Senutėlę Olgą prikėlė antram gyvenimui ir pavertė baru po atviru dangumi

Praėjusį savaitgalį susiruošėme į Klaipėdos senamiestį paieškoti originalių, naujų ir lietuvišką pajūrį atspindinčių vietų, kur būtų galima praleisti keletą nerūpestingų valandų, suvalgyti ką nors skanaus ir paragauti kokio gėrimo. „Žinai, einam šį vakarą pas Olgą!“, – sako man mano žmona Modesta. Nuskambėjo netikėtai ir intriguojančiai, nes lyg ir nieko nebuvau girdėjęs apie jokią Olgą – kas ji ir kur ji?

Specialiai daugiau neklausinėdamas pasileidau ten, kur mane veda. Kartu su prancūzaite Cafe su vaiku vežimėlyje žingsniavome Dangės pakrante Senosios perkėlos link. Pasirodo, laivą ir barą jame Modesta pastebėjo kiek anksčiau, vaikštinėdama Dangės pakrante, ir turėjo minčių čia apsilankyti.

Taigi, vos praėjus Pilies tiltą, ten, kur kitoje upės pusėje stūkso fachverkinio stiliaus statiniai ir „Old Mill“ viešbutis, stabtelėjome: štai ir „Olga“, o ant lentelės užrašytas kvietimas užeiti. Kad jau kviečia, tai ir užėjom.

„Olga“ – didžiulis, senutėlis, kadaise buriniu buvęs laivas, kuriame dabar veikia baras po atviru dangumi. Penktadienį „Olga“ mus pasitiko gerai nusiteikusi – prie baro rinkosi žmonės, o ant kapitono kabinos bokšto neįpareigojančiu tempu vasariškus rimtus grojo DJ komanda.

Atmosfera čia buvo netikėtai žavinga – uostamiestis, Dangės krantinė, besileidžianti saulė, kirų ir žuvėdrų klegesys, šalia – industriniai uosto vaizdinai ir senoviniai, istoriniai statiniai.

Laive įrengtas baras „Open Deck“, kuriame atsiplaiduoti galima tiek patogiai įsitaisius sulankstomuose krėsluose denyje, tiek ir krantinėje prie staliukų. O ir į patį laivo denį patekti nėra labai kėblu net ir su vaiko vežimėliu, o jei atrodytų per daug rizikinga, pavyzdžiui, riedant neįgaliojo vežimėliu, galima stabtelėti ir prisėsti krantinėje, nuo kurios atsiveria visas laivo grožis.

Apie 21 valandą žmonių buvo nedaug, o po geros valandėlės dangaus skliautą nušvietė žavinga lempučių girlianda, primenanti, kad senučiukė „Olga“ kadaise buvo burinis laivas. Su lempučių įžiebimu rinkosi vis daugiau praeivių.

Prie baro, papuošto „FC Barcelona“ atributika, darbuotojos mus patikino, kad virtuvė čia – kokybiška ir verta dėmesio. Užsisakėme keletą gėrimų ir jūros gėrybių blynelių.

Kol laukėme užsakymo, mergina už baro papasakojo, kad ši vieta duris atvėrė vos prieš savaitę – tad žmonės ją dar tik atranda – tikisi, kad beprasidedanti vasara nenuvils ir lankytojų netrūks.

O ką skanaus ir gaivaus galima įsigyti pas „Olgą'? Pačiame laive įkurdintoje virtuvėje ruošiami traškūs blyneliai su jūros gėrybėmis – 5,5 euro, trašios bulvių arba batatų lazdelės – 3-4 eurai.

Galima užsisakyti ir BBQ šonkaulių – 8,5 euro, pitų suvožtinių su plėšyta kiauliena, vištiena ar portobello grybu – 7-7,5 euro.

Desertai – ledai ir churros – 4,5-5 euro. Gėrimų pasirinkimas, kaip ir maisto – ne begalinis. O tokioje vietoje taip ir turi būti: kuo mažiau punktų rasite meniu, tuo greičiau išsirinksite ir daugiau laiko liks mėgautis maistu, gėrimais, aplinka ir vasaros laiku.

Alaus rūšis – viena, barselonietiška (0,33 l – 3 eurai, 0,5 l – 4,5 euro), taurė itališko vyno – balto, raudono ar putojančio – 5 eurai (150 ml), kokteiliai – 7,5 euro, limonadas – šeivamedžio uogų ar rožių – 3 eurai.

Po maždaug 10 minučių buvo paruošti ir mūsų blyneliai, vienkartinėse kartoninėse lėkštutėse su medinėmis šakutėmis. Vis tik apie virtuvę vien iš blynelių nieko per daug nenuspręsi – jie nenuvylė, bet stebuklo taip pat nebuvo.

Gėrimai taip pat – ką perki, tą ir gausi. Vis tik nepatiko tai, kad gėrimai pilami į plastikines daugkartinės „stiklines“.

Bare yra ir depozito sistema, nes už tą plastikinę „stiklinę“ reikia palikti eurą, kurį atgausitę „stiklinę“ sugrąžinę. Jei jums plastikas tinka, tuomet neturėsite dėl ko prikibti.

Vis tik didžiausią džiaugsmą čia sukelia ne maistas ar gėrimai, o laikas neeilinėje, nestandartinėje ir nekasdieniškoje aplinkoje.

Praleidę kelias valandas – nepasigailėjome ir nenorėjome iš čia išeiti. Besimėgaudami laiku ant laivo denio, kur Dangės upe praplaukia kateriai ir jachtos, kur virš galvos šviečia jaukios lemputės, kur siūbuoja nuo lengvo bangavimo, priėjome išvados, kad tokios vietos Klaipėdos senamiestyje, pačioje uosto širdyje reikėjo jau seniai.

Tad jei ruošiatės aplankyti uostamiestį, nepraleiskite progos pasisiūbuoti „Olgos“ denyje, nes niekad nežinosi, ar kitąmet „Olgą“ čia berasi.

Kažkas galėtų pasakyti, kad „Olga“ – niekuo neišskirtinė. Juk ne vienerius metus Klaipėdoje veikia restoranas kitame laive – legendiniame „Meridiane“, tačiau tai jau kita istorija, kitokia vieta su kardinaliai skirtinga atmosfera.

Olgos istorija: per pasaulį mėtyta bangų ir audrų

Kaip rašoma šiam burlaiviui dedikuotame puslapyje burlaivisklaipeda.lt, „Olga OB 37“ yra vienas pirmųjų plieninio korpuso burinių laivų, pakeitusių medinius. Pirminė šio burlaivio (liugerio) paskirtis – tiekti Vokietijos reichui sūdytą silkę.

Laivas pastatytas 1906 m. balandžio 7 d. ir priklausė AB „Braker Heringsfischerei“ flotilei – laivui buvo suteiktas vardas OLGA ir numeris „OB 37“. „Olga“ turėjo 6 „seseris“ – laivus, pavadintus moterų vardais. 1905 m. pastatytus to paties tipo žvejybinius liugerius „Dora“, „Frieda“, „Emma“ ir 1906 m. statytas „Nanny“, „Paula“ ir „Ressy“.

Ir tik „Olga“ šiandien dar yra išlikusi. Šie burlaiviai buvo itin stiprūs ir patvarūs, išvystydavo 15 mazgų greitį ir buvo pritaikyti žvejybai atšiaurioje Šiaurės jūroje.

Per daugiau nei 116 savo gyvavimo metų, „Olga“ buvo talžoma ir blaškoma likimo. Ji išgyveno abu pasaulinius karus, turėjo daugybę savininkų, buvo registruojama įvairiausiuose pasaulio uostuose. Iš burinio laivo buvo perdaryta į motorinį, dyzelinį, buvo prailgintas jos korpusas.

Kartą buvo keistas ir pavadinimas į „Visnes“. Būtent tokiu pavadinimu šis laivas 2003-aisiais atkeliavo į Lietuvą, kur vėliau buvo grąžintas originalus vardas „Olga“. „Olga“ buvo patyrusi ir pikantišką incidentą, kuomet dėl gedimo ėmęs dreifuoti laivas atsidūrė nudistų paplūdimyje Norvegijoje.

„Olga“ yra seniausias laivas Lietuvoje, išlikęs funkcionalus iki šių dienų. Laivas nėra praradęs techninių konstrukcinių savybių, korpusas pagamintas iš senosios metalo liejinių technologijos plieno lakštų juos sujungiant kniedėmis.

Nepaisant kelių įlenkimų, korpusas yra nepriekaištingos būklės. Laivas buvo restauruotas 1998 metais, kai kurios jo dalys buvo pripažintos marinistiniu paveldu. Laive sumontuotas funkcionalus 1975 m. aštuonių cilindrų 230 AJ dyzelinis „General Motors, Detroit“, variklis.

Laivo išvaizda visada buvo išskirtinė, tad nenuostabu, jog į tai atkreipė dėmesį ir kino industrija – laivas buvo panaudotas garsiame istoriniame, net šešiems apdovanojimams nominuotame, lietuviškame filme „Tarp Pilkų Debesų“.

Su ypatinga burlaivio „Olga“ istorija galite susipažinti interntete burlaivisklaipeda.lt arba atvykti į Klaipėdą ir pamatyti ją patys.

Raktažodžiai

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder