Vyriausybėje – „Via Baltica“ ruožo prie Kauno rekonstrukcijos specialusis planas

(1)

Lietuvos automobilių kelių direkcijai ruošiantis rekonstruoti magistralinio kelio „Via Baltica“ ruožą nuo sankryžos su krašto keliu Kaunas–Prienai–Alytus iki Kauno rajono ribos, Vyriausybė trečiadienį turėtų patvirtinti šio ruožo susisiekimo komunikacijų vystymo planą.

Jį patvirtinus bus galima pradėti žemės paėmimo visuomenės poreikiams procedūras.

Patvirtinus specialųjį planą rekonstruoti kelio Kaunas–Marijampolė–Suvalkai atkarpą nuo 16,465 km iki 23,32 km  numatoma iki 2026 metų pabaigos.

Pasak Susisiekimo ministerijos, planuojama teritorija šiame ruože apima sparčiai besiplėtojančią ir urbanizuojamą zoną prie Kauno ir Garliavos, kur abipus magistralės ir geležinkelio koridoriaus numatytos ištisinės komercinės, pramonės ir sandėliavimo teritorijos, todėl čia bus didelis automobilių srautas. 

Specialiajame plane bus numatyta važiavimo greitį padidinti iki 130 km per valandą, tranzitinį transportą atskirti nuo vietinio, panaikinti visas vieno lygio sankryžas ir nuovažas, sankryžas rengti kas 5 kilometrus, įgyvendinti aplinkosaugos priemones, numatyti komunikacijoms reikalingus servitutus, teritorijų apsaugos zonas. 

Dėl kelio ruože esančio didelio sankryžų skaičiaus leistinas greitis jame šiuo metu yra 90 km per valandą, o ruože nuo 18,8 iki 19,15 kilometro – 70 km per valandą, o čia gyvenantys žmonės patiria itin didelį triukšmą bei oro taršą.

Todėl būtina panaikinti nesaugų apsisukimą 19,15 kilometre įrengiant dviejų lygių sankryžą – viaduką ir įrengti jungiamąjį kelią vietiniam eismui kairėje kelio ruožo pusėje, taip pat panaikinti daugumą nuovažų ir visas sankryžas, greta jungiamojo

kelio įrengti pėsčiųjų ir dviračių taką, įrengti triukšmą mažinančias priemones.  

Kairėje magistralinio kelio pusėje bus tiesiamas jungiamasis kelias, kad būtų atskirti tranzitinio ir vietinio transporto srautai.

Kelio ruože, kuris yra vienas intensyviausių „Via Baltica“ greitkelyje, eismo intensyvumas 2010–2019 metais padidėjo nuo 15 tūkst. iki 20,6 tūkst. automobilių, o iki 2040 metų srautas padidės apie 90 proc.

Greitkelis „Via Baltica“, įskaitant magistralę Kaunas–Marijampolė–Suvalkai, yra pagrindinio transeuropinio kelių tinklo TEN–T dalis. 

Rekonstravus „Via Baltica“ ruožą nuo Kauno iki Lenkijos sienos, jis atitiks tarptautinius saugos ir eismo standartus. Tai vienas intensyviausių eismo ruožų Lietuvoje. 

Raktažodžiai

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder