Automobiliai senamiestyje - prapultis ar išsigelbėjimas? (5)

Automobilių statymas senamiestyje, o ypač jų parkavimo mokesčio didinimas, uostamiesčio gyventojus dalija į priešiškas stovyklas. Teiravomės su Klaipėda susijusių žmonių, koks jų požiūris į senamiestį, į automobilius jame ir į mokesčio už stovėjimą didinimą.

Giedrė JARONYTĖ, dizainerė, jau 5 metus gyvenanti Vilniuje

Giedrė JARONYTĖ

Giedrė JARONYTĖ

Turiu nekilnojamojo turto Klaipėdoje šalia senamiesčio. Tikrai neturiu ten kur važiuoti, nes viskas yra po ranka, palyginti su Vilniaus masteliais. Ten išeini pasivaikščioti su šunimi senamiestyje, nueini 5-6 km, panašus yra visos Klaipėdos ilgis. Pati nevairuoju ir neturiu automobilio. Jeigu atvykčiau su automobiliu į Klaipėdą, turbūt labai mažai jį naudočiau, nes nelabai yra kur važiuoti. Į senamiestį tikriausiai važiuojama ir nuo „Akropolio“, nors galima nueiti per 15 minučių. Nesuprantu, kam žmonės kuriasi sau tokią problemą, bet tai, ko gero, yra įpročio dalykai.

Žinoma, jeigu žmonės važiuoja į darbus, jiems reikia kažkur pasistatyti automobilį, niekur nedingsi. Gal didesnis parkingo mokestis sumažintų važiuojančių į senamiestį tiesiog leisti laiką žmonių skaičių. Bet jeigu ne pačiame senamiestyje, tai aplink jį turėtų būti sudarytos sąlygos pasistatyti mašiną. Vis tiek į senamiestį judėjimas ir trauka turi būti.

Manau, problemas reikėtų spręsti bandymo būdu. Vilniaus savivaldybė irgi bando. Pastaraisiais metais senamiestyje yra padaryti žiediniai važiavimai. Visuomenė turėtų pasitikėti specialistais, o ne kelti labai aršias diskusijas.

Zenonas ŠIMKUS, trimitininkas, trimito mokytojas

Zenonas ŠIMKUS

Zenonas ŠIMKUS

Aš manau, kad šiandien turėtų būti leidžiama automobilius statyti senamiestyje ir parkavimo mokestis neturėtų būti didinamas. Man norėtųsi, kas senamiestyje apskritai būtų uždraustas eismas, kad jis būtų skirtas vien tik pėstiesiems. Bet ar tada, jeigu nevažiuos automobiliai, jis netaps dar nykesnis? O gal nutiks priešingai, gal kaip tik atsiras kokia nors gyvybė. Kad tas mūsų senamiestis būtų šiek tiek gyvesnis ir labiau įveiklintas, tikrai sakyčiau, kad reikia uždrausti eismą jame.

Šiuo metu mūsų senamiesčio situacija sudėtinga, jame tikrai nyku. Net mažesnių miestelių senamiesčiai labiau akis džiugina. Jeigu nežinotum, eidamas Klaipėdos senamiesčiu nepagalvotum, kad tai trečio pagal dydį Lietuvoje miesto senamiestis.

Renata STATKEVIČIENĖ, UAB „Max Coffee“ savininkė

Renata STATKEVIČIENĖ

Renata STATKEVIČIENĖ

Tikrai nesu už tai, kad senamiestyje būtų didinamas parkavimo mokestis, nes pastarieji metai parodė, kad jame apskritai labai sumažėjo žmonių. Į jį ir atvažiuoti yra gana sudėtinga, miestiečiai jau ir taip neatvažiuoja iki jo, o dabar dar jeigu didins mokestį... Nematau priežasties didinti. Didinimas vien dėl didinimo nėra priežastis. Priežastis būtų itin didelis žmonių ir automobilių srautas. O dabar jame nėra nei žmonių, nei mašinų, nei kokio nors didesnio veiksmo.

Senamiestis yra miręs. Jeigu po kelerių metų pasiektumėme tokį tašką, kad jame būtų sukurta kokia nors infrastruktūra, stiprūs traukos centrai, kurie į jį priviliotų labai daug žmonių, jame būtų daug veiklos, tada galėtume svarstyti ir parkavimo mokesčio didinimo klausimą. Tačiau tai dar reikia pasiekti. O dabar tos kalbos per anksti. Pirmiausia reikia sutelkti dėmesį į senamiesčio gaivinimą, į turistų ir miestiečių pritraukimą į jį.

Vytautas PAULAUSKAS, Klaipėdos universiteto profesorius

Vytautas PAULAUSKAS

Vytautas PAULAUSKAS

Uždaryti senamiestį būtų pats neprotingiausias dalykas. Jis ir taip atrodo kaip pusiau išmiręs. Dažnai po paskaitų važiuoju vakarais namo ir matau tik vieną kitą praeinantį žmogų, todėl darosi liūdna. Daugelyje užsienio miestų senamiesčiai yra atviri. Senamiestyje turi būti vietos ir automobiliui pasistatyti. Parkavimo mokesčio didinimas nieko neduos. Reikia įvertinti tai, kad dabar daugiausia žmonės važinėja automobiliais. Jeigu su jais negali privažiuoti, tada ieško kitų kelių. Prisiminkime, kai dar nebuvo karantino, kas dėjosi prie „Akropolio“ - ir vėlai vakare ten mašinos nebuvo kur pastatyti. Ten buvo traukos centras, o ne kur kitur.

Reikia pagalvoti apie geresnį automobilių parkavimą senamiestyje. Ir jokių ribojimų nereikia. Jie priveda tik prie vieno dalyko, išgena žmones iš senamiesčio ir tada jis atrodo miręs.

Snieguolė TAMAŠAUSKIENĖ, „Klaipėdos Melga“ direktorė

Snieguolė TAMAŠAUSKIENĖ

Snieguolė TAMAŠAUSKIENĖ

Visų pirma reikia atgaivinti tą senamiestį. Jeigu nebus tinkamo, gero privažiavimo prie senamiesčio, jam iš viso bus saldūs sapnai. Žinoma, man, kaip senamiesčio gyventojai, geriau, kai yra tyliau ir ramiau. Manau, reikia daryti gerus parkingus, ir gerokai daugiau automobilių statymo vietų. Senamiestyje iš tikrųjų nėra vietos, kur pasistatyti mašiną. O jeigu dar ir mokestis bus labai brangus, nežinau, ar tai bus gerai.

Pragiedrulis VELIČKA, pensininkas, publicistas

Pragiedrulis VELIČKA

Pragiedrulis VELIČKA

Aš automobilius vertinu kaip geležinius žmogaus priešus ant ratų. Jie teršia aplinką ir sukelia vibraciją, kuri gadina pastatus. Pats neturiu automobilio ir senamiestyje mėgstu vaikščioti. Vasarą gal bus turistų, maloniau būtų, jeigu mašinų būtų mažiau. Ar negali to automobilio palikti prieš senamiestį? Baisiai čia jau didelis tas Klaipėdos senamiestis?

Kai kurias vietas senamiestyje palikčiau uždaras, leisčiau įvažiuoti tik tiems, kurie ten gyvena, ar atvežti produktus į kavines. Senamiestį reikia palikti pėstiesiems kaip tai daroma užsienyje, kur stengiamasi mažinti oro taršą. O mūsų žmonės labai jau išpuikę, 5 metrų negali paeiti, jiems reikia privažiuoti vos ne iki durų. Mano manymu, reikia tiesiog riboti automobilių skaičių, tai būtų sveikiau ir senamiesčiui, ir Klaipėdos žmonėms bei turistams.

O mokesčių didinimas niekada nepasitvirtina. Žiūrėkite, ir Neringoje buvo didinami mokesčiai, vis tiek visi spjauna ir važiuoja. Jeigu aš norėsiu kažkur nuvažiuoti, pakelkite man mokestį, aš jį mokėsiu, jeigu noriu ten pakliūti. Tie, kurie negali mokėti dabartinių mokesčių, tie ir nevažiuoja, o tiems, kurie turi daug pinigų, tas mokestis nusispjauti.

Raktažodžiai
Manau visi sutinka, kad trintis tarp automobilių nėra smagu. Iš kitos pusės realybė tokia, kad žmonės dėl vienokių ar kitokių priežasčių į senamiestį nori atvykti automobiliais. Šiuo metu man atrodo logiškiausias sprendimas įrengti daugiau parkavimosi vietų aplink senamiestį (kad ir buvusioj pramoninėj teritorijoj už Jono kalnelio) ir tuo pačiu maksimaliai apriboti automobilių eismą pačiame senamiestyje. Netgi patiems senamiesčio gyventojams neturėtų būti leista palikti automobilio ilgiau nei pusei valandos (t.y. tiek kiek užtenka neskubant išsikrauti iš automobilio atvežtus pirkinius). Jeigu matysim, kad automobilių išvarymas iš senamiesčio veikia ir žmonių srautai didėja, galima bus palengva mažinti aplink senamiestį įkurtų parkavimo vietų skaičių arba tas parkavimo vietas nukelti šiek tiek toliau, išplečiant senamiesčio ribas.
fobofobas, 2021-04-27 09:19
Koks čia išsigelbėjimas. Automobiliai visur - reikia, nereikia? Varyti lauk juos reikia
Memelenderis, 2021-04-27 08:32
Kad vietiniai etatiniai inkštukai nusiramintų, reikia senamiestyje išvis uždrausti bet kokį auto judėjimą (vietiniams irgi). Tuomet laikys savo auto prie akropolio ir svajos "kaip gerai buvo anksčiau..."
klaipedietis, 2021-04-26 18:52
Sidebar placeholder