Autobusų stotyje - keleivių tuštėjimo metas

(16)

Nėra maršrutų - nėra ir keleivių. Taip galima apibūdinti nuotaikas, kuriomis šiandien gyvena atokesnių miestų negalintys pasiekti klaipėdiečiai ir vežėjai, priversti atsisakyti įprastų tarpmiestinių maršrutų.

Šią vasarą uostamiesčio savivaldybės valdoma bendrovė „Klaipėdos paslaugos“ galutinai panaikino ilgus metus buvusį maršrutą Klaipėda-Šiauliai-Biržai. Nebeliko tarpmiestinių maršrutų iš Klaipėdos ir į kitus miestus - Tauragę, Akmenę, Uteną.

Valdantieji vežėjų negirdi

„Reikalavimai dideli, o maršrutai nepelningi. Autobusas kainuoja kelis šimtus tūkstančių eurų. Nelaikysime jo garaže tik tam, kad vasaros sezonu jis važiuotų šimtus kilometrų pustuštis į kitą Lietuvos kraštą. 

Valstybė šių maršrutų nedotuoja, o mums jie - vienas, didelis minusas“, - situaciją komentuoja bendrovės „Klaipėdos paslaugos“ vadovas Vaidas Ramanauskas.

V. Ramanauskas sako, kad maršrutai nyksta ne tik Klaipėdoje, bet ir visoje Lietuvoje. Anot jo, vežėjai iškart suprato, kad prieš kelis metus atnaujinus LR kelių transporto kodeksą ir nutarus reformuoti tolimąjį susisiekimą, pasipils tarpmiestinių maršrutų griūtis.

„Atnaujinus kodeksą, tolimojo susisiekimo autobusai privalo turėti keltuvus neįgaliesiems, tačiau nors tokie autobusai ir kursuoja, bet sustojimų aikštelės mažuose miesteliuose tam yra absoliučiai nepritaikytos. Yra ir daug kitų reikalavimų tarpmiestinio maršruto organizatoriams, kuriuos sudėtinga įgyvendinti, tad vežėjai tiesiog panaikina maršrutus“, - kalbėjo V. Ramanauskas.

Pasiekiami bus tik didmiesčiai

Panašu, kad netolimoje ateityje, jei nebus imtasi jokių pokyčių, iš Klaipėdos autobusų stoties tarpmiestiniais autobusais bus galima pasiekti nebent tik kitus didmiesčius - Kauną, Vilnių, Šiaulius. Šių maršrutų uždaryti neplanuojama.

Kaip iš uostamiesčio autobusu pasiekti tokius miestelius, kaip Šilutė, Šilalė, Tauragė, Akmenė, Utena, Pasvalys, Biržai, Kuršėnai, Rusnė ir pan. - tai jau pačių gyventojų rūpestis.

V.Ramanausko teigimu, panaikinus kai kuriuos tarpmiestinius maršrutus skaudžiausiai tą pajuto mažų miestelių gyventojai, kurie autobusais iki šiol keliaudavo į turgelius, pas gydytojus.

„Iki naujojo kelių kodekso įteisinimo pelningi maršrutai padengdavo nuostolingus, tai mes laviravome, keleiviai buvo patenkinti, tačiau dabar toks sprendimas yra neįmanomas“, - apgailestavo „Klaipėdos paslaugų“ vadovas.

Maža to, valstybė ir toliau didina kelių mokesčius. Pavyzdžiui, už į Vilnių važiuojantį autobusą bendrovei iki šiol tekdavo sumokėti apie 1000 eurų kelių mokesčio per metus. O nuo kitų metų šis mokestis išaugs iki 15 tūkst. eurų.

Šią vasarą uostamiesčio savivaldybės valdoma bendrovė „Klaipėdos paslaugos“ galutinai panaikino ilgus metus buvusį maršrutą Klaipėda-Šiauliai-Biržai. Nebeliko tarpmiestinių maršrutų iš Klaipėdos ir į kitus miestus - Tauragę, Akmenę, Uteną.

Parodo valstybės požiūrį

Vykdant reformas jų sumanytojai retai konsultuojasi su specialistais. Taip atsitiko ir šį kartą.

Anot V. Ramanausko, Susisiekimo ministerijai nutarus įgyvendinti tolimojo susisiekimo reformą, iš pat pradžių buvo aišku, kad tai pareikalaus didžiulių investicijų ir vargu, ar bus pasiektas užsibrėžtas tikslas - skatinti konkurenciją tarp vežėjų ir pritraukti naujų. Ministerijoje įvyko ne vienas vežėjų ir valdžios susitikimas. Deja, susitarti nepavyko.

„Į Vilnių buvo važiuota dešimtis kartų. Kas iš to? Labiausiai pažeidžiama visuomenės dalis liko be susisiekimo autobusais, nes likusių maršrutų bilietų kainos kyla, nuostolingi maršrutai uždaromi. Valstybė milijonais eurų kompensuoja nuostolingą susisiekimą geležinkeliais, mes negauname nė euro. Ir kol bus toks požiūris iš aukščiau - maršrutai nyks. 

Kažkada valstybė bus priversta atstatyti tuos maršrutus konkursų būdu. Skelbs konkursą, kažkas pasiūlys kainą, o kai nesurinks pinigų - teks tuos maršrutus kompensuoti iš šalies biudžeto. 

Visa bėda, kad įgyvendinant reformą nebuvo numatyta jokia strategija, kokio tolimojo susisiekimo Lietuvai reikia ir kokia kryptimi turime judėti. 

Gavome štai tokį rezultatą - autobusų stotys tuštėja“, - komentavo „Klaipėdos paslaugų“ vadovas V. Ramanauskas.

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.
Sidebar placeholder