"Pirmoji pamoka" Lietuvininkų aikštėje

Po Lietuvininkų aikšte prašo įrengti požeminį parkingą

(9)

Klaipėdiečiai Savivaldybei pateikė prašymą po Lietuvininkų aikšte įrengti požeminę automobilių statymo aikštelę. Architektas Edmundas Andrijauskas sako, kad miestui pagaliau reikia padaryti „namų darbus“ ir kompleksiškai pažiūrėti į parkavimo problemos sprendimą centrinėje Klaipėdos dalyje.

Centrinėje Klaipėdos dalyje dirbantys ir gyvenantys miestiečiai po prašymu įrengti požeminį parkingą Lietuvininkų aikštėje surinko apie 100 parašų. Prie prašymo iniciatyvos autoriai pridėjo preliminarius finansinius skaičiavimus.

Paskaičiavo sąmatą

Atestuotas projektuotojas Mindaugas Laučys paskaičiavo, kad 75 vietų požeminio parkingo įrengimas Lietuvininkų aikštėje kainuotų apie 2,7 milijono eurų.

Taip pat suskaičiuota, kad net esant vidutiniam aikštelės apkrovimui, pagal geltonosios zonos tarifus aikštelė galėtų atsipirkti per maždaug 10-12 metų.

„Yra faktas, kad automobilių parkavimo vietų trūksta. Šalia yra Klaipėdos koncertų salė, vykdomi NT plėtros projektai tiek Šaulių, tiek Herkaus Manto gatvėse“, - „Vakarų ekspresui“ situaciją apibūdino Klaipėdos miesto savivaldybės vicemeras Algirdas Kamarauskas.

Jis jau prieš savaitę susipažino su gyventojų prašymu ir pateiktais siūlymais.

Klaipėdos savivaldybės administracija lauks politikų sprendimo šiuo klausimu. Kaip tik pirmadienį gyventojų pasiūlymas Lietuvininkų aikštėje įrengti požeminį parkingą svarstomas Miesto plėtros ir strateginio planavimo komitete.

„Jei būtų suformuluota užduotis, būtų rengiamas techninis projektas“, - sako A. Kamarauskas.

Kompleksinis požiūris

Tačiau architektas E. Andrijauskas sako, kad apie parkingą po Lietuvininkų aikšte kalbama jau 2-3 metus. Dar anksčiau, apie 2006 metus, buvo iškelta idėja požeminę automobilių stovėjimo aikštelę įrengti po Mažvydo alėja, dar prieš ją sutvarkant. Šiuo metu vykdomas Atgimimo aikštės sutvarkymo ir parkingo įrengimo projektas.

„Reikia pažiūrėti kompleksiškai, kiek parkavimo vietų reikia šioje Herkaus Manto gatvės ašyje“, - sako E. Andrijauskas.

Anot jo, reikia iš anksto gerai pasiruošti, kad vėliau neiškiltų tokių situacijų, kai jau parengus techninį projektą pradedama abejoti, pavyzdžiui, kaip dėl Jūrininkų sveikatos priežiūros centro naujo pastato statybos Birutės g. arba kai baigiamajame projekto etape nusprendžiama, jog Bastionų tiltui nereikia keturių eismo juostų, o užtektų tik dviejų.

„Savivaldybėje trūksta specialistų, nėra kryptingo strateginio matymo“, - įsitikinęs E. Andrijauskas.

Jis duoda sostinės pavyzdį, kur veikia savivaldybės įmonė „Vilniaus planas“, kuri teikia siūlymus dėl miesto plėtros ir vystymosi.

Finansinės galimybės

Miesto plėtros ir strateginio planavimo komiteto nariai jau susipažino su siūlymu, tačiau vertinti neskubėjo. Buvo akcentuojama, kad idėja įrengti parkingą yra gera, tačiau suabejota dėl paskaičiuotos preliminarios projekto kainos.

Komiteto nariai priminė, kad paprastai viešųjų projektų kaina įgyvendinimo metu nuo pradinės išauga 2-3 kartus.

Tarybos narys Arvydas Cesiulis priminė, kad pirma reikėtų pabaigti įgyvendinti Atgimimo aikštės sutvarkymo ir požeminės automobilių aikštelės įrengimo projektą.

Komiteto pirmininkas Raimondas Tamošauskas apibendrino: komitetas teiks protokolinį sprendimą, kad Savivaldybės specialistai įvertintų siūlymą ir pateiktų technines ir finansines jo įgyvendinimo galimybes.

Gemius

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder