„Michelin“ žvaigždės nesužibo, bet džiaugsmo suteikė
(1)Paaiškėjo, kad 2025 metais Lietuvoje „Michelin“ žvaigždėmis įvertintų naujų restoranų neatsirado. Tačiau visi keturi pernai po vieną žvaigždę gavę Vilniaus restoranai jas išsaugojo. Tai - „Pas mus“, „Džiaugsmas“, „Nineteen18“ ir „Demo“.
„Michelin“ Lietuvoje taip pat išskyrė 8 „Bib Gourmand“ restoranus, turinčius gerą kainos ir kokybės santykį, taip pat du restoranus įvertino už tvarumą Žaliąja žvaigžde.
„Michelin“ gido rekomenduojamų restoranų sąraše - 25 restoranai. Iš jo iškrito pernai apie užsidarymą paskelbęs virtuvės šefo Liutauro Čepracko restoranas „Gastronomika“ Vilniuje. Tačiau yra dvi naujienos, tarp kurių - jau minėtas itališkos virtuvės restoranas „Alba Bistro“.
Pernai į rekomendacijų sąrašą įtraukti Klaipėdos „Monai“ šį įvertinimą išsaugojo.
„Monų“ vadovė nepanoro detaliau pakomentuoti įvertinimo ir apsiribojo lakonišku „džiaugiamės“.
„Alba Bistro“ yra įsikūręs Teatro aikštėje. Ryškiaspalviai keramikos dirbiniai ir spalvingi paveikslai baltų sienų fone sukuria pajūrio osteria atmosferą, tarsi būtum Amalfio pakrantėje, rašoma gide.
Nors šefas - lietuvis, jo virtuvė - autentiškai itališka: patiekalai ruošiami kruopščiai, dosniomis porcijomis ir puikiai subalansuotais skoniais.
„Michelin“ gido inspektoriams ypač patiko neapolietiško stiliaus picos, suktinis snieginių krabų raviolis su „beurre blanc“ padažu bei „osso bucco“ su Milano rizotu ir gremolata.
Tikėtas netikėtumas
Restorano „Alba Bistro“ vadovas Linas Gumuliauskas „Vakarų ekspresui“ sakė, kad projektas yra jau dešimt metų trunkančios gastronominės kelionės tęsinys. Iki 2023 metų tose pačiose patalpose veikė restoranas „Piccolini“.
„Gido inspektoriai dirba tikrai profesionaliai, nors patyliukais įvertinimo ir tikėjomės, tačiau pati žinia buvo netikėta, bet labai džiugi“, - sakė L. Gumuliauskas.
Jis teigia, kad „Michelin“ rekomendacija tikrai neatneš didelių permainų, kainos tikrai nedidės, pagrindinis dėmesys ir toliau bus skiriamas užtikrinti geriausią kokybės ir kainos santykį.
„Nuo pradžių buvome ir esame orientuoti į lankytojus iš visos Lietuvos, taip pat - kaimyninių šalių turistus. Tikimės, kad „Michelin“ įvertinimas padės sumažinti svetingumo verslo sezoniškumą Klaipėdoje, kuri yra nuostabi ir įgauna vis daugiau kurortui būdingų bruožų“, - sako L. Gumuliauskas.
Anot jo, „Alba Bistro“ pavadinimas ir koncepcija kilo iš Italijos regiono, kurio gastronominės tradicijos artimos Lietuvai, nes ten virtuvėje net sviestas dažniau naudojamas nei alyvuogių aliejus. Taip pat garsėja savo išskirtiniais vynais, apie 8 000 eurų už kilogramą kainuojančiais baltaisiais trumais ir geriausiais lazdynų riešutais.
„Žodis „Bistro“ pavadinime reiškia, kad esame neįpareigojantis restoranas, be baltų pirštinių ir staltiesių, norime, kad lankytojams nebūtų baimės pas mus apsilankyti tiesiog kasdienių progų metu“, - sako „Alba Bistro“ vadovas.
Iš Šilalės kilęs L. Gumuliauskas labai myli Klaipėdą, kuri tapo tikraisiais jo šeimos namais, o klaipėdiečius vadina laimingiausiais žmonėmis Lietuvoje.
„Džiugu, kad pastangos įvertintos, nes po to, kai pradėjau savo gastronominę kelionę, darbas man yra šventė“, - sakė Linas Gumuliauskas.
Postūmis turizmui
Klaipėdos viešbučių ir restoranų asociacijos prezidentas Juozas Tubinas visiškai pritaria, kad „Alba Bistro“ yra vertas „Michelin“ įvertinimo.
„Periodiškai su šeima lankomės šiame restorane, nė karto nenusivylėme“, - sako J. Tubinas.
Anot jo, bendrai Klaipėdai yra labai svarbu, kad jau net du restoranai yra rekomenduojami „Michelin“ gido. Tai neabejotinai turės teigiamos įtakos uostamiesčio, kaip turistų traukos centro, populiarinimui.
„Gastronominis turizmas yra labai svarbi ir auganti sritis. Taip pat reikia įvertinti, kad “Michelin„ rekomendacijas renkasi aukštesnes pajamas turintys turistai“, - pranašumus vardina J. Tubinas.
Pasak jo, natūralu, kad „Michelin“ vertinimų Lietuvoje daugiausia sulaukia sostinės restoranai, nes ten jų koncentracija yra daug didesnė, daugiau talentingų virtuvės šefų, daugiau investicijų.
„Michelin“ įvertinimai atspindi realią situaciją Lietuvoje", - sako J. Tubinas.
Jis tik apgailestauja dėl to, kad Klaipėdoje užsidarė ir savo įvertinimo nesulaukė Lina Žilevičė ir jos įkurtas restoranas „Toli nuo klasikos“, kuris tikrai išsiskyrė savo originalumu. Tačiau Klaipėdoje atsidaro nauji restoranai. J. Tubinas gerus vertinimus ir perspektyvą prognozuoja virtuvės šefui Karoliui Cacaičiui ir jo atgaivintam restorano „Skandalas“ projektui.
„Viena yra gauti ir visai kas kita - išlaikyti „Michelin“ įvertinimą. Neoficialiai kalbama, kad įvertintus restoranus inspektoriai tikrina po 10-12 kartų per metus. Taip pat pastebima, kad daug griežčiau tokius restoranus pradeda vertinti patys klientai, kurie neatleidžia net mažiausių klaidų“, - pažymi J. Tubinas.
Gera investicija
Pasak ekonomikos ir inovacijų ministro Luko Savicko, nauji „Michelin“ gido rezultatai rodo Lietuvos gastronomijos sektoriaus brandą ir tarptautinį konkurencingumą.
„Tai yra puikus pavyzdys, kaip kruopštus darbas, investicijos į kokybę ir kūrybiškumą atneša realų ekonominį poveikį.
Mūsų restoranų sektorius, nepaisant sudėtingos geopolitinės ir ekonominės aplinkos, demonstruoja atsparumą ir gebėjimą kurti pridėtinę vertę bei reikšmingai prisideda prie šalies tarptautinio įvaizdžio formavimo“, - sako L. Savickas.
Nacionalinės turizmo skatinimo agentūros VšĮ „Keliauk Lietuvoje“ vadovė Olga Gončarova teigia, kad antrasis „MICHELIN Guide Lithuania“ leidimas atskleidžia, kad Lietuva vis labiau įtvirtina ir stiprina savo pozicijas gastronomijos žemėlapyje.
„Mūsų šefai ir restoranų komandos įrodo, kad sugeba ne tik palaikyti aukštą meistriškumą, bet ir nuolat tobulėti.
Šie rezultatai - tai ne tik pripažinimas esamiems pasiekimams, bet ir stiprus postūmis toliau plėtoti gastronominio turizmo galimybes Lietuvoje. Esame įsitikinę, kad šis tarptautinis įvertinimas padidins turistų srautus ir pratęs jų viešnagių trukmę mūsų šalyje“, - teigia O. Gončarova.
Anot jos, gastronominis turizmas yra viena labiausiai augančių pasaulinių kelionių tendencijų, todėl „Michelin“ pripažinimas ne tik stiprina šalies tarptautinį įvaizdį, bet ir kuria naujas galimybes pritraukti dar daugiau svečių iš užsienio.
Aišku, ši „Michelin“ gastronominio turizmo ir šalies rinkodaros priemonė nėra nemokama. Lietuva už galimybę būti įtrauktai į „Michelin“ vertinimo sistemą per trejus metus turi sumokėti 1,7 mln. eurų.
Latvija ir Estija taip pat perka „Michelin“ vertinimo paslaugą. Latvijoje šiuo metu veikia du po vieną žvaigždę gavę restoranai. Estijoje vienam restoranui suteiktos dvi „Michelin“ žvaigždės, kitam - viena.

Rašyti komentarą