Lenkijoje statomas mega - oro uostas, vienas didžiausių transporto mazgų Europoje

Lenkija ruošiasi įgyvendinti didelio masto infrastruktūros projektą – tarptautinį mega-oro uostą ir multimodalinį transporto mazgą „Port Polska“, kuris turėtų tapti vienu iš pagrindinių transporto mazgų Europoje ir strateginiu įvažiavimu į regioną, praneša „Euronews“.

Projektas, anksčiau žinomas kaip Centralny Port Komunikacyjny (CPK), buvo patvirtintas dar 2017 m., tačiau jo įgyvendinimas susidūrė su kaltinimais korupcija ir kritika buvusiai vyriausybei. 

Po atėjimo į valdžią 2023 m. ministras pirmininkas Donaldas Tuskas paskelbė apie projekto atnaujinimą nauju pavadinimu „Port Polska“ ir pažadėjo „švarų startą“, praneša „Polskie Radio“.

Tuskas pabrėžė, kad nacionalinis transporto mazgas turi būti valdomas Lenkijos ir duoti naudos Lenkijos įmonėms, o ne priklausyti nuo užsienio operatorių. Jis taip pat pavadino projektą svarbiausiu stiprinant šalies strateginę poziciją Europoje.

„Port Polska“ bus strategiškai įsikūręs tarp Varšuvos ir Lodzės miestų. Planuojama, kad jis:

  • pradiniame eksploatavimo etape aptarnaus iki 34–40 mln. keleivių per metus;
  • taps vienu iš didžiausių transporto mazgų Centrinėje ir Rytų Europoje;
  • pateks į 15 didžiausių Europos oro uostų pagal keleivių srautą;
  • taps multimodaliu centru, jungiančiu aviaciją, greitųjų geležinkelių ir automobilių kelius.

Numatoma projekto kaina iki 2032 m. yra apie 131,7 mlrd. zlotų (apie 30–31 mlrd. eurų), o finansavimas apima atskirus paketus oro uostui, geležinkelių tinklui ir keliams.

Būsimojo mazgo infrastruktūra

Kompleksas bus pastatytas didžiulėje maždaug 2 585 hektarų ploto teritorijoje.

Pirmajame etape oro uostas sukurs: dvi lygiagrečias maždaug 4 000 m ilgio kilimo ir tūpimo takus su galimybe išplėsti iki keturių, keleivių terminalą, kurio plotas bus apie 450 000 m² – beveik tris kartus didesnis už dabartinį Varšuvos terminalą, požeminę geležinkelio stotį, tiesiogiai sujungtą su terminalu, ir išvystytą greitkelių ir greitųjų kelių tinklą, jungiantį mazgą su visomis šalies dalimis.

Tikimasi, kad iki 40 % keleivių į oro uostą atvyks traukiniu, daugiausia iš Varšuvos – kelionė truks apie 20 minučių.

Port Polska yra sumanytas kaip multimodalinis mazgas, kuriame aviacija, geležinkelio transportas ir automobilių maršrutai taps integruotomis transporto sistemos dalimis. 

Tai leis ne tik aptarnauti tarptautinius ir vidaus skrydžius, bet ir radikaliai pagerinti keleivių ir krovinių srautus.

Greitieji traukiniai taps veiksminga alternatyva skrydžiams šalies vidaus maršrutais, pavyzdžiui, į Krokuvą ar Vroclavą.

Aviacijos centras planuojamas kaip veikiantis visą parą, su daugybe tarptautinių maršrutų, o tai turėtų sustiprinti Lenkijos ryšius su likusiu pasauliu.

Tikimasi, kad statybos prasidės 2026 m., o oro uostas bus atidarytas ne anksčiau kaip 2032 m.

mixnews.lv

Raktažodžiai

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.
Sidebar placeholder