Paaiškėjo triukšmingiausios miesto vietos

(2)

Per penkerius metus Klaipėdoje beveik dvigubai sumažėjo gyventojų, kuriuos veikia normas viršijantis triukšmas, rodo naujausias tyrimas. Jo išvadose įvardintos vietos, kuriose kenksmingi garsai yra intensyviausi - pasirodo, labiausiai triukšmaujama ties dviem įvažiavimais į miestą.

Miesto Tarybos komitetams jau teikiami šiemet sudaryti strateginiai triukšmo žemėlapiai, kurie apibendrina pagrindinių Klaipėdos gatvių, geležinkelio ir pramonės objektų keliamą triukšmą dienomis, vakarais ir naktį.

Savivaldybės Aplinkosaugos ir miesto tvarkymo skyriaus patarėja Renata Chockevičienė sako, kad bendras visų šaltinių keliamas triukšmas didžiausias ne tik greta pramonės įmonių ar geležinkelio, bet ir miesto centre.

„Didžiausias paros ekivalentinio triukšmo lygis - daugiau nei 80 decibelų - fiksuojamas Vilniaus plente ir Liepų gatvėje, atkarpoje ties savivaldybės teritorijos riba, ties Rimkų gatve ir pietinėje uosto dalyje esančios geležinkelio atkarpos, taip pat uosto įmonės, įsikūrusios prie Perkėlos gatvės“, - sakė Miesto plėtros ir strateginio planavimo komiteto posėdyje žemėlapį pristačiusi R. Chockevičienė.

Padaugėjo klaipėdiečių, kurie patenka į pramonės objektų keliamo triukšmo zoną.

Pagal higienos normas, maksimalus triukšmas miesto dalyse, kuriose įsikūrę gyventojai, visuomeninės įstaigos, mokyklos ir ligoninės, dieną negali viršyti 55-70 decibelų, naktį - 45-60 decibelų.

R. Chockevičienės teigimu, didesnio nei leidžiama triukšmo veikiamų gyventojų Klaipėdoje nuo 2019 metų sumažėjo 1,8 karto.

„Viso triukšmo, didesnio nei 55 decibelai, šaltinių veikiamų gyventojų skaičius sumažėjo nuo 119 tūkstančių iki beveik 65 tūkstančių“, - politikams dėstė specialistė.

Anot jos, per penkerius metus smarkiai - nuo 55 tūkst. iki 7,8 tūkst. - sumažėjo transporto keliamo triukšmo paveiktų gyventojų, mažiau miestiečių veikia nuo geležinkelio sklindantys garsai, tačiau padaugėjo klaipėdiečių, kurie patenka į pramonės objektų keliamo triukšmo zoną.

Triukšmo žemėlapį už 82,2 tūkst. eurų sudarė pernai konkursą laimėjusi Lenkijos įmonė „Lemitor ochrona srodowiska“.

R. Chockevičienės teigimu, bendrovės naudota metodika yra bendra visoje Europos Sąjungoje ir tikslesnė už ankstesniąją, nes įvertinama daugiau aplinkybių.

„Ši metodika pažangesnė, išsamesnė, transportas skirstomas į penkias kategorijas, įvertintos triukšmo sklidimo sąlygos - oras, topografija, vėjas, temperatūra. (...) Palyginti labai sąžiningai negalima, nes ankstesnio laikotarpio buvo visai kitokia metodika“, - sakė savivaldybės atstovė.

Ankstesni strateginiai triukšmo žemėlapiai Klaipėdoje patvirtinti 2019 metais, juos savivaldybės rengia įpareigotos Vyriausybės. Lapkritį uostamiesčio žemėlapiai jau suderinti su Triukšmo prevencijos taryba, kurioje dirba Sveikatos apsaugos ir kitų ministerijų atstovai, valstybės, savivaldybių, mokslo bei nevyriausybinių organizacijų nariai.

Raktažodžiai

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder