Juodajai sankryžai ruošiami ribojimai

(6)

Po skaudžios eismo nelaimės, kurios metu sunkius sužalojimus patyrė ir mirė moteris, Sausio 15-osios ir Rumpiškės gatvių sankryžoje siūloma imtis papildomų saugumo priemonių, tarp kurių - greičio matuoklis bei šviesoforas, bet laikinai padėtį bus bandoma gelbėti draudimais iš šalutinės gatvės važiuojantiems vairuotojams.

Gali būti, kad jau per savaitę bus įrengti papildomi kelio ženklai, gatvių žymėjimas ir laikini greičio ribojimo kalneliai: tokios galimybės aptartos antradienį įvykusiame Savivaldybės Saugaus eismo komisijos posėdyje.

Klaipėdos vicemeras Algirdas Kamarauskas sako, kad būtinos priemonės, kuriomis situaciją sankryžoje būtų galima pagerinti kuo greičiau.

„Pagrindinis mūsų tikslas yra numatyti kokias nors greitas priemones, kad tą situaciją pagerinti šioje vietoje, bei vertinti kitas priemones, kurios reikalauja daugiau laiko (...) Per daug avarijų šioje vietoje, kad nereaguotume, reikia greitį mažinti fizinėmis priemonėmis“, - antradienį komisijos posėdyje sakė A. Kamarauskas.

Savivaldybės transporto skyriaus vyriausiasis specialistas Vytautas Paukštė teigė, kad situaciją greičiausiai pagerintų draudimai iš Rumpiškės gatvės sankryža važiuoti tiesiai ir sukti kairėn, taip pat privalomas sustojimas bei iškilioji pėsčiųjų perėja.

„Transporto skyrius siūlytų drausti kairinius posūkius ir važiuoti tiesiai iš Rumpiškės gatvės bei rekonstruoti pėsčiųjų perėją į iškiliąją, taip pat Rumpiškės gatvėje įrengti STOP ženklą, kad vairuotojai visiškai sustotų ir įvertintų situaciją“, - siūlymą pristatė V. Paukštė.

Tarp siūlomų priemonių - medžių ir krūmų šalinimas siekiant pagerinti matomumą, perėją patraukti arčiau sankryžos, Rumpiškės gatvėje papildomai žymėti vietas, kuriose automobiliai turi sustoti ir praleisti pagrindiniu keliu važiuojantį transportą.

Taip pat - įrengti greičio mažinimo kalnelius Sausio 15-osios gatvėje, sankryžos prieigose arba įrengti šviesoforą.

Klaipėdos apskrities kelių policijos viršininkas Aurelijus Jankauskas sako, kad sankryža juodąja dėme laikoma jau ilgai, o šią problemą spręsti vėluojama.

„Supraskime viena - ta dėmė jau signalizuoja ilgai, nuo 2020-ųjų įvykiai kartojasi, o pastarieji įvykiai tikrai privedė prie to, kad vėluojama šioje vietoje kažką daryti, keisti eismo organizavimą“, - komisijoje kalbėjo policijos atstovas.

Jo manymu, kuo greičiau reikėtų drausti iš Rumpiškės gatvės per sankryžą važiuoti tiesiai ir sukti į kairę: „Pats greičiausias pabandymas - kai mes drausime tiesiai ir į kairę.“

A. Kamarausko teigimu, būtina prieš perėją apriboti automobilių stovėjimą palei gatvę 25-50 metrų - tai irgi turėtų būti padaryta artimiausiu metu pastatant ženklus.

„Pingvinuko“ seniūnaitijos seniūnaitis Mindaugas Tvysa sako, kad eismo apribojimai iš Rumpiškės gatvės sukels spūstis Sausio 15-osios gatvėje, prie sankryžų su Tilžės gatve ir Taikos prospektu. Tai, anot jo, mažins rajono patrauklumą gyventojams.

„Tie ženklai sudarys problemų, padarys rajoną nepatrauklų gyventojams“, - sakė M. Tvysa.

Jo manymu, geriausiai vairuotojus sudrausmintų „normalios“ perėjos ir greičio ribojimo kalneliai, o ateityje - šviesoforu reguliuojamas eismas.

M. Tvysa primygtinai siūlė apibrėžti terminus, per kuriuos padėtis būtų pagerinta, nes ankstesni komisijos sprendimai taip ir liko neįgyvendinti.

A. Kamarausko manymu, gatvių žymėjimui, kelio ženklų pastatymui ir laikino greičio ribojimo kalnelio įrengimui užtektų savaitės.

Vasario 28-ąją prieš pietus šioje sankryžoje susidūrė automobiliai „Ford Raptor“ ir „Volkswagen Golf“, pastarąjį vairavusi moteris (gim. 1956 m.) po smūgio liko įstrigusi mašinoje, ją išvadavo bei greitosios medikams perdavė ugniagesiai.

Nukentėjusioji dėl patirtų sužalojimų nuvežta į ligoninę, ten jos gyvybė vėliau užgeso.

Penktadienį perėjoje kliudyta nepilnametė.

Sausio 15-osios ir Rumpiškės gatvių sankryža yra įtraukta į Transporto kompetencijų agentūros sudarytą 2022-2023 metų Lietuvos juodųjų dėmių žemėlapį, tokio įvertinimo ji nusipelnė dėl didelio pavojaus pėstiesiems: tiriamu laikotarpiu keturios iš penkių avarijų įvyko pėsčiųjų perėjoje.

Tiriant priežastis nustatyta, jog žmonės nukenčia, nes vairuotojai jų nepastebi dėl prasto perėjos matomumo bei dėl viršijamo greičio.

Klaipėdoje iš viso yra apie 20 juodųjų dėmių.

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder