Susisiekimo ministerijos akiratyje - UAB „Klaipėdos autobusų parkas“

Praėjusią savaitę Klaipėdoje su darbiniu vizitu lankėsi Lietuvos respublikos susisiekimo ministerijos delegacija. Vienas iš pasirinktų viešnagės tikslų – susipažinti su uostamiesčio savivaldybei priklausančios bendrovės „Klaipėdos autobusų parkas“ (KAP) inovacijomis bei aktualijomis.

Žinia, lapkričio mėnesį Susisiekimo ministerijos organizuojamuose „Žaliojo susisiekimo apdovanojimuose“ Klaipėda įvertinta už didžiausią proveržį vystant žaliąją infrastruktūrą. Transporto ekspertai apdovanojimą skyrė KAP kuruojamam projektui - elektra varomam katamaranui-autobusui, kuris kitąmet jau turėtų Danės upe plukdyti keleivius nuo Tauralaukio iki senamiesčio.

Viešėdami uostamiestyje ministerijos atstovai apžiūrėjo ir išbandė elektra varomą laivą, taip pat išsamiai susipažino su Klaipėdoje gaminamais ir KAP eksploatuojamais elektriniais autobusais „Dancer“. Visgi pagrindinis dėmesys buvo skirtas tarpmiestinio keleivių pervežimo reformai, kuri neišvengiamai palies visus Lietuvos vežėjus dirbančius šiame sektoriuje.

„Klaipėdos autobusų parko“ nuotr.

„Tai pirmas toks ministerijos vizitas mūsų įmonėje, ir, tikiuosi, ne paskutinis. Labai svarbu, kad šalies transporto sistemą kuruojantys ir teisės aktus rengiantys specialistai bendrautų su šią veiklą vykdančiomis įmonėmis“, - sakė Vaidas Ramanauskas, UAB „Klaipėdos autobusų parkas“ generalinis direktorius. 

Pasak vadovo, prie šalyje susiformavusios tarpmiestinio susiekimo sistemos jau buvo pripratę ir keleiviai, ir šioje rinkoje dirbantys vežėjai. Per pastaruosius kelerius metus dėl koronaviruso pandemijos ir judėjimo ribojimų, kai žmonėms nebuvo leidžiama keliauti iš vienos savivaldybės į kitą, nusistovėjusi tvarka pakriko, vežėjai patyrė milijoninius nuostolius, teko atsisakyti dalies nepelningų maršrutų. Tad vykstanti tarpmiestinių maršrutų reforma vežėjams, tame tarpe ir KAP, kelia klausimų dėl šio verslo ateities.

„Klaipėdos autobusų parko“ nuotr.

„Keleivių pervežimų verslas reikalauja didžiulių investicijų. Nė vienas vežėjas nepirks šimtus tūkstančius eurų kainuojančių autobusų, jei nebus užtikrintas, kad galės tam tikrą laiką aptarnauti konkretų maršrutą. Konkurencija šiame sektoriuje ir dabar yra didžiulė. Vežėjai stengiasi įsigyti kuo naujesnius komfortiškus autobusus, keleiviai yra pripratę prie esamų patogumų ir kelionių grafikų. Bet koks nepamatuotas valstybės institucijų sprendimas, sąlygų keitimas, gali pervežimų versle sukelti chaosą, pabloginti paslaugos kokybę, kelionių saugumą, netgi sužlugdyti daug metų veikiančias Lietuvos transporto bendroves. Tad tokie profesionalų susitikimai ir diskusijos – raktas į racionaliausius sprendimus“, - teigė V. Ramanauskas.

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder