Arvydas Vaitkus: „Susiduriame su opozicijos bandymais klaidinti dėl parkavimo vietų“

(3)

Praėjusių metų pavasarį darbą pradėjus Klaipėdos merui Arvydui Vaitkui ir jo komandai „Ištikimi Klaipėdai“, vienas iš įsipareigojimų buvo mieste spręsti automobilių statymo vietų trūkumo problemą.

Šiandien A. Vaitkus sako, kad naujų automobilių statymo vietų įrengimas jau keliolika kartų viršija ankstesniais metais buvusius tempus, o kitais metais planuojama dar 2 000. Taip pat atskleidžia, su kokiomis problemomis, trukdžiais ir net dezinformacija susiduriama.

Kiek naujų parkavimo vietų Klaipėdoje jau įrengta per šiuos ir praėjusius metus?

Mes suprantame, kad parkavimo vietų trūkumas tiesiogiai veikia klaipėdiečių kasdienybę - tai stresas po darbo, ilgos automobilių paieškos vietos vakarais, kartais net konfliktai su kaimynais. Ši situacija mūsų miestui nepriimtina. 

Dėl to parkavimo vietų įrengimas tapo ne tik techniniu klausimu, bet ir viena pagrindinių mano, kaip mero, užduočių komandai - savivaldybės specialistams.

Tai taip pat vienas iš mūsų komiteto „Ištikimi Klaipėdai“ pažadų prieš rinkimus. Ir aš, kaip žmogus, besilaikantis žodžio, jaučiau pareigą šį pažadą paversti realybe. 

Suprantu, kad gyventojams svarbu ne tik pažadai, bet ir aiškūs veiksmai bei rezultatai. Per 2023 metus įrengėme apie 500 naujų parkavimo vietų, o šiais metais iki metų pabaigos įrengsime dar 1500 vietų. Tolesni mūsų planai taip pat ambicingi - 2025 metais numatome įrengti dar 2000 vietų.

Jeigu pažvelgsime į istoriją, galime drąsiai sakyti, kad šioje srityje darome proveržį. 2021 metais Klaipėdoje buvo įrengtos tik 334 parkavimo vietos, o 2022-aisiais - vos 100. Palyginti su mūsų atliktu darbu, parkavimo vietų įrengimas išaugo nuo 2 iki 15 kartų. Tai yra ne tik skaičiai - tai mūsų komandos susitelkimo, aiškių prioritetų ir kryptingo darbo rezultatas.

Komandai yra duotas aiškus uždavinys - kuo greičiau didinti parkavimo vietų skaičių mieste, nes kiekviena papildoma parkavimo vieta reiškia mažiau streso gyventojams.

Kokiems projektams teikiamas prioritetas?

Prioritetas teikiamas miegamųjų rajonų modernizavimui, kur gyventojai susiduria su didžiausiais iššūkiais. Supratome, kad parkavimo vietas reikia įrengti ištisais kvartalais, o ne didinant vietų skaičių atskiruose kiemuose, nes įrengus daugiau vietų automobiliams viename kieme, tuoj jas užima kitų daugiabučių gyventojai. Tokiu būdu nuolat turime nesutarimus tarp kaimynų.

Todėl Kauno mikrorajone, kuris yra vienas pagrindinių mūsų projektų, per šiuos ir ateinančių metų pradžią bus įrengtos papildomai net 967 parkavimo vietos. Be to, svarbūs projektai vykdomi pietinėje miesto dalyje - įvažiuojamojo kelio tarp Vingio g., Mogiliovo g. ir Bandužių g. įrengimas suteiks papildomai 450 vietų. 

Pagal parengtus daugiabučių kiemų automobilių aikštelių įrengimo ir/ar rekonstravimo techninius projektus šiais metais jau baigtas projektas J. Janonio g. 26, 28, Malūnininkų g. 2, planuojame užbaigti Kauno g. 45, 47, Šilutės pl. 18, 20, 22, 24 projektus, taip pat darbai į pabaigė eina Kauno g. 29, 31, 33, 35, 39, 39A kiemuose, pradėti darbai ir kituose Kauno mikrorajono kiemuose, kurie bus tęsiami ir ateinančiais metais.

Daug metų Bendruomenės namai Debreceno gatvėje prašė naujo įvažiuojamojo kelio, nes važiuoti per daugiabučių kiemus labai nepatogu ir painu. Viešint Klaipėdoje Lietuvos prezidentui Gitanui Nausėdai daviau pažadą senjorams, kad tai bus padaryta. Džiaugiuosi, kad šis projektais jau eina į pabaigą ir iki metų pabaigos bus įrengtas ne tik įvažiuojamasis kelias, bet ir 57 parkavimo vietos.

Taip pat rengiami įvažiuojamųjų kelių projektai pietinėje mieto dalyje: naujo įvažiuojamojo kelio prie Jūrininkų pr. atkarpoje Vingio g.-Mogiliovo g.-Bandužių g. (450 parkavimo vietų), naujos aikštelės projektas Mogiliovo g. ir Lūžų g. sankryžos kampe. Šie projektai planuojami įgyvendinti 2025 metais.

Mums svarbiausia kurti patogią gyvenamąją aplinką kiekvienam gyventojui. Net jei darbai kartais stringa dėl techninių kliūčių, nuolat ieškome būdų juos išspręsti.

Kokie sprendimai pasiteisino labiausiai?

Puikiai pasiteisino „Eco“ gaminiai, naudojami daugiabučių kiemuose - jie yra ekonomiški, greitai įrengiami ir atitinka šiuolaikinius aplinkosaugos standartus. 

Šiemet planuojame su „Eco“ gaminiais įrengti papildomas parkavimo vietas net 20-yje daugiabučių kiemų, tai yra apie 500 vietų automobiliams. Daugiau parkavimo vietų yra įrengiama Debreceno, Šiaulių, Bandužių, Žardininkų, Laukininkų, Reikjaviko ir Naujakiemio gatvėse.

Taip pat paveldėjome nelengvą palikimą - gyventojams užvertas prekybos centrų aikšteles. Todėl nuolat vykdome pokalbius su prekybos centrų savininkais dėl galimybės atverti aikšteles klaipėdiečiams, tačiau tai laikinas sprendimas, nes bet kuriuo momentu sprendimą privatininkai gali pakeisti, todėl tai nėra pagrindinis mūsų tikslas.

Didžiulė automobilių parkavimo vietų plėtra kiemuose - tai yra vienintelis būdas, kuris išvaduoja gyventojus nuo kasdienių rūpesčių.

Kokios problemos iškyla?

Tenka pripažinti, kad parkavimo vietų įrengimas yra sudėtingas ir laikui imlus procesas, kurį dažnai stabdo nematomi, bet svarbūs procesai. Viešieji pirkimai, projektų derinimas, bendravimas su tinklų savininkais ir projektų ekspertizės - visi šie žingsniai yra būtini, tačiau reikalauja daug laiko ir kantrybės.

Viena pagrindinių problemų yra požeminės komunikacijos - senieji tinklai, esantys po daugiabučių kiemais ar viešosiomis erdvėmis, dažnai riboja galimybes plėsti parkavimo vietas. 

Tarkime, parkavimo vietų įrengimo vietoje nenaudojamos vejos ar senų drabužių kabyklų mūsų specialistai kartais privalo atsisakyti dėl techninių kliūčių. Komunikacijos, tokios kaip elektros, vandentiekio ar šilumos tinklai, yra itin sudėtingai perkeliami ir labai brangiai kainuoja.

Taip pat susiduriame su situacijomis, kai kaimynai tarpusavyje nesusitaria, ko labiau reikia - sovietmečiu statytos rūbų kabyklos ar parkavimo vietų. 

Pavyzdžiui, viena grupė gyventojų nori naujų parkavimo vietų, tačiau kita nepageidauja jokių statybų. Šios situacijos sukelia trikdžius, darbų vėlavimus, nes privalome ieškoti kompromisų, atliepti visų interesus ir užtikrinti, kad sprendimas būtų teisingas ir priimtinas visiems.

Kokie planai ateinantiems metams?

Planuojame tęsti intensyvius darbus, siekdami dar labiau pagerinti parkavimo infrastruktūrą. Kitais metais numatyta įrengti daugiau nei 2 000 naujų parkavimo vietų. 

Didžioji dalis darbų vyks daugiabučių kiemuose, kur parkavimo vietų poreikis yra didžiausias. Tęsiant „Eco“ sprendimus, bus įrengiamos naujos vietos. 

Pietinėje miesto dalyje planuojame naują įvažiuojamąjį kelią Mogiliovo g. ir Lūžų g. sankirtoje. Šis projektas planuojamas kaip vienas svarbiausių, nes tai suteiks ne tik naujas 450 parkavimo vietų, bet ir pagerins eismo sąlygas. 

Taip pat planuojant kitus infrastruktūrinius projektus visuomet yra siekiama įrengti parkavimo vietas. Mūsų darbas sprendžiant parkavimo problemas Klaipėdoje nėra tik tušti žodžiai - tai konkretūs rezultatai, kurie jau dabar yra matomi miesto gyventojams.

Deja, susiduriame su opozicijos bandymais klaidinti visuomenę, skleidžiant gandus ir neaiškias interpretacijas apie mūsų darbo rezultatus. Neva mūsų pateikiami skaičiai apima ir parkavimo vietas prie prekybos centrų, su kuriais esame sudarę susitarimus. Atsakingai pareiškiame, kad tai netiesa. Skaičiuojame tik naujai įrengtas parkavimo vietas, o mūsų pastangos spręsti parkavimo problemas yra realios.

Tikiu, kad miesto gyventojai vertina ne gandus, o aiškius rezultatus ir nuoširdžias pastangas, kurių dėka Klaipėda tampa patogesniu miestu visiems. Mes tęsiame savo darbus, nes turime tikslą kurti realią naudą kiekvienam miestiečiui.

Kokios perspektyvos dėl Lietuvininkų aikštelės ar aikštelės šalia „Kultūros fabriko“ projekto?

Mūsų tikslas - užtikrinti, kad visi projektai atitiktų ne tik miesto infrastruktūrinius, bet ir gyventojų poreikius. Požeminės automobilių stovėjimo aikštelės projektas po Lietuvininkų aikšte yra dažnai minimas viešojoje erdvėje, tačiau galiu atsakingai patvirtinti, kad tokie planai šiuo metu nėra vystomi.

Požeminės aikštelės Lietuvininkų aikštėje idėja buvo pradėta svarstyti dar ankstesnės miesto valdžios, tačiau tokie projektai neatitinka dabartinio savivaldybės požiūrio į racionalų lėšų naudojimą. 

Mes privalome įvertinti gyventojų prioritetus - jiems labiau rūpi kiemų, pietinių rajonų bei miegamųjų zonų parkavimo problemos. Šiai akimirkai Lietuvininkų aikštės požeminė aikštelė yra ne tik per brangi, bet ir nebūtina.

Kalbant apie „Kultūros fabriko“ aikštelę, diskusijos tęsiamos, tačiau kol kas sprendimai nėra priimti. Šis projektas lieka svarstomas, nes „Kultūros fabrikas“ yra svarbus miesto kultūrinis centras. 

Šioje zonoje aikštelė galėtų būti naudinga ne tik gyventojams, bet ir lankytojams. Šiuo metu vykdomos diskusijos dėl galimų sprendimų, įvertinant aplinkosaugos aspektus ir statybos išlaidas.

Raktažodžiai

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder