Jachta Lietuva

Jachta „Lietuva“ dar turi šansų spėti į burlaivių regatą

Legendinės jachtos „Lietuva“ kapitalinis remontas, trunkantis jau apie dvejus metus, eina į pabaigą. Tokias naujienas girdėjome ir pernai metų pradžioje. Kadangi registracija dalyvauti pasaulio burlaivių regatoje „The Tall Ships Races 2021“ tęsiasi iki birželio 1 d., yra vilties, kad visiškai atnaujinta jachta su naujomis burėmis vėl taps Lietuvos flagmanė šioje regatoje.

Klaipėdos miesto savivaldybė savo lėšomis remontuoja legendinį laivą. Jachtos „Lietuva“ kapitalinis remontas kainuos daugiau kaip 280 tūkst. eurų. Remonto kaina nuo suderėtos pradinės pabrango beveik 40 tūkst. eurų. Daugiau, pasak Savivaldybės atstovo, remontas jau nebebrangs.

Savivaldybė dar nėra sudariusi jo panaudos po remonto sutarties. Nors panaudos sutarties su sporto klubu „Ostmarina“, kuriam vadovauja Osvaldas Kudzevičius, ilgametis jachtos „Lietuva“ kapitonas, galiojimo terminas jau senokai pasibaigęs, kapitonas vis dar vykta pažiūrėti, kaip UAB „Laivo sandėlis“ (bendrovė „Garant Boats & Yachts“) atlieka remonto darbus. Apie tai, kad jie eina į pabaigą, girdime jau seniai. „Lietuva“ dar 2019 metų vasarą turėjo pradėti plaukioti. Ir pernai buvo žadama, kad jei ne vasarą, tai rudenį laivas plaukios. Tikėkimės, trečias kartas nemeluos. Remonto darbai gerokai užsitęsė dėl korpuso džiovinimo.

„Iškilus klausimų laivą remontuojantys žmonės man skambina, mielai važiuoju pas juos, kad tik būtų paspartintas remonto judėjimas į priekį. Kiek man žinoma, artimiausiu metu laivas jau bus gabenamas arčiau vandens. Šviesa remonto tunelio gale jau matyti“, - sakė buvęs jachtos kapitonas.

Paklaustas, ar „Lietuva“ spės pasiruošti artėjančiai regatai, kuri birželio 30 d. startuos Klaipėdoje, O. Kudzevičius atsakė: „Nieko negaliu pasakyti, nes dar neturiu atsakymo, kada laivas bus baigtas remontuoti. Darbai vyksta jau gana intensyviai. Kiekvieną savaitę važiuoju po tris kartus. Kitas dalykas, nežinau, kas bus toliau, ar vyks koks nors konkursas dėl laivo panaudos sutarties. Ir trečias dalykas - nepraleisti registracijos į regatą laiko. Laivas negali būti registruojamas dalyvauti regatoje “The Tall Ships Races 2021„ tol, kol su Savivaldybe nepasirašyta laivo panaudos sutartis.“

Tiki, kad laivas dalyvaus regatoje

Klaipėdos miesto savivaldybės administracijos Turto valdymo skyriaus vedėjas Edvardas Simokaitis patikino, kad laivo remontas jau tikrai eina į pabaigą. Tikimasi, kad į vandenį jis bus nuleistas arba balandžio pabaigoje, arba gegužės pradžioje. Savivaldybė tiki, kad, ko gero, „Lietuva“ galės dalyvauti regatoje.

„Norime kiek galima anksčiau išsibandyti laivą, nes viskas pasikeitę iš esmės, susitvarkyti, kad jachta būtų visiškai paruošta varžyboms. Rangovas labai stengiasi. Dabar yra prasidėję labai smulkūs darbai: tvarkomas denis, takelažas, įranga, elektros instaliacija. Galbūt gegužės pradžioje jachta jau bus vandenyje. Ir tada po bandymų “Lietuva„ pradės naują savo gyvenimą“, - sakė E. Simokaitis.

Jo teigimu, konkurso dėl jachtos panaudos sutarties sudarymo skelbti nereikės. Per balandį norima parengti jachtos panaudos sąlygas, atsižvelgiant į Savivaldybės norus, pavyzdžiui, vaikų supažindinimą su buriavimu, miesto reprezentavimą, dalyvavimą įvairiuose renginiuose ir t. t.

„Žinoma, norėjome, kad remonto darbai būtų buvę atlikti sparčiau. Bet rangovas stengiasi, kad ir pats neturėtų problemų, ir mes būtume patenkinti. Remontas vis dėlto buvo labai specifinis. Tai ne namą pastatyti, kai viskas aišku. Kadangi laivas senas, jam gerokai virš 40 metų, atsiranda daug įvairių niuansų. Jį remontuojant tikrai buvo iškilę labai daug iššūkių. Ano laikmečio inžineriniai sprendimai dabar jau yra gerokai pasikeitę“, - sakė E. Simokaitis.

Raktažodžiai

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder