Kainoms svyruojant „metalistų“ pelnas sumažėjo
Vertinant pagal praėjusių metų apyvartą, didžiausia uostamiesčio metalo laužo supirkimo ir pardavimo bendrovė buvo „Metruna“.
Jos pardavimai per metus paaugo 6 proc. ir pernai siekė 222,5 mln. eurų, įmonė uždirbo 2,1 mln. eurų grynojo pelno. Uždarbis sumažėjo beveik perpus, mat 2023-iaisiais jis siekė 3,97 mln. eurų.
Tarp didžiausių veiklos rizikų „Metruna“ įvardijo augančią konkurenciją bei metalo kainų svyravimus tarptautinėje rinkoje. Vadovybės ataskaitoje taip pat teigiama, jog didelę įtaką metalo laužo kainai daro JAV sprendimas taikyti importo tarifus plienui ir aliuminiui.
Kita šios srities uostamiesčio bendrovė „Tolmeta“ pernai metinę apyvartą padidino 3 proc. iki 113,2 mln. eurų, o jos pelnas smuko dešimteriopai nuo 465 tūkst. eurų užpernai iki 45,9 tūkst. eurų 2024 metais.
Registrų centrui pateiktoje veiklos ataskaitoje skelbiama, jog pernai, palyginti su 2023 metais, negauta pajamų iš pardavimų JAV ir Singapūre, jie smarkiai mažėjo Jungtiniuose Arabų Emyratuose, bet atsirado Pakistane, Nyderlanduose ir Belgijoje.
Klaipėdos uoste metalo krova šių metų pradžioje sumažėjo.
Klaipėdos uoste metalo laužą perkraunančios bendrovės „Vakarų krova“ vadovas Gediminas Rimkus sako, kad pagrindinės pardavimo kryptys iš Lietuvos nepasikeitė - ir toliau dominuoja Turkija.
Tačiau pastebima, jog mažėja perkraunamo metalo kiekis - tai siejama su permainomis pasaulio rinkoje, o Klaipėdos uoste iškraunama iš kitur atvežamo metalo, skirto parduoti.
„Paskutinių kelių mėnesių tendencijos rodo, kad yra stipriai nukritusi metalo kaina rinkoje, įmonės neužveža tiek daug importo į Klaipėdą - automatiškai verslas šiek tiek stoja, nes pardavimai krinta, niekas nenori už mažesnę kainą parduoti.
O kai nėra importo, negalime sugeneruoti ir didelių laivų metalui išvežti“, - „Vakarų ekspresui" pasakojo G. Rimkus.
Klaipėdos valstybinių jūrų uosto direkcijos duomenimis, per penkis šių metų mėnesius uoste metalo laužo srautas smuktelėjo 5 procentais.
G. Rimkaus teigimu, rudeniop padėtis gali keistis į gerąją pusę.
„Matyti, kad rinka po turputį atsigauna, importo laivų atsiranda. Sąstingiai yra trumpalaikai, juk ir aikštelės visoje Europoje po truputį parduoda metalo laužą, nes joms, matyt, irgi trūksta apyvartinių lėšų, tad pardavimai vyksta ir už mažesnę kainą. Labai tikėtina, kad rudenį kainos sugrįš“, - teigė G. Rimkus.
Dėl JAV prezidento balandžio pradžioje įvestų muitų importui metalo prekybos apimtis tarptautinėje rinkoje smuko 11 proc., skelbė naujienų agentūra „Reuters“. Anot jos, kai kuriose biržose jau fiksuojamas šios produkcijos pardavimų atsigavimas.

Rašyti komentarą