Išoriškai jie įprasto dizaino ir standartinio dydžio – 12 metrų ilgio, tokie pat mėlyni, kaip ir visi, važinėjantys Klaipėdos gatvėmis.
Visgi, vienuolika UAB „Klaipėdos paslaugos“ įsigytų miesto tipo elektrinių autobusų uostamiestyje smarkiai kilstelės ekologinės kokybės kartelę - per vienerius eksploatacijos metus nulinės taršos autobusai išmes maždaug 550 000 kilogramų mažiau šiltnamio efektą sukeliančių dujų, lyginant su iki šiol naudotais identiško modelio dyzeliniais autobusais.
„Nuosekliai siekiame mums iškelto tikslo – keleivius Klaipėdoje vežti tik ekologišku transportu: elektra arba biodujomis varomais autobusais“, - priminė V. Ramanauskas
Iš viso „Klaipėdos paslaugos“ miesto keleivių pervežimui jau naudoja 26 visiškai netaršias elektra varomas transporto priemones.
Anksčiau įsigyti du vietinės gamybos „Dancer“, pernai - 13 prailgintų „YES EU18“ ir dabar dar 11 „Iveco Crosway“. Visi elektra varomi autobusai Klaipėdos miesto taršą kasmet sumažina maždaug 1 500 000 kg šiltnamio efektą sukeliančių dujų.
Elektriniams autobusams ekologine nauda nenusileidžia ir bendrovės eksploatuojami suspaustomis gamtinėmis dujomis (CNG) varomi autobusai.
Paskaičiuota, jog UAB „Klaipėdos paslaugos“ dujiniai autobusai kasmet globalinį atšilimą skatinančius išmetimus sumažina apie 1 600 000 kilogramų.
Be to, visi „Klaipėdos paslaugų“ dujiniai autobusai varomi ne iškastiniu kuru, o biometanu, kuris gaminamas iš biologiškai skaidžių maisto ir žemės ūkio atliekų.
„Švaresnis oras, sveikesni žmonės, minimali įtaka klimato kaitai. Tai neginčytini ekologiško transporto privalumai.
Bet jie turi savo kainą – ekologiškas autobusas kainuoja 2-3 kartus brangiau nei dyzelinu varomas analogas“, - aiškino UAB „Klaipėdos paslaugos“ vadovas.
Naujausias bendrovės pirkinys - 11 „Iveco Crosway“ autobusų - kainavo 4 993 989 eurų (be PVM). Juos įsigyjant pasinaudota Lietuvos Respublikos aplinkos ministerijos Klimato kaitos programos lėšomis.
Klaipėdos miesto savivaldybė, kaip vienintelis UAB „Klaipėdos paslaugos“ akcininkas, autobusų įsigijimui taip pat skyrė 45 proc. reikalingos sumos, padidindama bendrovės įstatinį kapitalą.
Iki šiol UAB „Klaipėdos paslaugos“ į elektra varomas transporto priemones yra investavusi kone 13,75 mln. eurų, ir tai dar ne pabaiga.
„Keleivių pervežimo veikloje autobusų atnaujinimas yra nesustojantis procesas. Pirmiausia per dvejus metus mieste norime visiškai atsisveikinti su senos kartos dyzeliniais autobusais.
Na, o greta naujų elektrinių dairomės ir dujinių autobusų, nes pagal dabartinius ES reikalavimus jie taip pat priskiriami netaršiam transportui“, - aiškino V. Ramanauskas, primindamas, jog pirmuosius naujus dujinius autobusus bendrovė įsigijo dar 2013 metais, jie yra pravažiavę ne vieną milijoną kilometrų
Na, o naujieji elektra varomi „Iveco Crosway“ tikrai tarnaus ne mažiau 10 metų – tokios gamintojo garantijos suteikiamos pagrindiniams mazgams: akumuliatoriams, stiklams, kėbului, važiuoklei.
Vienu įkrovimu „Iveco Crosway“ gali įveikti daugiau nei 300 kilometrų. Papildoma įkrovimo infrastruktūra naujiesiems autobusams nebus statoma - UAB „Klaipėdos paslaugos“ pernai investavo 1,5 mln. eurų į elektra varomų autobusų terminalą su 26 įkrovos stotelėmis, kur ir bus kelionėms paruošiami „Iveco Crosway“.
Rašyti komentarą