Lietuvos įmonė rado neužimtą nišą ir perpildytoje rinkoje

(2)

Dešimtmetis rinkoje – nuo nedrąsių žingsnių prekyboje, savos nišos paieškų iki gamintojo ir eksportuotojo statuso. Tokį kelią per palyginti neilgą laiką nuėjo įmonė „AMB autodetalės“, veiklą pradėjusi 2011 m.

Kaip pasakojo bendrovės direktorius Raimundas Naudžiūnas, pradėta nuo prekybos atsarginėmis automobilių detalėmis. „Verslas tikrai sekėsi, tačiau turėjome ambicijų būti ne vien prekybininkais, norėjome išskirtinumo.

Pastebėjome, kad alyvos rinkoje dominuoja importiniai produktai, todėl sugalvojome, jog reikia pasiūlyti ir aukštos kokybės lietuvišką gaminį“, – pasakojo R. Naudžiūnas.

Organizatorių nuotr.

R. Naudžiūnas.

Anot jo, nors mūsų šalyje taip pat yra alyvos gamintojų, „AMB autodetalės“ įžvelgė nišą – gaminti ne tik savo prekės ženklo produktą, bet ir siūlyti kitiems prekybininkams pagaminti arba išpilstyti jų prekės ženklo alyvą. Šis žingsnis tikrai pasiteisino.

„Europos ar kitose valstybėse norint su alyvos gamintojais susitarti dėl savo prekės ženklo produkto gamybos, reikia užsakyti labai didelius kiekius, o tokie įsipareigojimai pakeliami ne kiekvienam“, – pastebėjo R. Naudžiūnas.

„AMB autodetalės“ nutarė būti lankstesniu gamintoju ir šiandien gamina ne tik du savo prekės ženklo produktus – „AMB oils“ ir „Entech oil“ alyvas, bet dar vienuolika kitų prekinių ženklų gaminius. Ir nors Europos mastu šie produktai neužima dominuojančios dalies rinkoje, Lietuvos įmonei tai padėjo pasiekti neblogų finansinių rezultatų.

Paklausus, kaip pavyko lietuviškam prekės ženklui pasiekti tarptautines rinkas, „AMB autodetalių“ vadovas neslėpė, kad prie to labiausiai prisidėjo dalyvavimas tarptautinėse parodose Vokietijoje, Švedijoje, kitose šalyse. Įvertinę lietuviško produkto kokybę, užsieniečiai pasiūlė partnerystę.

Dabar „AMB oils“ ir „Entech oil“ alyvomis prekiaujama ne tik Europos, bet ir Azijos bei Afrikos šalyse. Iš viso lietuviška alyva šiuo metu eksportuojama į penkiolika šalių, tačiau tikslas yra šimtas ir daugiau šalių.

„Plėsdami eksportą neturime tikslo sudaryti sutartis su kuo daugiau prekybininkų. Pasirinktoje šalyje bendradarbiaujame tik su vienu patikimu partneriu, taip nesukeldami dirbtinės konkurencijos. Manau, kad tai yra didelis mūsų, kaip gamintojo, išskirtinumas ir vertybė“, – kalbėjo R. Naudžiūnas.

Lietuvoje įmonė „AMB autodetalės“ taip pat turi pasirinkusi vieną strateginį partnerį – prekybos tinklą „Maxima“. Su juo bendradarbiaujama nuo 2014 m. R. Naudžiūnas prisiminė, kad partnerystė neatsirado staiga.

Pirmiausia „Entech oil“ alyvos pirkėjams buvo siūlomos penkiuose prekybos centruose, vėliau prekybos centrų skaičius išaugo iki 80.

Pasak R. Naudžiūno, iš pradžių norėta pažiūrėti, kaip pirkėjai reaguoja į naują produktą, ar jis paklausus. Lūkesčiai pasiteisino: pirkėjai pastebėjo lietuvišką alyvą, įvertino jos kokybę. Tobulėti skatino ir aukšti „Maximos“ kokybės standartai bei reikalavimai, jie vertė dar labiau stengtis sukurti unikalų ir išskirtinį produktą klientams.

Organizatorių nuotr.

„Kokybei skiriame ypatingą dėmesį. Kiekviena alyvos partija tikrinama Vokietijos nepriklausomoje labaratorije OLECHECK.

Tik gavę kokybės patvirtinimą pradedame ją pilstyti į pakuotes. Kiekvienas mėginys yra saugomas penkerius metus, tad jeigu kiltų kokių abejonių ar ginčų dėl mūsų produktų kokybės, mėginį pakartotinai galima ištirti kitoje nepriklausome laboratorijoje“, – teigė įmonės „AMB autodetalės“ direktorius.

Visgi tikimasi, kad tokių ginčų nekils, nes visi produktai atitinka aukštus standartus ir gamintojų specifikacijas.

Kiekvienas „AMB oils“ ir „Entech oil“ alyvos bakelis turi serijinį numerį, kilus problemai galima nedelsiant identifikuoti bakelio partiją, patikrinti kokybę. Alyvos yra pagamintos iš kokybiškų bazinių alyvų, kurios irgi būna ištiriamos prieš gamintant reikiamą produktą.

Priedai alyvoms yra perkami iš didžiausių šių produktų Europos gamintojų: „Lurbizol“, „Infineum“.

Bendrovė „AMB autodetalės“ stengiasi ne tik pateikti rinkai kokybiškų produktų, bet ir kurti kitokią pridėtinę vertę, būti socialiai atsakinga įmone.

„Mes dirbame Lietuvoje. Todėl iš savo šalies ne tik norime kažką gauti, bet ir jai kažką duoti. Turime daryti gerus darbus savo valstybėje, kurioje auga mūsų vaikai.

Mums svarbu, kad jaunoji karta būtų išsilavinusi, todėl nuo kiekvienos parduotos alyvos pakuotės skiriame po 10 centų jaunimo švietimui“, – sakė R. Naudžiūnas.

Praėjusiais metais „AMB autodetalės“ parama buvo skirta Rumšiškių kultūros centro jaunimo erdvei „Rūsys“. Šios erdvės įsikūrimas nebuvo lengvas, truko apie pusę metų. Kai jau tarp jaunimo pasklido žinia apie įvairias veiklas „Rūsyje“, jas sustabdė paskelbtas karantinas.

Organizatorių nuotr.

„Praėjus metams nuo atsidarymo, jaunimo erdvė savo gimimo dieną sutiko tuščia ir tyli. Visgi liūdesį išblaškė ir sugrąžino motyvacija laukti gyvų susitikimų įmonės „AMB Autodetalės“ padovanotas profesionalus stalo futbolo stalas bei žaidimų konsolė su daug įvairių žaidimų“, – pasidžiaugė „Rūsio“ jaunimo užimtumo specialistė Aistė Gudeliauskaitė.

„Esame inovatyvi, ambicinga, lanksti įmonė, sugebanti patenkinti pačių išrankiausių klientų poreikį. Ateityje turime daug planų, kurie apima ne tik įmonės plėtrą bei gamybos automatizavimą, bet ir norą daugiau prisidėti prie šalies gerovės“, – teigė R. Naudžiūnas.

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder