Klaipėdos savivaldybė sieks susitarimo su uostu

Klaipėdos savivaldybė planuoja tęsti bendradarbiavimą su AB Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija dėl investicijų į miesto infrastruktūrą - privažiuojamuosius kelius į uostą. Tikimasi, kad uostas miestui šioms reikmėms per metus tradiciškai skirs apie 1,5 milijono eurų ar net daugiau.

Klaipėdos vicemeras Algirdas Kamarauskas „Vakarų ekspresui“ sakė, kad jau šią savaitę Uosto direkcijai bus pateiktas pasiūlymas su miesto infrastruktūros projektais, prie kurių įgyvendinimo finansiškai ši galėtų prisidėti.

„Tradiciškai anksčiau su Uosto direkcija būdavo pasirašoma trejų metų bendradarbiavimo sutartis, tikimės, kad bendradarbiavimas bus tęsiamas“, - sako A. Kamarauskas.

Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos vadovas Algis Latakas sako, kad laukia miesto pasiūlymo, nes dar praėjusių metų gruodį Klaipėdos savivaldybei išsiuntė raštą dėl bendradarbiavimo.

„Mes taip pat atliekame savo skaičiavimus ir planuojame pateikti savo siūlymus dėl privažiuojamųjų kelių į uostą“, - sako A. Latakas.

Anot jo, Uosto direkcija prisidėdama prie miesto infrastruktūros įvertins, kiek ir kokiais keliais transportas juda į uostą, o kiek jais naudojasi kitos transporto priemonės.

Skyrė bendruomenei

Anot A. Latako, apie 214 tūkstančių eurų Uosto direkcija pernai skyrė įvairiems Klaipėdos miesto socialiniams, bendruomenių projektams. Tai du kartus daugiau nei ankstesniais metais.

„Dar buvome numatę 1,2 milijono eurų privažiuojamiesiems keliams į uostą, tačiau pinigai liko nepanaudoti. Pernai su savivaldybe nebuvome pasirašę sutarties“, - sako A. Latakas.

A. Kamarauskas sako, kad sutartis su Uosto direkcija nebuvo pasirašyta, nes reikėjo aiškumo, ar į akcinę bendrovę reorganizuota Uosto direkcija savivaldybei mokės nekilnojamojo turto mokestį. Dabar, kai yra aiškumas dėl šio mokesčio, savivaldybė tikisi, kad su direkcija bus pasirašyta ilgalaikė sutartis, o pernai sutaupyti pinigai bus panaudoti šiemet numatytiems projektams įgyvendinti.

„Anksčiau buvo trejų metų bendradarbiavimo sutartis, nes projektus neįmanoma tiksliai suplanuoti, paprastai jie nesutampa su kalendoriniais metais“, - sako A. Kamarauskas.

A. Latakas primena, kad Uosto direkcija ankstesniais metais skyrė 4,5 milijono eurų Baltijos pr. ir Šilutės pl. transporto mazgo rekonstrukcijai.

Dividendai valstybei

Klaipėdos jūrų uosto direkcija valstybei šiemet tikisi išmokėti 16-19 mln. eurų dividendų.

„Vien Uosto direkcija už 2024 metus - neturime galutinių skaičių, jie turbūt bus balandžio mėnesį, - bet maždaug sumokėsime tą pačią sumą dividendų - 16-19 mln. eurų į valstybės iždą“, - vz.lt sakė A. Latakas.

Pernai Klaipėdos uostas valstybei išmokėjo 19,5 mln. eurų dividendų - 2,5 karto daugiau nei užpernai (7,7 mln. eurų).

2023 metais bendrovės grynasis pelnas siekė 27,9 mln. eurų ir buvo 14 proc. didesnis nei 2022 metais, jos pajamos augo 3,5 proc. ir siekė 58,9 mln. eurų.

Pernai gegužę Klaipėdos uosto direkcija prognozavo, kad 2024 metais ji pasieks 3,3 karto prastesnį rezultatą ir uždirbs tik 8,5 mln. eurų pelno, o 2025-aisiais jos grynasis pelnas turėtų augti 15,7 proc. iki 9,8 mln. eurų, 2026 metais - iki 13,8 mln. eurų, o dar po metų grįžti į 2023 metų lygį - 27,3 mln. eurų.

Direkcija planavo 2024 m. baigti su maždaug su 32 mln. tonų krova, tačiau fiksuota daugiau nei 35 mln. tonų.