Pirmasis hibridinis traukinys su baterijomis keliauja į Europą

Elektros energija iš baterijų jau diegiama lengvuosiuose automobiliuose ir sunkvežimiuose, o dabar ji vis sparčiau naudojama traukiniams varyti, pakeičiant šimtmečio senumo dyzelinius generatorius, kurie labiau kenkia aplinkai, - skelbia euronews.com.

Trečiadienį "Hitachi Rail" ir Italijos traukinių operatorius "Trenitalia" Berlyne vykstančioje transporto parodoje "InnoTrans" pristatė hibridinį traukinį "Blues Train".

Šis traukinys bus pirmasis naujojo hibridinių traukinių parko sąstatas, kuris, pradėjus veikti šiais metais, bus naudojamas keleivių vežimui Europoje.

Tai pirmasis traukinys su vadinamuoju "trimis režimais", o "Hitachi" teigia, kad jis gali sumažinti išmetamųjų teršalų kiekį daugiau kaip 50 proc.

"Trijų režimų" funkcija reiškia, kad traukinys gali persijungti tarp akumuliatoriaus, elektros arba dyzelinio variklio ir gali važiuoti elektrifikuotomis ir neelektrifikuotomis linijomis, kad galėtų važiuoti tose vietovėse, kuriose dar nėra tinkamos infrastruktūros elektriniams traukiniams.

Tai svarbu, nes šiuo metu tik 54 proc. Europos geležinkelių tinklų yra elektrifikuoti, o elektros oro linijų įrengimas yra brangus.

Traukinys gali vežti iki 300 keleivių ir išvystyti maksimalų 160 km/h greitį.

Tikimasi, kad Italijoje jis bus paruoštas keleiviams vežti šių metų pabaigoje, o vėliau gali būti pradėtas naudoti ir kitose Europos dalyse.

Traukinys "Blues Train" veikia imdamas energiją iš oro linijų elektrifikuotuose maršrutuose.

Tačiau važiuodamas neelektrifikuotomis linijomis jis naudoja akumuliatorių ir dyzelino derinį, o kai traukinys yra netoli stoties, akumuliatoriai maitina traukinį, todėl traukinys neišmeta teršalų ir nekelia triukšmo.

Dar vienas privalumas yra tai, kad baterija gali būti įkraunama traukiniui važiuojant tiek dyzeliniu, tiek elektriniu režimu.

"Hitachi" traukinys nėra pirmasis, kuriame naudojama akumuliatorių energija.

Sausio mėnesį Prancūzijos gamintojas "Alstom" ir Vokietijos geležinkelių bendrovė "Deutsche Bahn" pranešė, kad pradeda bandomuosius važiavimus su baterijomis varomu keleiviniu traukiniu.

Tuo tarpu "Alstom" taip pat sukūrė pirmąjį pasaulyje 100 proc. vandenilinį keleivinį traukinį, kuris rugsėjį pradėtas eksploatuoti Vokietijoje.

Europos Sąjunga užsibrėžė tikslą iki 2050 m. tapti neutrali klimato kaitos atžvilgiu, o transportas šiuose planuose užima svarbią vietą.

Europos Komisijos duomenimis, transportas išmeta apie 25 proc. visų ES išmetamų šiltnamio efektą sukeliančių dujų ir išmeta daugiau teršalų nei bet kuris kitas sektorius, išskyrus energijos gamybą.

Tačiau traukiniai yra ekologiškiausia transporto rūšis, išmetanti mažiau nei 0,4 proc. su transportu susijusių šiltnamio efektą sukeliančių dujų.

Organizatorių nuotr.

Sidebar placeholder