Kaip rašo „Slash Gear“, sraigtasparniuose vis dėlto yra autopilotas. Tačiau yra vienas svarbus niuansas – sraigtasparniai valdomi visiškai kitokiais fizikos dėsniais ir valdymo sistemomis, todėl autopilotas jiems yra labiau pagalbininkas užkulisiuose, o ne „pagrindinis herojus“.
„Visų šių sistemų centre yra įvairūs autopiloto tipai, tokie kaip automatinės skrydžio valdymo sistemos (ACS).
Šios sistemos yra panašios į elektroninę kurso stabilumo sistemą ir greičio reguliatorių automobilyje; jos yra jūsų nematomi draugai, padedantys jums viską kontroliuoti.
Jos atlieka tokias užduotis kaip tikslus sraigtasparnio judėjimo ir aukščio reguliavimas realiuoju laiku, palengvindamos skrydžius“, – rašoma straipsnyje.
Šios funkcijos palengvina pilotų, dirbančių ekstremaliomis sąlygomis, ypač vykdant karines operacijas, darbą, priduria autoriai.
Net kai kurie iš žinomiausių karinių sraigtasparnių naudoja autopiloto sistemas, leidžiančias pilotams sutelkti dėmesį į navigaciją mažose erdvėse, radijo ryšį ir koordinavimą su antžeminiais įgulomis.
Kaip veikia autopilotas sraigtasparnyje
Autopilotas sraigtasparniuose nėra linijinė universali sistema. Nėra vienos sistemos, kuri atliktų visą darbą. Tai yra kompleksas priemonių, kurios veikia užkulisiuose.
„Tokios sudedamosios dalys kaip skaitmeninė skrydžio valdymo sistema (DFCS) ir skaitmeninė navigacijos sistema (DFGS) valdo įvairius įvesties duomenų lygius.
Visų šių sistemų centre yra skrydžio vadovas (FD), kuris veikia kaip smegenys, gauna duomenis apie esamą aukštį, skrydžio greitį ir sraigtasparnio kursą, o tada reaguoja į juos ir duoda valdymo komandas, kad sraigtasparnis išlaikytų kursą.
Paprasčiau tariant, kai kurios sistemos skirtos stabilumui palaikyti. Jos išlaiko sraigtasparnį stabilioje padėtyje“, – priduria straipsnio autoriai.
Taip pat yra stabilumo didinimo sistema (SAS), kuri realiuoju laiku koreguoja tokius dalykus kaip staigūs vėjo gūsiai.
Ji nevisiškai kontroliuoja sraigtasparnį, bet yra puikus pagalbininkas sudėtingose situacijose.
Be to, yra ir pažangesnių nustatymų, kurie klasifikuojami pagal skrydžio ašių skaičių, kurias jie gali kontroliuoti – nuo vienos baziniam posvyrio koregavimui iki trijų ar net keturių sudėtingiems manevrams, pavyzdžiui, automatiniam pakibimui.
Autopiloto ateitis sraigtasparniuose
Viena iš kompanijų, kuri plečia sraigtasparnių automatizavimo ribas, yra „Airbus“. Pavyzdžiui, modelis H130 yra konstruojamas su modernia 3 ašių autopiloto sistema.
Ši sistema gali padėti pilotams įvairiais etapais – nuo pakilimo iki nusileidimo, taip pat kabėjimo siaurose vietose.
„Atnaujinta H130 sistema yra įrengta nauja integruota automatinė saugos sistema, kuri neleidžia sraigtasparniui atsitiktinai išeiti už jo galimybių ribų.
Per paieškos ir gelbėjimo arba medicinines misijas, kurios yra labai įtemptos, ši funkcija gali būti kritiškai svarbi tiek piloto, tiek keleivių saugumui“, – teigiama straipsnyje.
Šiuo metu „Airbus“ koncentruojasi į naujų technologijų ir priemonių kūrimą, siekdama sumažinti pilotų darbo krūvį ir stresą, o ne visiškai juos pakeisti.
Šaltinis: unian.net

Rašyti komentarą