Vėtrungės sankryža

„Vėtrungės“ sankryža klaipėdiečių nebenervins (13)

Klaipėdiečiams vertėjo neilgai pakentėti, kad eismas judrioje Taikos prospekto, Rūtų ir P. Komunos gatvių sankryžoje taptų ne tik saugesnis, bet ir verčiantis mažiau gaišti laiką spūstyse.

Klaipėdiečių ir miesto svečių kantrybę neveikiantys Taikos prospekto, Rūtų ir P. Komunos gatvių sankryžos šviesoforai bandė dvi dienas.

Labiausiai keikėsi Taikos prospektą pėsčiųjų perėja vadinamoje „Vėtrungės“ sankryžoje pereiti norėję žmones, tai pat ir į prospektą iš minėtų gatvių išsukančių automobilių vairuotojai.

Ne visos pagrindiniu keliu važiavusios mašinos geranoriškai norėjo žmones ir kitus automobilius praleisti.

Pakeltų balsų ir garsių signalų netrūko, tačiau avarijų išvengta.

Klaipėdiečiai labai pykti negalėjo, nes Klaipėdos miesto savivaldybė iš anksto viešai pranešė, kad sausio 11-13 d. šioje sankryžoje vyks šviesoforo posto valdymo spintos keitimas ir jis tuo metu neveiks.

Gyventojų atsiprašyta už nepatogumus. Visi eismo dalyviai paraginti būti atidūs ir tolerantiški.

Kad tuo metu situacija, ir ypač piko valandomis, šioje sankryžoje buvo sudėtinga, liudija ir už eismo saugumą atsakingų policininkų prašymas trečiadienio vakarą šviesoforus trumpam įjungti.

Ketvirtadienį darbai sankryžoje baigti. Pasak bendrovės „Gatvių apšvietimas“ Eismo valdymo skyriaus vadovo Mindaugo Vasiliausko, nuo šiol ji bus saugesnė ir pralaidesnė.

"Pakeitėme ne tik patį valdiklį, bet ir visas šviesoforų sekcijas. Jose buvo senos lempos, kurios vasaros metu, šviečiant saulei, nesimatydavo.

Jas pakeitėme į „ledines“ ir dabar vairuotojams tikrai nekils abejonių, kokios spalvos šviesoforo signalas dega", - patikino M. Vasiliauskas.

Pasikeitė ir eismo reguliavimas. Šviesoforų signalų degimą reguliuos net septynios programos.

"Rytinis ciklas truks 120 sekundžių, dieninis - 90, naktinis - 75. Per patį piką Taikos projekte - 140 sekundžių.

Bus saugiau ir kamščių mažiau. Kaip ir konfliktinių situacijų. Atsiradus saugos laikui, pėstieji suspės pereiti per pėsčiųjų perėjas.

Vairuotojai nesiskųs, kad nespėja išsukti iš Taikos prospekto, o žalia šviesa dega per trumpai ir, jai dar mirksint, kitiems eismo dalyviams jau užsidega žalias signalas ir automobiliai pradeda važiuoti.

Dabar pagal naujausius reikalavimus veikiančių šviesoforų signalų degimo fazių seka tokia. Pirma fazė - transportas juda į pietinę miesto dalį, antra - į šiaurinę, trečia - iš Rūtų ir P. Komunos gatvių.

Buvo atlikta sankryžos analizė ir projektuotojai svarstė, kaip padaryti, kad joje transporto srauto pralaidumas būtų kuo didesnis. Ir ypač piko metu. Tikimės, kad pasirinktas valdymo variantas bus pats geriausias.

Padėti turėtų ir atsiradusi papildoma žalia šviesoforo sekcija su žalia rodykle iš Taikos prospekto sukant į P. Komunos gatvę.

Anksčiau tai darant reikėdavo praleisti pėsčiuosius. Dabar jie pirmenybę turės tik degant bendram žalios spalvos signalui. Kai vairuotojams užsidegs žalias signalas su žalia rodykle, pėstieji eiti negalės ir taip padidės transporto pralaidumas", - pasikeitimų judrioje sankryžoje pranašumus vardijo M. Vasiliauskas.

Klaipėdos miesto savivaldybės valdoma bendrovė „Gatvių apšvietimas“ uostamiestyje eksploatuoja ir prižiūri 80 šviesoforų postų.

M. Vasiliauskas neslepia, kad, sutvarkius Taikos prospekto, Rūtų ir P. Komunos gatvių sankryžos šviesoforus, probleminių vietų mieste dar liko. Tačiau patvirtino, kad ateis ir jų eilė.

„Planų yra labai daug. Tad šviesoforų tvarkymo eiliškumas nėra iki galo aiškus. Galiu pasakyti, jog artimiausiu metu imsimės Šilutės plento ir Debreceno gatvės sankryžoje stovinčių šviesoforų. O vėliau ateis ir kitų eilė“, - sakė „Gatvių apšvietimo“ Eismo valdymo skyriaus vadovas M. Vasiliauskas.

Sidebar placeholder