Vairuotojai įtaria sąmokslą tarp „Unipark“ ir skolų išieškotojų: vietoje pranešimo apie baudą – pinigų išieškojimas

(4)

Automobilių stovėjimo aikštelių imperija „Unipark“ gerai žinoma turbūt didelėje dalyje Lietuvos – būtent „Unipark“ aikšteles galima rasti prie oro uostų, ligoninių, kitų dažnai lankomų objektų. Tačiau pastaruoju metu vis dažniau girdimas pasipiktinimas dėl bendrovės veiklos – esą ši net nepraneša apie gautas baudas, tad vairuotojas negali susimokėti, o tuomet jau stebuklingai greitai į duris pasibeldžia antstoliai.
 

Alfa.lt pabandė išsiaiškinti, ar tokie įtarimai turi pagrindo, ar labiau primena sąmokslo teoriją.

Į portalą kreipėsi skaitytojas

Į portalą Alfa.lt kreipėsi skaitytojas, kuris pranešė, jog parkavimo tinklą „Unipark“ valdanti UAB „Stova“ išrašė baudą už per ilgą stovėjimą, bet laiško su bauda jis taip ir negavo.

Todėl vėliau nustebo, kai atėjo laiškas iš skolų išieškojimu užsiimančios bendrovės „Julianus inkaso“ .

Sulaukęs tokio laiško, vairuotojas problemą bandė spręsti pats – kreipėsi į „Stovą“, o ši jam atsakė, kad laišką buvo išsiuntusi.

Nors vyras suprato, kad laiškas galėjo pasimesti, pažvelgus į firmų atsiliepimus internete, pastebėjo daugelį pasipiktinusių panašia situacija.

Įėjus į įmonių atsiliepimų puslapį Rekvizitai.lt galima rasti nemažai panašia situacija besiskundžiančių klientų komentarus.

„Mes gavome iš UAB „Julianus Inkaso“ 5 laiškus, kad buvome supažindinti su UAB „Stova“ pranešimais ir neįvykdėme nė vieno įsipareigojimo.

Nesvarbu, kad iš UAB „Stova“ negavome nė vieno laiško ir nebuvome supažindinti su baudomis. Dabar kiekvieną dieną atakuoja žinutėmis, skambučiais, siunčia elektroniniu paštu ir gąsdina, kad perduos į teismą. Akivaizdus abiejų įstaigų susitarimas pasipelnyti“, – rašė viena vartotoja.

Tokių komentarų puslapyje galima atrasti ir daugiau.

Anot interneto vartotojų, situacija dažniausiai yra paprasta – kai „Unipark“ skirią baudą, apie šią nesulaukiama jokios žinios. Kai padėtį perima skolų išieškotojai, pastarųjų laiškai įtartinai greitai pasiekia adresatus.

Kiekvieną situaciją vertina individualiai

Paklausus įmonės, ar tokie pareiškimai turi pagrindo, „Stovos“ rinkodaros vadovas Laurynas Globys aiškino, kad pranešimai visiems yra siunčiami pagal „Regitroje“ esančius duomenis, kuriuos nurodo patys automobilių savininkai / valdytojai.

O už pateiktų duomenų „Regitroje“ tikslumą atsako automobilio savininkas / valdytojas. Situacijas, kurias jie gali identifikuoti, kad klientai pranešimo apie parkavimo pažeidimą negavo dėl blogai nurodyto adreso, vertina individualiai.

Žmonės pamiršta pasikeisti gyvenamąjį adresą

Anot L. Globio, asmenys, laiku nesumokėję už parkavimą, gauna pranešimą apie stovėjimo aikštelės taisyklių pažeidimą.

Pranešimai, priklausomai nuo aikštelėje įdiegtos kontrolinės sistemos, gali būti dvejopo pobūdžio – paliekant kvitą ant automobilio priekinio stiklo, kai atliekama fizinė kontrolė, arba siunčiant pranešimą fiziniu laišku, kai atliekama kontrolė vaizdo stebėjimo kameromis.

Siunčiant laišką pranešimuose apie parkavimo pažeidimą nurodoma visa su pažeidimu susijusi informacija. Asmeniui nesumokėjus atitinkamos sumos po pranešimo gavimo, pradedami papildomi veiksmai.

Pažeidimo atveju „Stova“ turi tik automobilio valstybinį numerį, todėl įmonė, siekdama nustatyti automobilio valdytoją, kreipiasi į“Regitrą“. Tačiau situacija yra kur kas keblesnė.

Pasiteiravus tiek „Stovos“, tiek „Julianus Inkaso“ aiškėja, kad abi bendrovės naudojasi tais pačiais adresais, kuriuos gauna iš „Regitros“, tačiau „Stovos“ pranešimai adresatų nepasiekia, o štai skolų išieškotojų pranešimai skolininkus jau pasiekia. „Julianus Inkaso“ tam turi savo paaiškinimą.

„Pastaruoju metu susidūrėme su atvejais, kai toks adresas tampa nebeaktualus, kadangi asmenys neinformuoja „Regitros“ apie adreso pokyčius.

Tokiu būdu dalis asmenų gali negauti jiems skirtų priminimų. Taip pat retais atvejais priminimų asmenys gali negauti dėl kitų techninių kliūčių“, – situaciją pakomentavo „Julianus Inkaso“ atstovas.

Informuojant asmenis, laiku nesumokėjusius už parkavimą antruoju būdu, t. y. siunčiant priminimą laišku, prieš siunčiant tokį laišką valstybinėje įmonėje „Regitra“ transporto priemonės registracijos adresas turėtų būti patikrinamas.

Tokiu būdu „Regitroje“ esančiu adresu asmenims, laiku nesumokėjusiems už parkavimą, yra išsiunčiami priminimai, kuriuose nurodyta, kurioje aikštelėje buvo statyta transporto priemonė, kokiu laiku įvyko pažeidimas, kokia skola susiformavo ir kur asmuo turi atlikti įmoką.

Asmeniui nesumokėjus atitinkamos sumos po priminimo išsiuntimo pradedami kiti išieškojimo veiksmai.

Tokių atvejų buvo tik 1 proc.

Visgi „Julianus Inkaso“ teigia, kad per 2022 m. tokių atvejų buvo apie 1 proc. Anot bendrovės, tokia situacija yra žinoma ir bendrovei „Stova“, kuri imasi atitinkamų veiksmų proceso trūkumams pašalinti.

„Tikimės kuo greičiau išspręsti esančius iššūkius, rasti palankiausią sprendimą bei tobulinti vidinius procesus. Atsiprašome už laikinus nesklandumus“, – atviravo bendrovės „Julianus inkaso“ atstovas.

Tais atvejais, kai yra galima identifikuoti konkrečias situacijas dėl priminimų negavimo, įmonės atstovas tikina, kad iškart yra kontaktuojama su asmenimis bei išieškojimas nedelsiant nutraukiamas.

Taip pat atsižvelgiama ir į „Regitroje“ gaunamų adresų tikslumo neatitikimą. „Keičiame vidinius procesus ir greitu metu duomenys apie asmenų adresus bus naudojami ne iš „Regitros“, tačiau iš kitų oficialių valstybinių registrų – Lietuvos Respublikos gyventojų registro bei Juridinių asmenų registro“, – aiškino įmonės atstovas.

Pridedami administraciniai mokesčiai

Vadovaujantis bendradarbiavimo sutartimi, sudaryta tarp bendrovių „Stova“ ir tarp „Julianus Inkaso“, pastaroji yra įgaliota administruoti „Stovai“ perduotas skolas ikiteisminiu būdu.

O skolos išieškojimas vykdomas tuomet, kai nėra gaunamas mokėjimas po pirminio pranešimo praėjus vienam mėnesiui.

Kartu su skolos išieškojimu yra pridedami administraciniai mokesčiai, kuriuos taiko „Julianus Inkaso“, kurie skirti skolų išieškojimo išlaidoms padengti.

„Julianus Inkaso“ yra „Aktiva Finance Group“ grupės įmonė, administruojanti parkavimo skolas per visas Baltijos šalis ir Lenkiją.

Raktažodžiai

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder