eektromobiliai

Vairuotojai Europoje turėtų kas 60 km rasti elektromobilių įkrovimo stoteles

Europarlamentarai ragina ne rečiau kaip kas 60 km steigti automobilių įkrovimo bei kas 100 km vandenilio papildymo stoteles.
 

Trečiadienį Europos Parlamentas (EP) patvirtino savo poziciją derybose su ES valstybėmis dėl ES alternatyvių degalų infrastruktūros vystymo.

Patvirtintoje pozicijoje nurodoma, kad ES turėtų padidinti automobilių, sunkvežimių, traukinių ir lėktuvų įkrovimo stotelių skaičių ir galingumą.

Dokumentas yra dalis ES žaliojo kurso paketo, kuriuo ES planuoja iki 2030 m. šiltnamio efektą sukeliančių dujų išlakas sumažinti bent 55 proc., palyginti su 1990 m. lygiu.

Europarlamentarai siūlo nustatyti privalomus nacionalinius minėtos infrastruktūros plėtros tikslus ir įpareigoti ES valstybes iki 2024 m. pateikti atitinkamus jų įgyvendinimo planus.

Pagal EP narių pasiūlymus iki 2026 m. pagrindiniuose ES keliuose ne rečiau kaip kas 60 km turėtų būti įsteigtas lengvųjų automobilių įkrovimo parkas, o iki 2028 m. ir ne rečiau kaip kas 100 km – vandenilio degalų papildymo stotelė.

Europarlamentarai taip pat siekia, kad iki 2028 m. saugiose stovėjimo aikštelėse sunkiasvorėms transporto priemonėms būtų įrengtos bent dvi įkrovimo stotelės (Europos Komisija siūlė įrengti bent vieną įkrovimo stotelę ir tik nuo 2031 m.).

Kartu numatytos infrastruktūros plėtros išimtys saloms, atokiausiems ES regionams ir mažo intensyvumo keliams.

Šiomis alternatyvaus kuro papildymo stotelėmis turėtų galimybę naudotis visi vartotojai, nepriklausomai nuo automobilio markės, o kuro papildymas turėtų būti lengvas, kainos pagrįstos, palyginamos ir prieinamos bei pateikiamos už sunaudotą kWh arba kg, priduria EP nariai.

Jie taip pat siūlo užtikrinti, kad iki 2027 m. būtų sukurtas ES alternatyvių degalų duomenų prieigos punktas, kuris teiktų verslui ir visuomenei informaciją apie degalų pildymo punktų ir įkrovimo prieigų išsidėstymą, įskaitant laukimo laiką ir degalų atsargas.

Skaitomiausi portalai

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder