Technologijų ekspertas atskleidė, kaip siuntos keliaus ateityje: dirbtinis intelektas – jau ne naujiena
Anot K. Fedorcovo, el. prekyba kiekvienais metais auga, o siuntų srautas didėja. Atsižvelgiant į tai, kad sparčiai populiarėja pasirinkimas siuntas atsiimti paštomate neprisirišant prie konkretaus laiko ir buvimo vietos, įvairių technologinių sprendimų visuma gali pagerinti kliento patirtį ir taupyti laiką.
Vartotojo patirtyje – kuo mažiau žingsnių
Kalbėdamas apie šiandien vis dažniau linksniuojamą dirbtinį intelektą, K. Fedorcovas atskleidė, kad dauguma dirbtinio intelekto sprendimų ir įvairius procesus optimizuojančių algoritmų, tokių kaip siuntos pristatymo terminai ar kurjerio maršruto apskaičiavimas, logistikoje buvo naudojami jau seniau.
„Esant dideliam užimtumui, su kokiu, pavyzdžiui, susidūrėme praėjusių metų lapkritį, kai teko pristatyti virš milijono siuntų, efektyvūs automatizavimo sprendimai logistikoje padeda supaprastinti ir palengvinti visą procesą“, – sako jis.
K. Fedorcovas pabrėžė, kad klientams šiandien itin svarbus lūkesčių valdymas: „Jiems reikia žinoti, kiek užtruks siuntos pristatymas ir atvežimas, o apsipirkinėjant el. parduotuvėse, tai ne visada būna aišku. Siuntos pristatymo laikas ypač aktualus tiems, kurie pasirenka pristatymą į namus ir atitinkamai derina savo dienotvarkę.“
Dar vienas svarbus niuansas, pasak K. Fedorcovo, yra tai, kad vartotojo apsipirkinėjimo patirtyje būtų kuo mažiau žingsnių. „Žmones vargina kaskart apsipirkinėjant iš naujo pildyti savo kontaktinę informaciją. Potencialo turi platformos, kurios, vadovaujantis visais duomenų saugumo reikalavimais, sukaupia svarbiausią informaciją ir naudoja ją ateities apsipirkimams“, – pastebi jis.
Mobili programėlė – kelias į geresnę vartotojo patirtį
Vartotojo patirtį gerinti, pasak K. Fedorcovo, galėtų unifikuotas telefonų gamintojų sprendimas, leidžiantis vieną kartą suvedus savo duomenis atsiskaityti visose el. parduotuvėse. Tokį funkcionalumą galėtų pasiūlyti ir mobili programėlė, kurių populiarumas ir toliau sparčiai auga – „TechReport“ duomenimis remiantis, vidutinis išmaniojo telefono vartotojas per dieną naudojasi bent 10 programėlių, o per mėnesį – 30. „Manau, ateityje galėtų atsirasti integracija, leidžianti vartotojui vienąkart susikurti savo profilį, kad būtų galima lengvai apsipirkinėti bet kurioje el. parduotuvėje. Tokiu būdu atsirastų galimybė visą informaciją pateikti vienu žingsniu, vartotojas sutaupytų laiko“, – sako jis.
Kalbėdamas apie mobiliąsias programėles, K. Fedorcovas pastebi, kad tarp Lietuvos siuntų bendrovių jos nėra labai populiarios. „Priežastis greičiausiai yra ta, kad turime ne vieną siuntų bendrovę, o mūsų pirkėjai nenori telefone turėti kiekvienos bendrovės aplikacijos. Pirkėjui norisi patogumo ir greitumo, – teigia jis. – Programėlių populiarumą galėtų paskatinti nebent prisirišimas prie savo prekių ženklo arba papildomi funkcionalumai.“
Vardindamas šiuos funkcionalumus, K. Fedorcovas pamini galimybę siųsti siuntą be etiketės, automatiškai nustatyti jos dydį, kelioms valandoms rezervuoti paštomatą, siuntą apmokėti per aplikaciją iš banko kortelės, pasirinkti išsaugotą adresą ar stebėti siuntos statusą bei kitus pasirinkimus.
Pasak K. Fedorcovo, tokie sprendimai pasitarnautų vartotojui, dažnai siunčiančiam siuntas į tą pačią vietą: „Tokiu atveju beliktų tik kelių mygtukų paspaudimu pasirinkti gavėją, nunešti siuntą iki paštomato ir nuskenuoti QR kodą eliminuojant tą nepatogią patirtį, kai tenka sušalusiais pirštais spaudinėti paštomato ekraną, suvedinėti adresą ir kitus duomenis. Manau, kad tai – archajiškas, atgyvenęs procesas.“
Pristatymas tą pačią dieną: mažiau populiarus Lietuvoje, itin mėgstamas JAV
Kalbėdamas apie pirkėjų įpročius skirtingose šalyse, K. Fedorcovas pastebi, kad Jungtinėse Valstijose yra itin populiari tos pačios dienos pristatymo paslauga, o Baltijos regione šios paslaugos populiarumas auga, tačiau nėra toks didelis.
„Manau, tai susiję su mūsų apsipirkinėjimo internete įpročiais – pavyzdžiui, maistą internetu perkame iš didžiųjų maisto prekių tinklų, kurie patys ir apsiima pristatymu. Kalbant apie kitas prekes, mūsų pirkėjams nėra masinio poreikio gauti jų čia ir dabar“, – sako jis. K. Fedorcovas pastebi, kad Lietuvos pirkėjai skaičiuoja pristatymo kaštus ir nėra linkę internete pirkti pavienių, nedaug kainuojančių smulkmenų, kadangi prie visko prisideda pristatymo kaina.
Kita priežastis, paaiškinanti, kodėl Jungtinėse Valstijose yra toks populiarus tos pačios dienos pristatymas, yra tai, jog čia esama didžiulių el. komercijos žaidėjų, galinčių pasiūlyti plataus spektro prekių vienoje vietoje, o pirkėjai dažnai renkasi mokėti abonentinį mokestį, užtikrinantį nemokamą siuntų pristatymą.
„Lietuvoje nesama tokių didelių el. parduotuvių, kuriose apsipirkinėjanti kritinė masė žmonių sutiktų mokėti abonentinį mokestį, kad sutaupytų siuntimo išlaidas, – teigia jis. – Vis tik, žvelgiant į ateitį, manau, kad tos pačios dienos pristatymo paslauga Baltijos regione populiarės ir jos aktualumas augs.“
Strateginės kryptys – kaštų optimizavimas ir vartotojų patirties gerinimas
Apibendrindamas praėjusius metus įmonėje, K. Fedorcovas pastebi, kad buvo paleista nauja klientų savitarnos sistema, įvesta paslauga, leidžianti siųsti siuntas be etikečių, pasiekta daug logistinės sistemos patobulinimų. Taip pat įdiegtas siuntos valdymo funkcionalumas ir dar kelios naujovės, pasirodysiančios greitu metu.
Vienas svarbiausių pasiekimų įmonės viduje – projektų, produktų ir procesų optimizavimas ir centralizavimas. „Jeigu seniau kiekvienas padalinys turėdavo savo žmogų, dirbantį su tam tikros srities procesais, dabar visus profesionalus turime vienoje vietoje. Tai leidžia efektyviau dalytis patirtimi centralizuojant procesą, kai jis apima visus departamentus“, – teigia jis.
Šiemet tarptautinė siuntų bendrovė orientuosis į patogiai siuntas valdyti leidžiančios savitarnos integraciją su el. parduotuvėmis, tarptautinių vežėjų integravimą, o vienos iš strateginių krypčių, pasak K. Fedorcovo, bus kaštų optimizavimas ir vartotojų patirties gerinimas. „Kaštų optimizavimas bus aktualus pradedant nuo vartotojų informavimo įvairiais kanalais apie siuntos eigą, baigiant – logistinių procesų optimizavimu, kad siuntos pristatymas būtų greitesnis, pigesnis, o vartotojų patirtis – geresnė, nes juk visi sprendimai pirmiausia orientuoti į juos“, – sako K. Fedorcovas.
Rašyti komentarą