„Rail Baltica“ projektui Lietuvoje – dar 95 mln. eurų Europos Sąjungos finansavimas

Europinės geležinkelio vėžės „Rail Baltica“ ruožui Lietuvoje skirtas dar 95 mln. eurų finansavimas, lėšos numatytos iš europinės „Connecting Europe Facility“ (CEF) programos, pranešė „Lietuvos geležinkelių“ (LTG) grupė.

Finansavimo susitarimą pasirašė Europos klimato, infrastruktūros ir aplinkos vykdomoji agentūra (CINEA) bei bendra projektą vystanti trijų Baltijos šalių įmonė „RB Rail“.

Iš viso „Rail Baltica“ projektui skirta papildomai 295,5 mln. eurų Europos Sąjungos (ES) investicijų.

Strateginiam projektui skirtos lėšos ir toliau bus naudojamos prioritetinių ruožų plėtrai per Lenkijos–Lietuvos ir Lietuvos–Latvijos valstybių sienas, įskaitant statybą, projektavimą ir žemių išpirkimą.

Spalio 21–22 d. įvyko CINEA ir projekto įgyvendintojų susitikimas, kuriame aptarta europinės vėžės geležinkelio plėtra Lietuvoje.

Investuojant 2014–2020 m. ES lėšas „Rail Baltica“ ruožuose nuo Kauno iki Latvijos sienos buvo patvirtinti projektiniai sprendiniai, atlikti archeologiniai ir sprogmenų paieškos tyrimai, prioritetiniuose ruožuose buvo įgyvendinti sankasos ir inžinerinių statinių statybos darbai.

Šveicarija–Žeimiai–Šėta ruože beveik baigtas 27,7 km sankasos su reikalingais inžineriniais statiniais įrengimas, nutiesta 32 km vietinės reikšmės jungiamųjų kelių ir susijusios infrastruktūros palei „Rail Baltica“ geležinkelio koridorių, vykdoma tilto per Nerį statyba ir 8,8 km bėgių tiesimas.

Pasak LTG, jau atlikti teritorijų planavimo ir poveikio aplinkai vertinimo darbai ruožuose nuo Lenkijos sienos iki Kauno bei Kauno geležinkelio mazge. Pradėti žemės išpirkimo procesai įvairiuose ruožuose, įskaitant Kauno mazgą ir ruožą tarp Lenkijos sienos ir Kauno, vyksta projektavimo darbai.

Po viršutinės kelio konstrukcijos statybos bus elektrifikuojama greitojo geležinkelio vėžė.

Tam trys Baltijos šalys ir bendra trijų Baltijos šalių įmonė „RB Rail“ su rangovu „COBELEC Rail Baltica“ rugsėjo viduryje pasirašė didžiausią 2,14 mlrd. eurų (su PVM) Baltijos šalių sutartį.

„Rail Balticos“ projektui skirtas Europos Komisijos (EK) finansavimas siekia apie 1,6 mlrd. eurų – liepą skirta dar 295,5 mln. eurų pagal europinę „Connecting Europe Facility“ (CEF) programą, Lietuvai iš šios sumos jau atiteko apie 95 mln. eurų.

Anksčiau skelbta, kad „Rail Balticos“ projektui užbaigti iki 2030-ųjų Baltijos šalims reikia papildomų 10 mlrd. eurų, Lietuvai – 4 mlrd. eurų.

Gegužę trijų Baltijos šalių susisiekimo ministrai pasirašė susitarimą, kuriuo įsipareigojo bendrai siekti didesnio papildomo europinio finansavimo strateginiam susisiekimo projektui įgyvendinti.

„Rail Baltica“ projektą planuojama užbaigti iki 2030-ųjų.

„Rail Baltica“ – didžiausias geležinkelių infrastruktūros projektas Baltijos šalių istorijoje, kurį įgyvendinant bus nutiestas elektrifikuotas europinio standarto dvikelis geležinkelis, sujungsiantis Varšuvą, Kauną, Vilnių, Panevėžį, Rygą, Pernu ir Taliną.

Bendras „Rail Balticos“ geležinkelio linijos ilgis Baltijos šalyse siekia 870 kilometrų, iš jų Lietuvoje – 392 km, Latvijoje – 265 km, Estijoje – 213 km.

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.
Sidebar placeholder