorinio ir vidinio kanalų gilinimo darbai jau baigti, juos už 94 mln. eurų atliko Belgijos įmonė „Jan de Nul.“ kartu su „Baggerwerken Decloedt en Zoon“, bei „Van Oord Dredging and Marine Contractors“.
Išorinis uosto kanalas išgilintas iki 16 metrų, vidinis jo gylis – 15,5 metro.
Rašyti komentarą