Už buvusios Sovietų Sąjungos ir jos satelitinių šalių ribų mažai žinomas "Moskvich" buvo įkurtas apie 1930 m. ir veikė iki 1991 m.
Kaip ir daugelis kitų komunistinio bloko šalių automobilių markių, "Moskvič" susidūrė su kokybės problemomis.
Kaip rašoma Lewiso Siegelbaumo knygoje "Automobiliai draugams" (angl. "Cars for Comrades"), septintajame dešimtmetyje pagamintas "Moskvič 408", turėjęs 50 arklio galių variklį, net buvo įvardytas sovietų pareigūnų dėl daugybės defektų.
Autorius jį apibūdina tiesiog kaip "siaubingą automobilį".
Nepaisant šių nuolatinių problemų, sovietų valdžia sudarė sutartį su Prancūzijos automobilių gamintoju "Renault", kad iki 1975 m. modernizuos gamyklą ir padidins gamybos apimtis iki 200 000 automobilių, rašoma knygoje.
Gamyba baigėsi, kai Sovietų Sąjunga subyrėjo ir joje įsitvirtino Vakarų automobilių gamintojai, tokie kaip "Renault".
Dalis buvusios "Moskvič" gamyklos vėl atidaryta 2005 m. kaip bendra "Renault" ir Maskvos miesto įmonė.
"Renault" taip pat valdė kontrolinį "Avtovaz", populiaraus rusiškų automobilių prekės ženklo "Lada" patronuojančios bendrovės, akcijų paketą.
Šią savaitę paskelbtame pranešime "Renault" teigė, kad kontrolinis akcijų paketas buvo parduotas Rusijos vyriausybei, o Maskvos gamyklos, kurioje buvo gaminami "Renault" automobiliai, kontrolinis akcijų paketas buvo parduotas Maskvos miestui.
Bendrovė "Renault" paliko atvirą galimybę vėliau grįžti į Rusijos rinką.
"Užsienio savininkas nusprendė uždaryti Maskvos "Renault" gamyklą. Tai yra jų teisė, tačiau mes negalime leisti, kad keli tūkstančiai darbuotojų atsidurtų be darbo", - rašė Maskvos meras Sergejus Sobianinas tinklaraščio įraše, kurį išvertė CNN Business.
"Todėl priėmiau sprendimą įrašyti gamyklą į miesto turto apskaitą ir atnaujinti istorinio "Moskvič" prekės ženklo lengvųjų automobilių gamybą."
"2022 m. atverčiame naują "Moskvič" istorijos puslapį", - pridūrė Sobianinas.
Įmonė stengsis išlaikyti visus dabartinius gamyklos darbuotojus, rašė meras.
Gamykla taip pat stengsis didžiąją dalį automobilių dalių gauti iš Rusijos įmonių.
Gamykla pradės gaminti įprastus benzinu varomus automobilius, bet vėliau pereis prie elektromobilių gamybos, rašoma Sobianino tinklaraštyje.
Tačiau Sobianinas nenurodė, kokie automobilių modeliai artimiausiu metu bus gaminami buvusioje "Renault" gamykloje "Moskvič" vardu.
""Moskvič" šaknys siekia vienus iš pirmųjų sovietmečiu sukurtų automobilių, kurie laikomi vienais iš pirmųjų sovietinių automobilių, sukurtų 1920-aisiais ir 30-aisiais metais.
Po Antrojo pasaulinio karo bendrovė pradėjo gaminti automobilius "Moskvič" pavadinimu, kuris reiškia "maskvietis" arba Maskvos gyventojas.
Analitinės agentūros "Autostat" duomenimis, šiandien Rusijoje tebėra užregistruota apie 200 000 "Moskvich" automobilių.
Apskritai centralizuotai valdomos ekonomikos Sovietų Sąjungoje ir jos satelitinėse šalyse gaminami automobiliai nepasižymėjo kokybe.
Kai kurie komunistinio bloko šalyse pagaminti automobiliai, pavyzdžiui, Rytų Vokietijos "Trabant", Vakaruose susilaukė kultinių gerbėjų.
"Trabanto" kėbulas buvo pagamintas iš medžiagos, vadinamos duroplastu, kuri priminė plastiką, tačiau buvo pagaminta iš medienos masės, medvilnės pluošto ir dervos mišinio.
Vis dėlto, apyvartos pokyčiai yra įmanomi. Tuometinėje komunistų kontroliuojamoje Čekoslovakijoje gamintą "Škoda" po Sovietų Sąjungos žlugimo perėmė "Volkswagen" grupė.
Dabar jos pagrindinė būstinė yra Čekijoje, ji tapo viena populiariausių ir pelningiausių VW grupės markių.
Rašyti komentarą