Klaipėdos uosto prioritetas – darni veikla ir vystymas

Pirmojo ketvirčio krovos svyravimus Klaipėdos uostas atlaikė sėkmingai

Klaipėdos jūrų uosto bendra krovinių apyvarta pirmąjį šių metų ketvirtį išliko stabili – išlaikytas panašus krovinių srautas kaip ir praėjusių metų pirmąjį ketvirtį.

Šių metų sausio–kovo mėnesiais Klaipėdos uosto krovos įmonės krovė 11,29 mln. tonų krovinių, tai yra 0,2 proc. mažiau, nei pernai per tą patį laikotarpį, kai krauta 11,32 mln. tonų.

Nepaisant sudėtingo laikotarpio ir rinkų svyravimų, pirmąjį šių metų ketvirtį biriųjų krovinių srautas augo 4,8 proc. – perkrauta 5,46 mln. tonų. Augimas fiksuotas ir generalinių krovinių segmente. Jų krauta 3,79 mln. tonų ir 2,3 proc. viršyta pernai to paties laikotarpio apimtis. Skystieji kroviniai smuktelėjo 15 proc. – iki 2,04 mln. tonų (pernai tuo pačiu laikotarpiu pilta 2,39 mln. tonų).

„Kiekvienais metais pasiekti krovos rekordą yra siekiamybė, bet uždavinys sunkus. Metų pradžia palyginti su praėjusiais, teikia tam vilčių, atsilikimas – tik vienas nedidelis laivas (24 tūkst. tonų), jeigu toks matavimas galimas. Didžiausias skirtumas tas, kad šių metų I ketvirčio visų trijų mėnesių rezultatas labai tolygus, besisukantis apie 3,8 mln. t, ko nepasakysi apie praėjusių metų „išsišokėlį“ kovą (4,53 mln. t)“, – sako Algis Latakas, Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos generalinis direktorius.

Šių metų kovo mėnesį Klaipėdos uoste krauta 3,78 mln. tonų, tai yra 16,4 proc. mažiau, nei pernai kovą.

„Nepaisant visų nepalankių aplinkybių: pandemija, daranti įtaką vartojimui, įtampa geopolitinėje plotmėje ir tikėtinas ekstrateritorinių sankcijų taikymas, išsibalansavusios prekių judėjimo kryptys, - visgi į ateitį mes, uostininkai, žiūrime optimistiškai. Į uostą toliau investuojama, jis tobulinamas, tai atveria naujas galimybes“, – pabrėžia A. Latakas.

Lietuvos jūrų krovos kompanijų asociacijos (LJKKA) prezidentas Vaidotas Šileika pabrėžia, kad išlaikyti tokio pačio lygio pirmojo ketvirčio rodiklius kaip ir pernai labiausiai padėjo augusi ro-ro krovinių bei trąšų krova.

Kaip ne kartą esu minėjęs, Klaipėdos uosto stiprybė yra diversifikacija: praradimus vienose krovinių grupėse kompensuoja augimas kitose. Kovo mėn. stebimos krovinių mažėjimo tendencijos. Tam įtaką daro tiek tebesitęsianti COVID-19 pandemija, tiek geopolitiniai iššūkiai. Klaipėdos uosto krovos kompanijos deda visas pastangas išsaugoti esamus ir pritraukti naujus krovinių srautus, tačiau neapibrėžtumo vis tiek išlieka daug. Paties sektoriaus specifika, jo sąsajos su geopolitiniais iššūkiais ir pasaulinėmis makroekonominėmis tendencijomis verčia būti atsargiais ir susilaikyti nuo tikslesnių ateities prognozių“, – situaciją komentuoja V. Šileika, LJKKA prezidentas. 

2021 m. sausio–kovo mėn. į Klaipėdos uostą atplaukė 1 642 laivai, tai 3,1 proc. arba 50 laivų daugiau nei pernai tuo pačiu laikotarpiu. Uoste apsilankė 29 974 keleiviai, tai 20 proc. arba 7 506 keleiviais mažiau nei 2020 m. sausio–kovo mėn.

Gemius

Raktažodžiai

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder