Klaipėda turi turizmo potencialo, tačiau reikia atsikratyti „inkarų“
(1)Turizmo skyrius galės dirbti strategiškai, efektyviai įgyvendindamas miesto turizmo tikslus ir siekdamas aiškių rezultatų. Klaipėdai labai reikia aiškios, koordinuotos turizmo politikos, kuri apimtų tiek miestą lankantiems svečiams svarbią informaciją, tiek infrastruktūros plėtrą.
Naujas skyrius galės efektyviau pritaikyti pasaulines turizmo tendencijas ir technologines naujoves kurdamas patrauklesnę miesto įvaizdžio strategiją. Klaipėda išsikėlė tikslą, kad miestą aplankytų daugiau svečių, tik neturėjo konkrečių darbuotojų, atsakingų už šią sritį.
Dabar šis skyrius galės pradėti veiklą nuo tuščio lapo. Pirmi metai visada būna sunkūs naujam kolektyvui, nes reikia suburti gerą komandą ir įrodyti kolegoms, kad daromi darbai ateityje bus naudingi. Labai linkiu sėkmės darbe naujai komandai.
Iki šiol turizmo reikalais mieste rūpinosi VšĮ Klaipėdos turizmo informacinis centras (toliau - KTIC). Mano vertinimu, šiai įstaigai būtini pokyčiai. Žiūrint į KTIC veiklą, aiškiai matyti, kad įstaigai trūksta ambicijų ir inovatyvumo.
Turizmo informacijos centrai šiuolaikiniuose miestuose yra ne tik informacijos teikėjai, bet ir svarbūs miesto „veidrodžiai“, kuriantys pirmą įspūdį svečiams.
KTIC, užuot prisidėjęs prie turistų patirties uostamiestyje gerinimo, per daug užsiima veiklomis, kurios mažai susijusios su pagrindiniais jo tikslais.
Kalbu apie miestui priklausančio kempingo Giruliuose valdymą. Gal jie taip pasinėrė į šią veiklą, kad nebeturi jėgų ir laiko pagrindiniam savo darbui.
Šią vasarą savivaldybė, siekdama ekonominės naudos sutaupant kelis etatus, turėtos viešosios pirties valdymą perdavė miesto įstaigai UAB „Klaipėdos paslaugos“. Manau, kad ir kempingą galėtų valdyti ši įmonė.
Taip sutaupytume dar porą etatų. Tam aš pritarčiau, nes sutaupytume ne tik etatus, bet ir KTIC darbuotojų laiką.
Toks sprendimas leistų KTIC susitelkti į miestą reprezentuojančių programų ir turinio kūrimą. Iš esmės manau, kad tokie verslai kaip kempingai, pirtys, turgūs, vaistinės ir t. t. neturėtų būti savivaldybės veiklos sritys ir išlaikomi iš miestiečių pinigų.
Viena iš pagrindinių KTIC užduočių - skleisti informaciją apie miestą ir jame vykstančius renginius. Šią priemonę, kaip ir kelias kitas, KTIC yra aprašęs miesto strateginiame veiklos plane. Tik klausimas - ar visos šios priemonės naudingos, šiuolaikiškos, inovatyvios? Ar sau keliami tikslai turi bent kiek ambicijų?
Jau eilę metų viskas pateikiama labai abstrakčiai, žodis žodin perrašant veiklos programas. Trūksta inovatyvių turizmo skatinimo priemonių.
Vietoje infodėžių ar spausdintų leidinių rusų kalba būtų naudinga kurti šiuolaikiškas, interaktyvias turizmo platformas, tokias kaip mobiliosios programėlės, skirtos navigacijai mieste ir informacijos apie renginius teikimui.
Tokios platformos galėtų apimti ne tik renginių kalendorius, bet ir rekomendacijas lankytinoms vietoms, restoranams bei kitoms paslaugoms. Klaipėda galėtų sekti kitų Europos miestų pavyzdžiu ir investuoti į virtualias bei interaktyvias turizmo priemones.
Be jūrinės turizmo krypties, akcentuojamas ir sveikatinimas. Tik nelabai įsivaizduoju, kaip tai susiję su Klaipėdos miestu. Neturime nei sanatorijų, nei gydyklų, o kurortinių teritorijų statuso vis dar nepavyksta pasiekti.
Mero iniciatyva ir miesto Tarybos sprendimai skirti lėšų skrydžiams pritraukti, atstovų delegavimas į darbo grupes su ministerijomis ir t. t. yra sveikintinas žingsnis. Tačiau be efektyvaus turizmo skyriaus darbo ir šiuolaikiškai veikiančio KTIC šios investicijos liks neišnaudotos.
Renginių kalendoriaus prieinamumas keliomis kalbomis yra pagrindinis, tačiau nesutvarkytas aspektas. Jau praeitais metais pastebėjau ir komentavau apie tuščią www.klaipedatravel.lt internetinės svetainės renginių kalendorių.
Po kelių mėnesių lietuvių kalba kažkokia informacija atsirado. Deja, ir to nesugebėta padaryti tvarkingai.
Galite rasti reklamuojamų renginių, kurie seniai anuliuoti. Bet anglų ar vokiečių kalbomis net ir dabar renginių kalendorius tuščias.
Sunku net suprasti, kodėl taip yra, o gal vėl bus prašoma iš miesto biudžeto papildomų pinigų vertimams padaryti? Tad nenuostabu, kad renginiuose Klaipėdoje užsienio svečių beveik nėra.
Turime paradoksą. Iš vienos pusės, miestas kelia tikslus ir investuoja lėšas į turistų pritraukimą, iš kitos pusės, KTIC, kuris turėtų tuos tikslus įgyvendinti, vegetuoja. Ir vegetuoja visomis prasmėmis… Toks informacinio centro darbas potencialiems Klaipėdos svečiams pristato miestą kaip renginių dykynę.
O juk Klaipėda turi potencialo tapti patraukliu turizmo centru, tačiau būtina įgyvendinti konkrečias inovatyvias priemones, kurios atlieptų šiuolaikinių turistų poreikius.
Naujo Turizmo skyriaus įkūrimas - svarbus žingsnis, bet ar pavyks miesto merui transformuoti Klaipėdos turizmo informacinio centro veiklą, kad neliktų turizmo „inkaru“, - pamatysime.
Rašyti komentarą